"Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αν και παρέλαβε ένα έργο παρατημένο στις Κυκλάδες, και μια αβέβαιη κατάσταση για τη μεγάλη διασύνδεσης της Κρήτης, έδρασε άμεσα", απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ Χανίων στον βουλευτή της Δημ. Συμπαράταξης, Γ. Μανιάτη, με αφορμή δηλώσεις του τελευταίου για τις διασυνδέσεις.
Αναλυτικότερα, η ανακοίνωση από τη Νομαρχιακή Επιτροπή
του ΣΥΡΙΖΑ Χανίων έχει ως εξής:
«Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση», ή «προκειμένου να κρύψεις τις αδυναμίες σου τις καταλογίζεις στους άλλους, αλλάζοντας, ακόμα και την πραγματικότητα»!
Τακτικές που στην πολιτική φαίνεται να ευδοκιμούν και σήμερα. Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς τις «ανησυχίες» του κου Γιάννη Μανιάτη πρώην, εκ του ΠΑΣΟΚ προερχόμενου, Υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος της κυβέρνησης Σαμαρά, όπως αυτές εκφράζονται στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στις 26/10 προς τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος κo Γιώργο Σταθάκη;
Τι να του πρωτοθυμήσει κανείς! Ότι εδώ και 40, περίπου, χρόνια που οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ είχαν την ευθύνη της Ενεργειακής πολιτικής της Χώρας, όχι μόνο δεν κατόρθωσαν να πετύχουν τη διασύνδεση του νησιού, τουλάχιστον, όταν οι μελέτες κόστους οφέλους της ΔΕΗ απέδειξαν ότι ήταν ήδη από τότε κοινωνικά συμφέρουσα η διασύνδεση, αλλά, αντίθετα, οδήγησαν ένα έργο που αφορούσε στο εσωτερικό της Χώρας να ενταχθεί στο διακρατικό έργο κοινού ενδιαφέροντος Euroasia Interconnector! Κι’ αυτό ο κος Μανιάτης το παρουσιάζει ως επιτυχία! Ξέχασε να αναφέρει και άλλη μία «επιτυχία» τους: ότι μέχρι το 2015 δεν κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν καμία νησιωτική διασύνδεση! Γιατί άραγε; Λόγω ανικανότητας ή λόγω εξυπηρέτησης αλλότριων συμφερόντων που ήθελαν τα νησιά μας να τροφοδοτούνται με μαζούτ, ή επειδή προσπαθούσαν να ιδιωτικοποιήσουν πλήρως τον ΑΔΜΗΕ, και να υλοποιήσουν το σχέδιο τους για τη «μικρή ΔΕΗ»;
Όμως, η πραγματικότητα είναι άλλη: Είναι ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αν και παρέλαβε ένα έργο παρατημένο στις Κυκλάδες, και μια αβέβαιη κατάσταση για τη μεγάλη διασύνδεσης της Κρήτης, έδρασε άμεσα. Δρομολόγησε τη διασύνδεση ανάμεσα στην Πελοπόννησο και την Κρήτη το 2016 και επιτάχυνε το έργο διασύνδεσης των Κυκλάδων με αποτέλεσμα να το ολοκληρώσει στις αρχές του 2018.
Σήμερα, η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου είναι, ήδη, στο στάδιο των συμβάσεων με τις αναδόχους εταιρείες και η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής δρομολογείται με τον, υπό δημόσιο έλεγχο, ΑΔΜΗΕ να διατηρεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο και να παραμένει μέσα στο φιλόδοξο έργο κοινού ενδιαφέροντος που θα άρει και, επιπρόσθετα, την ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου. Το τελευταίο απαντάει στην όψιμη ανησυχία του κου Μανιάτη για την «ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου»! Επιπρόσθετα, η διασύνδεση Πάρου-Μυκόνου-Νάξου είναι ήδη συμβασιοποιημένη, ενώ επιταχύνθηκε και η δεύτερη διασύνδεση του Λαυρίου με τη Σύρο και πρόκειται να συμβασιοποιηθεί σύντομα.
Ο, υπό δημόσιο έλεγχο, ΑΔΜΗΕ απέδειξε ότι μπορεί να είναι αποδοτικός, οι διασυνδέσεις προχωρούν με πρωτόγνωρη ταχύτητα, η παροχή ενέργειας γίνεται πολύ πιο ευσταθής και ασφαλής, τα ΥΚΩ μειώνονται συνεχώς, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νησιών βελτιώνεται με πολύ σημαντικές θετικές επιπτώσεις στον τουρισμό.
Ας μην «ανησυχεί», λοιπόν ο κος Μανιάτης. Θα του προτείναμε να ενεργοποιήσει ένα άλλο μέρος του «θυμικού» του: την μνήμη. Αλλά, είπαμε, εκείνη δεν τον συμφέρει
Τακτικές που στην πολιτική φαίνεται να ευδοκιμούν και σήμερα. Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς τις «ανησυχίες» του κου Γιάννη Μανιάτη πρώην, εκ του ΠΑΣΟΚ προερχόμενου, Υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος της κυβέρνησης Σαμαρά, όπως αυτές εκφράζονται στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε στις 26/10 προς τον Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος κo Γιώργο Σταθάκη;
Τι να του πρωτοθυμήσει κανείς! Ότι εδώ και 40, περίπου, χρόνια που οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ είχαν την ευθύνη της Ενεργειακής πολιτικής της Χώρας, όχι μόνο δεν κατόρθωσαν να πετύχουν τη διασύνδεση του νησιού, τουλάχιστον, όταν οι μελέτες κόστους οφέλους της ΔΕΗ απέδειξαν ότι ήταν ήδη από τότε κοινωνικά συμφέρουσα η διασύνδεση, αλλά, αντίθετα, οδήγησαν ένα έργο που αφορούσε στο εσωτερικό της Χώρας να ενταχθεί στο διακρατικό έργο κοινού ενδιαφέροντος Euroasia Interconnector! Κι’ αυτό ο κος Μανιάτης το παρουσιάζει ως επιτυχία! Ξέχασε να αναφέρει και άλλη μία «επιτυχία» τους: ότι μέχρι το 2015 δεν κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν καμία νησιωτική διασύνδεση! Γιατί άραγε; Λόγω ανικανότητας ή λόγω εξυπηρέτησης αλλότριων συμφερόντων που ήθελαν τα νησιά μας να τροφοδοτούνται με μαζούτ, ή επειδή προσπαθούσαν να ιδιωτικοποιήσουν πλήρως τον ΑΔΜΗΕ, και να υλοποιήσουν το σχέδιο τους για τη «μικρή ΔΕΗ»;
Όμως, η πραγματικότητα είναι άλλη: Είναι ότι η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αν και παρέλαβε ένα έργο παρατημένο στις Κυκλάδες, και μια αβέβαιη κατάσταση για τη μεγάλη διασύνδεσης της Κρήτης, έδρασε άμεσα. Δρομολόγησε τη διασύνδεση ανάμεσα στην Πελοπόννησο και την Κρήτη το 2016 και επιτάχυνε το έργο διασύνδεσης των Κυκλάδων με αποτέλεσμα να το ολοκληρώσει στις αρχές του 2018.
Σήμερα, η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου είναι, ήδη, στο στάδιο των συμβάσεων με τις αναδόχους εταιρείες και η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής δρομολογείται με τον, υπό δημόσιο έλεγχο, ΑΔΜΗΕ να διατηρεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο και να παραμένει μέσα στο φιλόδοξο έργο κοινού ενδιαφέροντος που θα άρει και, επιπρόσθετα, την ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου. Το τελευταίο απαντάει στην όψιμη ανησυχία του κου Μανιάτη για την «ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου»! Επιπρόσθετα, η διασύνδεση Πάρου-Μυκόνου-Νάξου είναι ήδη συμβασιοποιημένη, ενώ επιταχύνθηκε και η δεύτερη διασύνδεση του Λαυρίου με τη Σύρο και πρόκειται να συμβασιοποιηθεί σύντομα.
Ο, υπό δημόσιο έλεγχο, ΑΔΜΗΕ απέδειξε ότι μπορεί να είναι αποδοτικός, οι διασυνδέσεις προχωρούν με πρωτόγνωρη ταχύτητα, η παροχή ενέργειας γίνεται πολύ πιο ευσταθής και ασφαλής, τα ΥΚΩ μειώνονται συνεχώς, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των νησιών βελτιώνεται με πολύ σημαντικές θετικές επιπτώσεις στον τουρισμό.
Ας μην «ανησυχεί», λοιπόν ο κος Μανιάτης. Θα του προτείναμε να ενεργοποιήσει ένα άλλο μέρος του «θυμικού» του: την μνήμη. Αλλά, είπαμε, εκείνη δεν τον συμφέρει
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου