Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

Εκπτώσεις, ανταγωνιστικά τιμολόγια και «επιστροφές» στους καταναλωτές ύψους τουλάχιστον 500 εκ. ευρώ σχεδιάζει η ΔΕΗ και για το 2022


Σε ύψιστη προτεραιότητα έχει αναγάγει η διοίκηση της ΔΕΗ την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης τόσο ως προς τα οικονομικά μεγέθη της αλλά και ως προς τον περιορισμό των επιπτώσεων στους καταναλωτές.

Με αφορμή την έξαρση των τιμών του φυσικού αερίου στην

ευρωπαϊκή αγορά καθώς και τις εκτιμήσεις που θέλουν τις αυξήσεις να συνεχίζονται ως και το πρώτο τετράμηνο του νέου έτους, πηγές της δημόσιας επιχείρησης αναφέρουν στο energypress, ότι η ηγεσία της έχει προχωρήσει σε σχεδιασμό της στρατηγικής της και για το επόμενο έτος.

Κατά τους ίδιους κύκλους, αυτή θα έχει πάνω κάτω τα ίδια χαρακτηριστικά με εκείνα του 2021. Το hedging και την επιστροφή των όσων αντισταθμίσει στους καταναλωτές. Μέσα από την τιμολογιακή πολιτική και τις εκπτώσεις και για το 2022 προϋπολογίζει να μετακυλίσει τα οφέλη στους καταναλωτές. Οι εκτιμήσεις θέλουν τουλάχιστον 500 εκ. ευρώ και για το νέο έτος να διατίθενται για την οικονομική ανακούφιση των πελατών της.

Την τακτική αυτή, του hedging ακολούθησε και μέχρι τώρα. Πιο συγκεκριμένα τους προηγούμενους μήνες η εταιρία αντισταθμίζει όσο το δυνατόν το μεγαλύτερο μερίδιο από τις ποσότητες ενέργειας της ανοικτής θέσης της. Δηλαδή της διαφοράς μεταξύ της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγουν οι μονάδες της και της ζήτησης από τους πελάτες της. Αυτή είναι υπερβάλλουσα σε σχέση με την παραγόμενη ενέργεια κατά περίπου 20%. Πιο συγκεκριμένα κατέχει το 64% της προμήθειας αλλά η ηλεκτροπαραγωγή και οι εισαγωγές ρεύματος αντιστοιχούν μόνο για το 44% της ζήτησης.

Μέσα από την αντιστάθμιση κινδύνου έφτιαξε ένα χαρτοφυλάκιο με φυσικό αέριο, δικαιώματα ρύπων και ηλεκτρική ενέργεια καλύπτοντας το 50% της ανοικτής θέσης της.

 

Κωνσταντίνος Φιλίππου 

energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου