Μέσω των αλλαγών, η διοίκηση της επιχείρησης επιδιώκει να
αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των ιδιωτών προμηθευτών ειδικά σε ότι
αφορά στους βιομηχανικούς και επαγγελματικούς καταναλωτές της μέσης
τάσης
Σε διαδικασία πλήρους αναδιοργάνωσης της γενικής διεύθυνσης
Εμπορίας, αλλά και αναζήτησης νέου γενικού διευθυντή από την «αγορά»
βρίσκεται η ΔΕΗ σε μια προσπάθεια να αναδιατάξει τις δυνάμεις της και να
ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος που
διαμορφώνεται στην λιανική ρεύματος.
Αντλώντας πρότυπα από τη δομή και τη λειτουργία αντίστοιχων διευθύνσεων μεγάλων ενεργειακών επιχειρήσεων της Ευρώπης, όπως η γαλλική EdF και η γερμανική RWE, η ΔΕΗ διαμορφώνει account managers οι οποίοι θα χειρίζονται τους λογαριασμούς συγκεκριμένων πελατών, τους οποίους πλέον θα πρέπει να «διεκδικούν» από τον ανταγωνισμό.
Με δεδομένο ότι οι απώλειες μεριδίου για τη ΔΕΗ εντοπίζονται κυρίως στη μέση τάση, δηλαδή στους βιομηχανικούς και επαγγελματικούς καταναλωτές, η διοίκηση της επιχείρησης επιδιώκει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τους ιδιώτες προμηθευτές και μέσω της αλλαγής του τρόπου λειτουργίας της γενικής διεύθυνσης Εμπορίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απώλεια μεριδίου της ΔΕΗ στη μέση τάση φθάνει στο 30% έναντι μόλις 10% στους οικιακούς καταναλωτές.
Μετονομασία
Στο πλαίσιο αυτό η διεύθυνση μεγάλων πελατών μετονομάζεται σε διεύθυνση εταιρικών πελατών και σε αυτή υπάγονται πλέον:
• Οι στρατηγικοί πελάτες με κατανάλωση πάνω από 10 GWh Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι πελάτες υψηλής τάσης και οι μεγάλου βιομηχανικοί καταναλωτές.
• Οι μεγάλοι πελάτες από 1-10 GWh ανεξαρτήτως του εάν τροφοδοτούνται από τη μέση ή τη χαμηλή τάση, κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη ΔΕΗ.
• Οι μεσαίου μεγέθους πελάτες από 0,5 – 1 GWh δηλαδή επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις.
Ξεχωριστή κατηγορία θα αποτελέσει ο στενός και ευρύτερος δημόσιος τομέας όπου το μεγαλύτερο ζητούμενο είναι η πλήρης καταγραφή και η συλλογή των οφειλών που υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ευρύτερος δημόσιος τομέας όπως οι δήμοι αποτελούν πλέον αντικείμενο ανταγωνισμού μεταξύ της ΔΕΗ και των ιδιωτών προμηθευτών.
Μάλιστα κάποιοι Δήμοι όπως ο Άλιμος έχουν ήδη αλλάξει πάροχο.
Τους πελάτες θα παρακολουθούν όπως προαναφέρθηκε account managers οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη και την υποχρέωση να τους αξιολογούν και να ασκούν εμπορική πολιτική με βάση του κανόνες που θα προδιαγραφούν.
Λειτουργία βάσει του ανταγωνισμού
Η αναδιοργάνωση αυτή εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια της ΔΕΗ να λειτουργήσει στη νέα ανταγωνιστική αγορά, αλλά και να ανακόψει την αρνητική πορεία των οικονομικών της μεγεθών.
Είναι ενδεικτικό ότι όπως προκύπτει από την έκθεση που συνόδευε τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2017, ο κλάδος της προμήθειας που είναι εκτεθειμένος στον ανταγωνισμό βρίσκεται στο «κόκκινο», αφού από κέρδη ύψους 227,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2016 πέρασε σε ζημίες ύψους 150,64 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Παράλληλα οι ανεξόφλητες οφειλές συνεχίζουν να αποτελούν το μεγαλύτερο βραχνά για τη ΔΕΗ αφού παραμένουν στο ύψος των 2,5 δις. ευρώ, ενώ η ίδια έκθεση αναφέρεται σε δυσχέρειες πληρωμής και αύξηση των καθυστερήσεων των πληρωμών.
Σημειώνει δε χαρακτηριστικά ότι «παρά την ένταξη πολύ μεγάλου αριθμού καταναλωτών στους ευνοϊκούς διακανονισμούς για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών τους και τη χορήγηση της έκπτωσης 15% σε οικιακούς και επαγγελματικούς καταναλωτές χαμηλής και μέσης τάσης με προϋπόθεση την εμπρόθεσμη εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών και την τήρηση των διακανονισμών που τυχόν έχουν συναφθεί ή θα συναφθούν, είναι αβέβαιο το ποσοστό των πελατών που θα τηρούν τους όρους των ρυθμίσεων στις οποίες έχουν ενταχθεί».
Για την συλλογή των ληξιπρόθεσμων η ΔΕΗ αναμένεται πολύ σύντομα να προχωρήσει στην επιλογή συμβούλου.
Αντλώντας πρότυπα από τη δομή και τη λειτουργία αντίστοιχων διευθύνσεων μεγάλων ενεργειακών επιχειρήσεων της Ευρώπης, όπως η γαλλική EdF και η γερμανική RWE, η ΔΕΗ διαμορφώνει account managers οι οποίοι θα χειρίζονται τους λογαριασμούς συγκεκριμένων πελατών, τους οποίους πλέον θα πρέπει να «διεκδικούν» από τον ανταγωνισμό.
Με δεδομένο ότι οι απώλειες μεριδίου για τη ΔΕΗ εντοπίζονται κυρίως στη μέση τάση, δηλαδή στους βιομηχανικούς και επαγγελματικούς καταναλωτές, η διοίκηση της επιχείρησης επιδιώκει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τους ιδιώτες προμηθευτές και μέσω της αλλαγής του τρόπου λειτουργίας της γενικής διεύθυνσης Εμπορίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η απώλεια μεριδίου της ΔΕΗ στη μέση τάση φθάνει στο 30% έναντι μόλις 10% στους οικιακούς καταναλωτές.
Μετονομασία
Στο πλαίσιο αυτό η διεύθυνση μεγάλων πελατών μετονομάζεται σε διεύθυνση εταιρικών πελατών και σε αυτή υπάγονται πλέον:
• Οι στρατηγικοί πελάτες με κατανάλωση πάνω από 10 GWh Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι πελάτες υψηλής τάσης και οι μεγάλου βιομηχανικοί καταναλωτές.
• Οι μεγάλοι πελάτες από 1-10 GWh ανεξαρτήτως του εάν τροφοδοτούνται από τη μέση ή τη χαμηλή τάση, κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη ΔΕΗ.
• Οι μεσαίου μεγέθους πελάτες από 0,5 – 1 GWh δηλαδή επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις.
Ξεχωριστή κατηγορία θα αποτελέσει ο στενός και ευρύτερος δημόσιος τομέας όπου το μεγαλύτερο ζητούμενο είναι η πλήρης καταγραφή και η συλλογή των οφειλών που υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο ευρύτερος δημόσιος τομέας όπως οι δήμοι αποτελούν πλέον αντικείμενο ανταγωνισμού μεταξύ της ΔΕΗ και των ιδιωτών προμηθευτών.
Μάλιστα κάποιοι Δήμοι όπως ο Άλιμος έχουν ήδη αλλάξει πάροχο.
Τους πελάτες θα παρακολουθούν όπως προαναφέρθηκε account managers οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη και την υποχρέωση να τους αξιολογούν και να ασκούν εμπορική πολιτική με βάση του κανόνες που θα προδιαγραφούν.
Λειτουργία βάσει του ανταγωνισμού
Η αναδιοργάνωση αυτή εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια της ΔΕΗ να λειτουργήσει στη νέα ανταγωνιστική αγορά, αλλά και να ανακόψει την αρνητική πορεία των οικονομικών της μεγεθών.
Είναι ενδεικτικό ότι όπως προκύπτει από την έκθεση που συνόδευε τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2017, ο κλάδος της προμήθειας που είναι εκτεθειμένος στον ανταγωνισμό βρίσκεται στο «κόκκινο», αφού από κέρδη ύψους 227,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2016 πέρασε σε ζημίες ύψους 150,64 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Παράλληλα οι ανεξόφλητες οφειλές συνεχίζουν να αποτελούν το μεγαλύτερο βραχνά για τη ΔΕΗ αφού παραμένουν στο ύψος των 2,5 δις. ευρώ, ενώ η ίδια έκθεση αναφέρεται σε δυσχέρειες πληρωμής και αύξηση των καθυστερήσεων των πληρωμών.
Σημειώνει δε χαρακτηριστικά ότι «παρά την ένταξη πολύ μεγάλου αριθμού καταναλωτών στους ευνοϊκούς διακανονισμούς για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών τους και τη χορήγηση της έκπτωσης 15% σε οικιακούς και επαγγελματικούς καταναλωτές χαμηλής και μέσης τάσης με προϋπόθεση την εμπρόθεσμη εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών και την τήρηση των διακανονισμών που τυχόν έχουν συναφθεί ή θα συναφθούν, είναι αβέβαιο το ποσοστό των πελατών που θα τηρούν τους όρους των ρυθμίσεων στις οποίες έχουν ενταχθεί».
Για την συλλογή των ληξιπρόθεσμων η ΔΕΗ αναμένεται πολύ σύντομα να προχωρήσει στην επιλογή συμβούλου.
πηγή: www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου