Στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Target model), εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας
και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003.
Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009 και σύμφωνα με το άρθρο 290 ΣΛΕΕ, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2015/ 1222 Κανονισμός (ΕΕ) της 24ης Ιουλίου 2015 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τη διαζωνική κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης στην αγορά της επόμενης ημέρας και στην ενδοημερήσια αγορά στα Κράτη Μέλη.
Κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό, οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ ή TSOs) καθώς και οι Ορισθέντες Διαχειριστές Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΟΔΑΗΕ ή ΝΕΜΟ) καταρτίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που απαιτούνται από τον Κανονισμό και τα υποβάλλουν προς έγκριση στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές εντός των αντίστοιχων προθεσμιών που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό.
Ειδικότερα, η ΡΑΕ, λαμβάνοντας υπόψιν:
(α) Το άρθρο 44 του Κανονισμού «Καθορισμός διαδικασιών επαναφοράς» το οποίο προβλέπει:
«Εντός 16 μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, κάθε ΔΣΜ, σε συντονισμό με όλους τους ΔΣΜ της ίδιας περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας, εκπονεί πρόταση σχετικά με διαδικασίες για σθεναρή και έγκαιρη επαναφορά που εξασφαλίζουν την αποδοτική, διαφανή και χωρίς διακρίσεις κατανομή δυναμικότητας σε περίπτωση που η διαδικασία ενιαίας σύζευξης αγοράς επόμενης ημέρας δεν τελεσφορεί.
Η πρόταση σχετικά με τον καθορισμό των διαδικασιών επαναφοράς υπόκειται σε διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 12.».
(β) Το άρθρο 12 «Διαβούλευση» του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/ 1222 της 24ης Ιουλίου 2015 (εφεξής ο «Κανονισμός»), το οποίο προβλέπει: «1. Οι ΔΣΜ και οι ΝΕΜΟ που είναι αρμόδιοι για την υποβολή προτάσεων ή την τροποποίηση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών σύμφωνα με τον παρόντα κανονισμό διαβουλεύονται με τα ενδιαφερόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών αρχών κάθε κράτους μέλους, επί του σχεδίου των προτάσεων όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών που καθορίζονται ρητώς στον παρόντα κανονισμό. Η διαβούλευση διαρκεί τουλάχιστον ένα μήνα.».
(γ) Το άρθρο 29 του Ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α’ 179), ως ισχύει, το οποίο προβλέπει: «… Η ΡΑΕ δεν υποχρεούται να προβαίνει σε δημόσια διαβούλευση στις περιπτώσεις που έχει προηγηθεί δημόσια διαβούλευση από ευρωπαϊκούς φορείς, όπως ΕΕ, ΟΣΡΑΕ (ACER), ENTSO-e, JAO, SEE CAO, σχετικά με την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενεργείας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/2003, καθώς και του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/1222 της Επιτροπής της 24ης Ιουλίου 2015 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης, αλλά ανακοινώνει τη διενέργειά τους στην ιστοσελίδα της, προκειμένου να λάβουν γνώση και να υποβάλουν τυχόν σχόλιά τους οι Συμμετέχοντες.»
Ανακοινώνει τη διενέργεια δημόσιας διαβούλευσης επί της κοινής πρότασης των ΑΔΜΗΕ και TERNA σχετικά με τον καθορισμό διαδικασιών επαναφοράς κατά το άρθρο 44 του Κανονισμού, στην ιστοσελίδα του ENTSO -e. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν τις απόψεις τους στον ENTSO-e στο πλαίσιο της ως άνω Δημόσιας Διαβούλευσης, και να τις κοινοποιήσουν στη ΡΑΕ.
www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου