Σε ανακοίνωση προχώρησαν σήμερα οι εργαζόμενοι του ΑΔΜΗΕ, προκειμένου
να σχολιάσουν την ακύρωση της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας από την
κυβέρνηση, αλλά και τα δημοσιεύματα σχετικά με το θέμα στον έντυπο και
ηλεκτρονικό Τύπο.
Πιο αναλυτικά, οι εργαζόμενοι σημειώνουν τα εξής:
Μεγάλη εντύπωση και πολλά ερωτηματικά γεννούν τα συνεχή δημοσιεύματα
ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης, που αγωνιούν και οδύρονται για το
σταμάτημα του ξεπουλήματος και την διατήρηση στο Δημόσιο της
στρατηγικότερης εθνικής υποδομής, της Μεταφοράς
Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Μετά μάλιστα, τις προγραμματικές δηλώσεις και την ψήφο εμπιστοσύνης
προς τη νέα κυβέρνηση, που δεσμεύτηκε να ξαναδώσει στη ΔΕΗ και στη
θυγατρική της ΑΔΜΗΕ το Δημόσιο Κοινωνικό ρόλο τους, ο κλαυθμός και οι
ανακρίβειες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Απώλεια «πάνω από 600 εκ. ευρώ» βλέπει ο ένας (energypress.gr/news/Gkrizos-orizontas-gia-energeiaka-Project-ypsoys-ews-5-dis-eyrw). Χάνονται «900 εκ. ευρώ» υπερθεματίζει ο άλλος (kathimerini.gr/803706/article/oikonomia/epixeirhseis/den-pwloyntai-deh-admhe-depa-kai-elpe). Ανησυχεί «για τις επενδύσεις ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ» ο τρίτος (capital.gr/News.asp?id=2224036).
Κι όλοι μαζί θρηνούν για τη «δυσαρέσκεια» και την «απόσυρση της
προσφοράς» της ιταλικής TERNA S.A., του «επικρατέστερου αγοραστή» του
ΑΔΜΗΕ.
Μα καλά, οι εν λόγω αρθρογράφοι δεν διαβάζουν ούτε τις πληροφορίες των δικών τους ιστοσελίδων;
Στις 29.1.2015 στο energypress.gr, δημοσιεύτηκε η συνέντευξη του
Διευθύνοντος Συμβούλου της TERNA S.A., Ματέο ντελ Φάντε, που αποκάλυψε
απερίφραστα ότι η συμφωνία για τον ΑΔΜΗΕ είχε κλείσει στα 350 εκ. ευρώ
μάξιμουμ!! Καθώς, λίγο πριν την ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών(!)
προσφορών, «η Ιταλική TERNA είχε στη διάθεσή της μόνο 350 εκ. ευρώ για
την αγορά του 66% του ΑΔΜΗΕ» και για τα «υπόλοιπα» βρίσκονταν ακόμα… «σε
αναζήτηση χρηματοοικονομικού εταίρου»!!
Καθίσταται πλέον φανερό και στον πιο ανίδεο, πως η εκποίηση του ΑΔΜΗΕ
ποτέ δεν στόχευε ούτε σε «έσοδα», ούτε σε κανενός είδους «ανάπτυξη» για
την ελληνική οικονομία. Αρκεί να συγκρίνουμε τα 350 εκ. ευρώ, με τα
οικονομικά μεγέθη του ΑΔΜΗΕ:
- Η πραγματική αξία των παγίων του (με όρους αντικατάστασης) υπερβαίνει τα 8 δις ευρώ.
- Ο κύκλος εργασιών του ήταν 325 εκ.€ για το 2012, 347 εκ.€ για ο 2013 και για το 2014 εκτιμήθηκε σε περίπου 400 εκ. ευρώ.
- Οι επενδύσεις του ανήλθαν την τριετία 2012-2014 σε 350 εκ. ευρώ.
- Η λειτουργική κερδοφορία του ήταν 174 εκ. ευρώ για το 2013 από 118 εκ. ευρώ το 2012.
- Η πραγματική αξία των παγίων του (με όρους αντικατάστασης) υπερβαίνει τα 8 δις ευρώ.
- Ο κύκλος εργασιών του ήταν 325 εκ.€ για το 2012, 347 εκ.€ για ο 2013 και για το 2014 εκτιμήθηκε σε περίπου 400 εκ. ευρώ.
- Οι επενδύσεις του ανήλθαν την τριετία 2012-2014 σε 350 εκ. ευρώ.
- Η λειτουργική κερδοφορία του ήταν 174 εκ. ευρώ για το 2013 από 118 εκ. ευρώ το 2012.
Όσο για την ανησυχία για την κατασκευή της Πτολεμαΐδας V: Ο
προϋπολογισμός της ανέρχεται σε 1,5 δις ευρώ. Ποιος νοήμων άνθρωπος θα
ισχυριζόταν ότι πρέπει να πουληθεί ο ΑΔΜΗΕ για να χρηματοδοτήσει η ΔΕΗ
το ένα πέμπτο μιας Μονάδας της;
Πόσο μάλλον όταν το ισχυρίζονται τα ίδια ΜΜΕ που διαφήμιζαν ότι «τα έσοδα από την πώληση του ΑΔΜΗΕ, θα δοθούν σε μεγάλο μέρος τους ως μερίσματα στους μετόχους της ΔΕΗ Α.Ε.»!!! (http://www.capital.gr/news.asp?id=1847828)
Πόσο μάλλον όταν το ισχυρίζονται τα ίδια ΜΜΕ που διαφήμιζαν ότι «τα έσοδα από την πώληση του ΑΔΜΗΕ, θα δοθούν σε μεγάλο μέρος τους ως μερίσματα στους μετόχους της ΔΕΗ Α.Ε.»!!! (http://www.capital.gr/news.asp?id=1847828)
Για τα αναγκαία έργα διασυνδέσεων και ενίσχυσης του Συστήματος, ας μην
αγωνιούν. Υλοποιούνται ήδη από τον Δημόσιο ΑΔΜΗΕ, μέσω ιδίων κεφαλαίων
και ήδη εξασφαλισμένων κονδυλίων από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα
Επενδύσεων (Δ.Τ. ΑΔΜΗΕ 18/9/2014). Όσο για μελλοντικά έργα που επέβαλε η
ΡΑΕ, βεβιασμένα σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, αποτελεί θέμα
μεγάλης συζήτησης κατά πόσο είναι απαραίτητα. Σε κάθε περίπτωση, πολύ θα
θέλαμε να μας εξηγήσουν οι αγωνιούντες για το επενδυτικό πρόγραμμα του
ΑΔΜΗΕ: ένας ιδιώτης που διέθετε όλα κι όλα 350 εκ. ευρώ, θα έκανε ποτέ
επενδύσεις 2,5 δις ευρώ που απαιτούνται από το Δεκαετές Πλάνο Ανάπτυξης
της εταιρείας ;;;
Τα παραπάνω δεδομένα δημιουργούν αναγκαστικά κι άλλους συνειρμούς κι
ερωτήματα, που θα ήταν ίσως χρήσιμο να διερευνηθούν από τη νέα ηγεσία
του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Ενέργειας.
- Γνώριζε η ΡΑΕ, ότι ο υποψήφιος και επικρατέστερος, σύμφωνα με όλα τα
δημοσιεύματα και τις διαρροές, αγοραστής του ΑΔΜΗΕ, διέθετε μόνο 350
εκ. ευρώ, όταν δημοσίευε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β –
1778/30.6.2014) «τη νέα μεθοδολογία υπολογισμού του επιτρεπόμενου εσόδου
του ΑΔΜΗΕ για το 2015-2017», ή σε απλά ελληνικά, τα εγγυημένα χρήματα
που θα εισέπραττε ο ιδιώτης αγοραστής του ΑΔΜΗΕ από τους έλληνες
καταναλωτές; Σχετίζεται η απόφαση της ΡΑΕ να εντάξει άρον-άρον όλα τα
μεγάλα έργα στην επόμενη τριετία, να δώσει στον «αγοραστή» από πριν τα
χρήματα και να του κάνει έλεγχο αν έκανε επενδύσεις μετά από τρία
χρόνια; Κάτι που είχαν ήδη επισημάνει με κοινή επιστολή τους ο Σύλλογος
Επιστημονικού Προσωπικού ΔΕΗ και ο Σύλλογος Εργαζομένων ΑΔΜΗΕ/ΛΑΓΗΕ (αρ.
πρωτ. ΡΑΕ Ι-184331/23.05.2014). Μήπως ο «χρηματοοικονομικός εταίρος»
της ΤΕΡΝΑ SA είχε βρεθεί στην τσέπη των ελλήνων φορολογουμένων;
- Γνώριζε ο «πωλητής», η διοίκηση της ΔΕΗ ΑΕ, η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ και
οι παχυλά αμειβόμενοι εξωτερικοί κι εσωτερικοί «σύμβουλοι
αποκρατικοποίησης», το «επενδυτικό προφίλ» του προτιμώμενου αγοραστή;
Και αν ναι, συνέχιζε τη διαδικασία εκποίησης, οδηγώντας την στην τελική
φάση;
Δεν έχει καμμιά σημασία εάν τέτοια δημοσιεύματα εντάσσονται στην
πολιτική περί «αριστερής παρένθεσης» ή αν εκπορεύονται από τους μέχρι
χτες εκποιητές, που αγωνιούν για το μέλλον τους.
Σημασία έχει το μέλλον της χώρας μας και των ανθρώπων της. Η μετατροπή
ενός κρατικού μονοπωλίου σε ιδιωτικό μονοπώλιο μπορεί μόνο να
χειροτερέψει την κατάσταση για την κοινωνία και την οικονομία.
Οι ιδιωτικοποιήσεις δεν συνιστούν απάντηση στην κρίση, αντιθέτως
συνέβαλαν στο να βρεθούν οι κοινωνίες περισσότερο από ποτέ ανήμπορες και
ανέτοιμες να την αντιμετωπίσουν. Αυτή είναι η πραγματικότητα, όσο κι αν
κάποιοι επιμένουν στη διαστρέβλωσή της.
Το Σύστημα Μεταφοράς της ΔΕΗ, ο ΑΔΜΗΕ, η Δημόσια Υποδομή που εγγυάται την ασφαλή ηλεκτροδότηση και την εθνική ασφάλεια, έχει και μπορεί να παίξει καίριο ρόλο στην ελληνική οικονομία. Πρέπει όμως να ξαναβρεί τον προσανατολισμό του. Η πολιτική της εκποίησής του οδήγησε μόνο σε διαλυτικά φαινόμενα στη λειτουργία του και στην απαξίωσή του προκειμένου να καταστεί «ελκυστική προσφορά». Απαιτείται διαφάνεια και αίσθηση δικαίου και αξιοκρατίας για να μπορέσει να ανασυνταχθεί. Ο ΑΔΜΗΕ διαθέτει και τις υποδομές και τους ανθρώπους για να αναδιοργανωθεί, να αναπροσανατολιστεί και να συμβάλει στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της χώρας και την ευημερία των πολιτών της. Για να συμβάλει αποτελεσματικά ώστε να τεθεί η ΔΕΗ στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου και να ξαναγίνει η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης, που θα μειώνει πραγματικά το κόστος παραγωγής ενέργειας –βασικής προϋπόθεσης για την ανάπτυξη κάθε Οικονομίας- καθιστώντας παρελθόν τις πανάκριβες τιμές της απελευθερωμένης αγοράς, διαμορφωμένων από επιδοτήσεις στους ιδιωτικούς ομίλους, δυσνόητες ρυθμίσεις και μεθοδεύσεις στο «ταμπλώ» του ΛΑΓΗΕ.
Το Σύστημα Μεταφοράς της ΔΕΗ, ο ΑΔΜΗΕ, η Δημόσια Υποδομή που εγγυάται την ασφαλή ηλεκτροδότηση και την εθνική ασφάλεια, έχει και μπορεί να παίξει καίριο ρόλο στην ελληνική οικονομία. Πρέπει όμως να ξαναβρεί τον προσανατολισμό του. Η πολιτική της εκποίησής του οδήγησε μόνο σε διαλυτικά φαινόμενα στη λειτουργία του και στην απαξίωσή του προκειμένου να καταστεί «ελκυστική προσφορά». Απαιτείται διαφάνεια και αίσθηση δικαίου και αξιοκρατίας για να μπορέσει να ανασυνταχθεί. Ο ΑΔΜΗΕ διαθέτει και τις υποδομές και τους ανθρώπους για να αναδιοργανωθεί, να αναπροσανατολιστεί και να συμβάλει στην προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της χώρας και την ευημερία των πολιτών της. Για να συμβάλει αποτελεσματικά ώστε να τεθεί η ΔΕΗ στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου και να ξαναγίνει η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης, που θα μειώνει πραγματικά το κόστος παραγωγής ενέργειας –βασικής προϋπόθεσης για την ανάπτυξη κάθε Οικονομίας- καθιστώντας παρελθόν τις πανάκριβες τιμές της απελευθερωμένης αγοράς, διαμορφωμένων από επιδοτήσεις στους ιδιωτικούς ομίλους, δυσνόητες ρυθμίσεις και μεθοδεύσεις στο «ταμπλώ» του ΛΑΓΗΕ.
Με τον τρόπο αυτό, η ελπίδα και η αισιοδοξία που εμφανίστηκε ξανά στους
εργαζόμενους και στους πολίτες αυτής της χώρας θα συνοδεύεται με
αποτελέσματα.
ΓΙΑΝΝΙΚΑΚΗ Ρ. (Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΕΠ/ΔΕΗ)
ΔΕΥΤΟΣ Κ. (ΤΟΠ. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΠΜΤΕ/ΔΕΗ)
ΚΟΡΩΝΙΩΤΑΚΗΣ Μ. ( ΤΟΠ. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΔΜ/ΔΕΗ)
ΛΥΜΠΕΡΗΣ Κ. (ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ)
ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ Σ. (ΑΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΔΜΗΕ)
ΝΟΜΙΚΟΣ Β. (ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΔΜΗΕ/ΛΑΓΗΕ)
ΠΑΠΑΔΕΔΕ Φ. (ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου