Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

Νίκος Φωτόπουλος Μέλος Δ.Σ. ΔΕΗ Α.Ε. Εκπρόσωπος των εργαζομένων ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ-ΤΙ ΕΙΠΑ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΔΕΗ

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται και γένι
Νίκος Φωτόπουλος Μέλος Δ.Σ. ΔΕΗ Α.Ε. Εκπρόσωπος των εργαζομένων
Αθήνα 9 Ιουνίου 2020
ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ-ΤΙ ΕΙΠΑ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΔΕΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΗΣ ΘΕΜΑΤΑ:
1. Την κατάργηση μείωσης των ειδικών επιδομάτων (Συνεδρίαση 2/6/2020)
2. Το πρόγραμμα οικειοθελούς αποχώρησης (Συνεδρίαση 2/6/2020)
3. Την επιλογή χρηματοοικονομικού Συμβούλου για την αξιοποίηση του Δικτύου Διανομής (Συνεδρίαση 19/5/2020)
4. Τη λύση σύμβασης εργαζομένων που έχουν συμπληρώσει προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και όριο ηλικίας (Συνεδρίαση 17/3/2020)
Συναδέλφισσες, -φοι
Μέσω ανακοίνωσης του Σωματείου της ΕΔΟΠ/ΔΕΗ μεταξύ άλλων, ζητήθηκε από τους εκπροσώπους των εργαζομένων
στο Δ.Σ. της εταιρίας να ενημερώσουν για το αν στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΔΕΗ Α.Ε. στις 2/6/2020 τοποθετήθηκαν στο θέμα της κατάργησης της μείωσης των ειδικών επιδομάτων και τι ακριβώς είπαν.
Ανταποκρινόμενος στο αίτημα του Συλλόγου, στη συνέχει παραθέτω αυτούσια την τοποθέτησή μου.
Σημείωση: με την ευκαιρία αυτή παραθέτω την τοποθέτησή μου για τρία ακόμη θέματα γενικότερου ενδιαφέροντας.

ΘΕΜΑ 1ο: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ «ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ»
«Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Σύμβουλοι,
Θα ψηφίσω την εισήγηση γιατί έτσι σταματά τουλάχιστον από εδώ και πέρα μια τεράστια αφαίμαξη που έχουν υποστεί από τη μνημονιακή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ οι συνάδελφοί μου που λάμβαναν κάποια από τα ειδικά επιδόματα.
Θέλω όμως να κάνω δύο σημαντικές επισημάνσεις:
1η: είναι αλήθεια ότι το μεγαλύτερο μέρος των άδικων και απαράδεκτων μειώσεων των μισθών μας το πλήρωσαν αυτοί οι συνάδελφοι και καλώς, πολύ καλώς, παίρνουν πίσω αυτό που τους στερήθηκε.
Όμως για να είμαστε δίκαιοι και οφείλουμε να είμαστε, μεγάλο κόστος πλήρωσαν και άλλες κατηγορίες συναδέλφων μας όπως για παράδειγμα οι Διοικητικοί που είναι οι χαμηλότερα αμειβόμενοι.
Γι αυτό θεωρώ ότι είναι λάθος που στην εισήγηση (και ζητώ να διορθωθεί) δεν έχει προβλεφθεί και για αυτές τις κατηγορίες η επιστροφή των χρημάτων που άδικα και απαράδεκτα τους πήραν.
Θυμίζω ότι η ΣΣΕ του 2012 έλεγε ότι μετά τη λήξη ισχύος του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, το μισθολόγιο θα επανέλθει στα ισχύοντα στην εταιρία την 31/12/2009.
Η 2η επισήμανση είναι ότι κακώς αυτή η απόφαση δεν έχει αναδρομική ισχύ από 1/1/2019, δηλαδή από τότε που έληξε το μεσοπρόθεσμο».
ΘΕΜΑ 2ο: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΟΥΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ»
«Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Σύμβουλοι,
σε σχέση με το πρόγραμμα οικειοθελούς αποχώρησης με παροχή οικονομικού κινήτρου, κατ’ αρχήν θέλω να δηλώσω ότι θα ψηφίσω το θέμα, όμως θα το ψηφίσω με βαριά καρδιά.
Θα το ψηφίσω μόνο και μόνο γιατί νιώθω και καταλαβαίνω το πώς αισθάνονται οι συνάδελφοί μου στο ΛΚΔΜ, στη θυγατρική της Μελίτης και της Μεγαλόπολης.
Θα το ψηφίσω γιατί θα ήταν ασέβεια απέναντί τους η αρνητική ψήφος.
• Εκεί κλείνουν οι μονάδες παραγωγής και τα ορυχεία
• Εκεί μένουν χωρίς δουλειά
• Εκεί έχουν την αγωνία τι θα γίνουν αύριο
• Εκεί έχουν τον φόβο μην τυχόν στα 56 και στα 58 τους, τους αναγκάσουν να ξενιτευτούν από τον τόπο τους παίρνοντας μετάθεση σε αυτή την ηλικία
Θέλω όμως να αιτιολογήσω γιατί είπα θα το ψηφίσω με βαριά καρδιά.
Το ψηφίζω με βαριά καρδιά γιατί με αυτό που αποφασίζετε σήμερα στο ΔΣ της ΔΕΗ είναι σαν να έχουμε δεχτεί ως τετελεσμένα τα όσα απαράδεκτα εξήγγειλε ο κ. Πρωθυπουργός για το βίαιο κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων.
Με αυτό που αποφασίζετε σήμερα ως ένα βαθμό τον διευκολύνουμε να τα υλοποιήσει.
Κάποιοι γνωρίζω ότι δε διαφωνείτε. Εγώ όμως διαφωνώ κάθετα και ριζικά, γι αυτό και λέω ότι το ψηφίζω με βαριά καρδιά, γιατί δεν έχω καμία απολύτως διάθεση να τον διευκολύνω στην υλοποίηση των καταστροφικών του σχεδίων.
Ξαναλέω πως ψηφίζω την εισήγηση από σεβασμό και μόνο στους συναδέλφους μου.
Την ίδια ώρα δηλώνω ότι θα συνεχίσω τον αγώνα με τη ΓΕΝΟΠ και με όλους όσους θεωρούμε την απόφαση για το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων καταστροφική ώστε να μην υλοποιηθεί πριν εξασφαλιστεί το μέλλον των πολύπαθων περιοχών των νομών Κοζάνης, Φλώρινας και Αρκαδίας και πριν διασφαλιστεί 100% η ασφαλής, συνεχόμενη και απρόσκοπτη τροφοδότηση των καταναλωτών.
Τώρα επί της ουσίας:
Θέλω να καταθέσω κάποιες προτάσεις που ζητώ να εξετασθούν και να ενσωματωθούν στην εισήγηση:
Αρχικά θεωρώ, για λόγους ίσης αντιμετώπισης και το λέω αυτό χωρίς να εξισώνω όλους τους συναδέλφους και να κλείνω τα μάτια στο που είναι το πρόβλημα, ότι αυτή η απόφαση πρέπει να εφαρμοστεί σε όλους τους εργασιακούς χώρους της ΔΕΗ.
Αν αυτό δεν γίνει δεκτό,
1η: ζητώ να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα οι συνάδελφοι των εργοστασίων που έκλεισαν, όπως Κερατσίνι, Αλιβέρι, Λαύριο, αλλά και μιας σειράς ΑΣΠ.
2η: ζητώ να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα όσοι συνάδελφοι έχουν συμπληρώσει 35 χρόνια εργασίας.
3η: επίσης ζητώ η απόφαση αυτή να συμπεριλάβει και τους συναδέλφους που έφυγαν από 1/1/2020, όπως επίσης και τους συναδέλφους που έφυγαν ξαφνικά και απροειδοποίητα με την μεταβολή του ορίου ηλικίας αποχώρησης από τα 65 στα 60-62.
4η: ζητώ επίσης να συμπεριληφθούν στην απόφαση οι συνάδελφοι που ανήκουν στους Τομείς της Δ/νσης Οικονομικού Σχεδιασμού και Ελέγχου (ΔΟΣΕ) που εδρεύουν στα Λιγνιτικά Κέντρα Πτολεμαϊδας, Μεγαλόπολης (συνολικά 15 άτομα).
5η: τέλος ζητώ να εξετασθεί το αίτημα συναδέλφων ΑΜΕΑ και γονέων με τέκνα ΑΜΕΑ για παροχή κινήτρων εθελουσίας εξόδου με τη μορφή πλασμστικών χρόνων συνταξιοδότησης. Όπως επίσης ζητώ να εξεταστεί το αίτημα των συναδέλφων στο ορυχείο Αμυνταίου και τον ΑΗΣ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ που κλείνουν φέτος, το όριο ηλικίας να είναι τα 50 έτη».
ΘΕΜΑ 3ο: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ «ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ»
«Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Σύμβουλοι,
Τριάντα τρία (33) χρόνια τώρα και εγώ και η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μου αγωνιζόμαστε κόντρα σε όλες τις κυβερνήσεις, ενάντια στον διαμελισμό και την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και στη συνέχεια του ΑΔΜΗΕ και του ΔΕΔΔΗΕ.
• επειδή μετά από 33 χρόνια δεν προτίθεμαι να αλλάξω περπατησιά,
• επειδή για εμένα το θέμα ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, του ΑΔΜΗΕ, του ΔΕΔΔΗΕ, και κάθε δημόσιας επιχείρησης στρατηγικού χαρακτήρα είναι θέμα ΚΟΜΒΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ,
• επειδή διαφωνώ κάθετα και ριζικά με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης,
δε θα ψηφίσω την εισήγηση γιατί δε θέλω ούτε κατά διάνοια με την ψήφο μου να συμμετάσχω στην ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ιδιωτικοποίησης του ΔΕΔΔΗΕ.
Το ίδιο έκανα και για τον ΑΔΜΗΕ.
Προσωπικά θεωρώ οικονομικό έγκλημα κατά της ΔΕΗ την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ σε οποιοδήποτε ποσοστό και σε ότι με αφορά θα το καθυστερώ και θα το εμποδίζω συνεχώς».
ΘΕΜΑ 4ο: ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ «ΛΥΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΑ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΛΥΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ»
Συναδέλφισσες, -φοι,
 Καταψήφισα την εισήγηση γιατί δεν άλλαξε τίποτα από την προηγούμενη φορά που συζητούσαμε το ίδιο θέμα που να αιτιολογεί την αλλαγή της στάσης μου.
 Καταψήφισα γιατί διαπίστωσα ότι δεν είχε προηγηθεί κανένας απολύτως διάλογος με τη ΓΕΝΟΠ και αυτό όσο περνά από το χέρι μου δεν θα το επιτρέπω.
 Καταψήφισα γιατί δεν δέχομαι να καταστρατηγείται περιεχόμενο ΣΣΕ και τα όσα προβλέπονται στον ΚΚΠ/ΔΕΗ.
 Καταψήφισα γιατί θεωρώ αυτή την απόφαση λαθεμένη και σε βάρος της επιχείρησης.
 Καταψήφισα γιατί δεν δέχομαι να αιφνιδιάζεται κανένας συνάδελφος και να σπρώχνεται να φύγει από την επιχείρηση άρον άρον χωρίς καλά καλά να μπορεί να πάρει την άδειά του.
 Τέλος, καταψήφισα γιατί η σπουδή με την οποί ήρθε αυτή η εισήγηση σε συνδυασμό με την έλλειψη διαλόγου οδήγησε τη σκέψη μου σε λογικές που είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν.
Πιο αναλυτικά, η ακριβής τοποθέτησή μου ήταν η παρακάτω:
«Κύριε Πρόεδρε, κύριοι Σύμβουλοι,
δε θα ψηφίσω την εισήγηση για πολλούς λόγους.
1) Ο πρώτος είναι γιατί δεν άλλαξε κάτι ως προς το σκεπτικό και τους λόγους που με είχαν κάνει τις προηγούμενες φορές να ψηφίσω τη διαφοροποίηση των ορίων ηλικίας.
Δηλαδή το 60 – 62 – 65.
Τότε είχε αναπτυχθεί ολόκληρη συζήτηση για την αναγκαιότητα τα στελέχη των Κατηγοριών 1 και 2 να αποχωρούν στο 65ο έτος της ηλικίας τους.
Δεν θεωρώ ότι από τότε μέχρι σήμερα άλλαξε κάτι επί τούτου.
2) Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο δεν ψηφίζω είναι ότι δεν προηγήθηκε διάλογος με τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ.
Ειδικά αυτό για μένα έχει ιδιαίτερη αξία.
Έχει κομβική σημασία.
Με αγώνες δεκαετιών κατακτήσαμε το δικαίωμα να έχουμε λόγο και άποψη.
Δεν μπορώ να δεχθώ την αγνόηση της ΓΕΝΟΠ.
Άλλωστε, όπως προβλέπεται από μια σειρά νόμους, προεδρικά διατάγματα αλλά και οδηγίες είναι υποχρέωση του εργοδότη να ενημερώνει και να διαβουλεύεται με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.
Εδώ δεν προηγήθηκε καμιά κουβέντα, καμιά διαβούλευση.
Όμως πέρα απ’ αυτό τη γενική υποχρέωση του εργοδότη να κουβεντιάζει, εδώ έχουμε να κάνουμε με συγκεκριμένες ΣΣΕ και τον ΚΚΠ/ΔΕΗ που υπέχουν ισχύ νόμου.
Ο Κανονισμός καθορίζει τα όρια 60 – 62 – 65.
Τώρα τα αλλάζετε χωρίς να έχει αλλάξει ο Κανονισμός. Αν μη τι άλλο το θεωρώ απαράδεκτο.
3) Ο τρίτος λόγος για τον οποίο δεν το ψηφίζω είναι γιατί θεωρώ ότι το αποτέλεσμα αυτής της απόφασης θα είναι αρνητικό για τα συμφέροντα της επιχείρησης.
Θα χάσει σε χρόνο dt μια σειρά αξιόλογα και πολυέμπειρα στελέχη.
Με τα όσα προβλέπει η εισήγηση ούτε να παραδώσουν δεν θα προλάβουν.
4) Ο τέταρτος λόγος είναι γιατί πιστεύω ότι η απόφαση αυτή αποτελεί άδικη και απαξιωτική συμπεριφορά της επιχείρησης σε μια σειρά στελέχη που δεκαετίες τώρα με τα θετικά τους και τα αρνητικά τους έχουν προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες.
Δεν διώχνεις τους ανθρώπους σου έτσι ξαφνικά σα να είναι αντικείμενα.
Δεν αναστατώνεις τη ζωή τους, ούτε ανατρέπεις τον προγραμματισμό τους έτσι ξαφνικά χωρίς προειδοποίηση.
Εδώ η ταχύτητα που επιδεικνύεται η σπουδή με την οποία έχει αποφασιστεί να φύγουν από τη θέση τους που ούτε την άδειά τους δεν θα προλάβουν να πάρουν καλά καλά σε συνδυασμό ότι αγνοούνται και καταπατούνται μια σειρά ΣΣΕ και ο ΚΚΠ/ΔΕΗ παραπέμπει αλλού.
Παραπέμπει σε εκκαθαρίσεις.
• Με το ηθικό ανάστημα του ανθρώπου που δεν χαρίστηκε ούτε στο ΠΑΣΟΚ ούτε στο ΣΥΡΙΖΑ
• Με το ηθικό ανάστημα του ανθρώπου που θέλει να κινείται στο πλαίσιο αρχών και διαχρονικών κανόνων
• Με το ηθικό ανάστημα του συνδικαλιστή που έχει χρέος να υπερασπιστεί τις ΣΣΕ και τον ΚΚΠ/ΔΕΗ και όλα όσα κατέκτησαν όσοι αγωνίστηκαν,
εγώ αυτή την εισήγηση δεν την ψηφίζω.
Την καταψηφίζω.»
Νίκος Φωτόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου