Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

Πως θα αντιμετωπίσει ο σύμβουλος τις τεράστιες ταμειακές διαρροές της ΔΕΗ – Στα 2,4 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές

 
 Αντιμέτωπη με μεγάλες ταμειακές διαρροές εξαιτίας των ανεξόφλητων οφειλών πελατών της βρίσκεται η ΔΕΗ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη διακήρυξη της ΔΕΗ για την πρόσληψη συμβούλου, ο οποίος θα αναλάβει να προτείνει δράσεις για τον περιορισμό της ταμειακής διαρροής της επιχείρησης «Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές εξακολουθούν να
κυμαίνονται σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα (2,4 δισ. € περίπου)»
Ο σύμβουλος που θα αναλάβει το έργο, θα εκπονήσει αναλυτικό πλάνο υλοποίησης υπηρεσιών με στόχο τη βελτίωση της διαχείρισης του πελατολογίου, δίνοντας έμφαση στους πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Εκτός από το σχεδιασμό, η εταιρεία που θα προσληφθεί από τη ΔΕΗ θα αναλάβει και την υποστήριξη της επιχείρησης για την είσπραξη των οφειλών, κάτι που σημαίνει ότι θα λειτουργήσει και ως "εισπρακτική". Η εταιρεία θα έχει πρόσβαση στη βάση δεδομένων και θα αναζητά και επιπρόσθετα στοιχεία για τους οφειλέτες όπως προφίλ, επάγγελμα κ.α

Σύμφωνα με τα τεύχη της διακήρυξης, η εταιρεία που θα αναλάβει το έργο θα αμειφθεί σε περίπτωση που επιτευχθούν μια σειρά από στόχοι με το ποσό των 12 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα μεταξύ άλλων προβλέπονται τα εξής:

•    Ο σύμβουλος θα πρέπει να χωρίσει τους πελάτες με ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια και θα δημιουργήσει προφίλ πελάτη με κριτήρια την οικονομική  δυνατότητα, τη δραστηριότητα που ασκεί, τη γεωγραφική περιοχή κλπ.

•    Θα καθορίσει την ενδεδειγμένη προσέγγιση για την κάθε κατηγορία πελάτη καθώς και την κλιμάκωση των δράσεων.

•    Θα σχεδιάσει νέα προϊόντα και κίνητρα ανά κατηγορία πελάτη.

Τιτλοποίηση

Εκτός από τις υπόλοιπες δράσεις ο σύμβουλος θα αναλάβει και να εκπονήσει έκθεση για τη διαχείριση των τρεχουσών και ληξιπρόθεσμων λογαριασμών και τη δυνατότητα υλοποίησης προγράμματος χρηματοδότησης με εγγύηση τις υπάρχουσες απαιτήσεις έναντι των πελατών της (τιτλοποίηση). Εφόσον η έκθεση είναι θετική τότε θα συνοδεύεται και από σχέδιο των βασικών όρων της συναλλαγής.

Διαχείριση

Ο ανάδοχος προβλέπεται να υποστηρίξει τη ΔΕΗ στην εφαρμογή του σχεδίου για τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Συγκεκριμένα θα διαχειρίζεται το σύνολο των απαιτήσεων της ΔΕΗ, θα συνδέεται με τα συστήματα πληροφορικής της ΔΕΗ ώστε να παρακολουθεί την κατάσταση του πελατολογίου ιδιαίτερα του ληξιπρόθεσμου.

Θα αναθέτει σε συνεργάτες την παρακολούθηση των ενεργειών βάσει των προτεινόμενων λύσεων. Θα εκδίδει αναφορές και θα παρακολουθεί την εξέλιξη της είσπραξης των οφειλών.

Σε πρώτη φάση ο ανάδοχος θα αναζητά εξωδικαστικά την είσπραξη των οφειλών, θα τους εντοπίζει και θα επικοινωνεί μαζί τους θα διαπραγματεύεται την εξωδικαστική διευθέτηση των οφειλών θα συντάσσει και θα στέλνει επιστολές ειδοποίησης ή και εξώδικες προσκλήσεις με ανώτατο χρόνο διεκπεραίωσης τους 2 μήνες.

Σε δεύτερη φάση θα διεκδικεί μετά από ρητή προέγκριση της ΔΕΗ δικαστικά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Σημειώνεται τέλος ότι ένα κομμάτι της αμοιβής του συμβούλου θα συναρτάται από τα ποσά που θα εισπράξει έτσι για παράδειγμα για κάθε 100 εκατ. ευρώ που εισπράττει θα αμείβεται με το 8% δηλαδή 8 εκατ. ευρώ.

Εάν εισπράξει από τακτικούς πελάτες με οφειλή μέχρι 2 χιλιάδες ευρώ 10 εκατ. ευρώ τότε η αμοιβή του θα είναι το 12% δηλαδή 1,2 εκατ. ευρώ ενώ εάν εισπράξει 14 εκατ. ευρώ από πελάτες με οφειλές μεγαλύτερες των 2 χιλιάδων ευρώ τότε η αμοιβή του θα είναι 10% δηλαδή 1,4 εκατ. ευρώ. 

ΑΠΟ https://energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου