Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

ΣΕΠΗΔ ΓΕΝΟΠ: Αυλαία για το πληροφοριακό σύστημα καταναλωτών της ΔΕΗ «ΕΡΜΗΣ»

DPLR Το βράδυ της Παρασκευής, 29/5/15, πραγματοποιήθηκε η τελευταία τιμολόγηση και έκδοση λογαριασμών, από το πληροφοριακό σύστημα Εξυπηρέτησης Καταναλωτών της ΔΕΗ, ΕΡΜΗΣ, αφού τίθεται σε λειτουργία το καινούργιο λογισμικό πρόγραμμα SAP που απέκτησε.
Ο ΕΡΜΗΣ ήταν ένα πληροφοριακό σύστημα  το οποίο είχε αγοράσει η ΔΕΗ από την αμερικάνικη ηλεκτρική εταιρεία Stone & Webster στις αρχές τις δεκαετίας του ’90, το αρχικό του όνομα ήταν ICS2 (Information Customer Service).  Από τη ΔΕΗ, εξελληνίστηκε και μετονομάστηκε σε ΕΡΜΗΣ.
Βέβαια για να μπορέσει το νέο σύστημα να χρησιμοποιηθεί
από τη ΔΕΗ δεν ήταν αρκετή μόνο η μετάφραση και η μετονομασία του. Έπρεπε να ολοκληρωθούν αρκετές μετατροπές και προσθήκες, οι οποίες ήταν απαραίτητες για να εναρμονιστεί στην ελληνική νομοθεσία, αλλά και στις εσωτερικές διαδικασίες και ανάγκες της ΔΕΗ.
Stone___Webster_headquarters
Έδρα της Stone & Webster στη Βοστώνη
Για να ολοκληρωθούν λοιπόν όλες οι απαιτούμενες προσαρμογές,  έπρεπε οπωσδήποτε η τεχνογνωσία του συστήματος να περάσει στο προσωπικό της ΔΕΗ. Έτσι ομάδα στελεχών της εκπαιδεύτηκε στις ΗΠΑ, στα γραφεία της Stone & Webster στη Βοστόνη. Τελικά, οι εργαζόμενοι της Πληροφορικής της ΔΕΗ ήταν αυτοί που ανέλαβαν και έφεραν σε πέρας το κύριο βάρος του έργου με απόλυτη επιτυχία και ο ΕΡΜΗΣ εντάχθηκε σε παραγωγική λειτουργία το 1994.
Είναι  σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ΔΕΗ, τότε, μέσω του ΕΡΜΗ δεν άλλαξε απλά το πληροφοριακό της σύστημα, αλλά εκσυγχρόνισε και αναβάθμισε γενικά τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών της. Είναι χαρακτηριστικό ότι ταυτόχρονα με την ένταξη του ΕΡΜΗ καταργήθηκε ο τρόπος εξυπηρέτησης, με τον πελάτη όρθιο πίσω από ένα γκισέ – με τζάμι να τον χωρίζει από τον υπάλληλο – και καθιερώθηκαν σύγχρονα γραφεία εξυπηρέτησης, πρωτοποριακά πριν είκοσι χρόνια και σύγχρονα μέχρι και σήμερα.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ο Διευθυντής και πρώην Διευθυντές της Διεύθυνσης
Οι εργαζόμενοι της Διεύθυνσης Πληροφορικής, την ημέρα που έπεσε η αυλαία του ΕΡΜΗ, οργάνωσαν μία συγκινητική εκδήλωση στην οποία παρευρέθηκαν ο Διευθυντής και σχεδόν όλοι οι πρώην Διευθυντές της Διεύθυνσης, ο Πρόεδρος του σωματείου ΣΕΠΗΔ/ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, καθώς και πολλοί εργαζόμενοι εν ενεργεία και συνταξιούχοι οι οποίοι εργάστηκαν στο απερχόμενο σύστημα.
Όπως ανέφερε ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Πληροφορικής:
«Ευχαριστούμε όλους όσους ήρθαν σήμερα εδώ με την ευκαιρία της τελευταίας τιμολόγησης που έγινε από τον Ερμή.
Ο Ερμής όπως αποδείχθηκε ιστορικά δεν ήταν απλά μια εφαρμογή, δεν ήταν ένα πληροφοριακό σύστημα, αλλά μια άλλη κουλτούρα για την εταιρία.
Με τον Ερμή εκδόθηκαν πάνω από 850.000.000 λογαριασμοί ΔΕΗ αξίας πάνω από 100 δις € – μόνο για τη ΔΕΗ – και έγιναν πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο συναλλαγές με πελάτες.
Η Πολιτεία χρησιμοποίησε τον Ερμή για να εισπράξει πολλά δισεκατομμύρια €, είτε με τη μορφή της Γενικής Κυβέρνησης είτε με τη μορφή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κλπ.
Τον Ερμή είχαν ως εργαλείο για τη δουλειά τους καθημερινά πάνω από 2000 άτομα.
Με τον Ερμή η ΔΕΗ έδειξε ένα διαφορετικό πρόσωπο προς τον καταναλωτή. Έδιωξε τους γκισέδες και στη θέση τους έβαλε ένα φιλικό περιβάλλον προς τον πελάτη.
Με την ευκαιρία του Ερμή δεκάδες γραφεία σε όλη τη χώρα δημιούργησαν κατάλληλη υποδομή για να υποδεχθεί η ΔΕΗ τη νέα τεχνολογία, ενώ παράλληλα διασυνδέθηκαν περί τα 250 γραφεία της ΔΕΗ σε όλη τη χώρα για επικοινωνία υπολογιστών.
Με την ευκαιρία του Ερμή η ίδια η Διεύθυνση Πληροφορικής με πρωτοστάτη τον τότε Διευθυντή κ. Μπέη, άλλαξε ρότα και έγινε πιο εξωστρεφής.
Η ιδιαιτερότητά του είναι ότι ανήκει στην κατηγορία των συστημάτων που αλλάζει κάθε δευτερόλεπτο, που δεν μπορεί να μείνει μόνο του ούτε ώρα, είναι ένα σύστημα που συνεχώς κάτι γίνεται 24 ώρες το 24ωρο. Δύσκολα του βάζεις χέρι, δύσκολα το παγώνεις, και όταν κάποια φορά χρειάστηκε για εξωγενείς παράγοντες να σταματήσει για 2 ημέρες, χρειάστηκε άλλο τόσο για να συνέλθει.
Όπως και τότε που ξεκίνησε, που ήρθε για να δώσει στην εταιρεία ένα εργαλείο με το οποίο να αλλάξει η κουλτούρα απέναντι στον πελάτη, έτσι και τώρα δίνει τη θέση του σε ένα νέο διεθνές εργαλείο που δίνει στη ΔΕΗ νέες ευκαιρίες για αλλαγή κουλτούρας, με μεγαλύτερη ευελιξία και προσαρμογή σε σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας με τον πελάτη.
Εμείς που ανδρωθήκαμε μέσα από τον Ερμή, έχουμε τώρα την πρόκληση να δουλέψουμε με νέα εργαλεία και να δώσουμε στη ΔΕΗ νέα ώθηση, στο χέρι μας είναι να το καταφέρουμε.
Ευχαριστώ όλους για την τόσο μακροχρόνια συνεργασία.»
Κατά τον χαιρετισμό του ο πρόεδρος του ΣΕΠΗΔ μεταξύ άλλων τόνισε:
«Η σημερινή μέρα είναι τόσο μία ιστορική όσο και συγκινητική μέρα αφού πέφτει η αυλαία στο σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών της ΔΕΗ, ΕΡΜΗΣ.   
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Εργαζόμενοι μαζί με τον Διευθυντή της Διεύθυνσης και το Προεδρείο του ΣΕΠΗΔ
Όλοι όσοι βρισκόμαστε εδώ σήμερα δεν είναι λίγες οι φορές που μας βρήκε το ξημέρωμα στο γραφείο, άλλοτε για να είναι το πρωί τα γραφεία της ΔΕΗ ανοικτά χωρίς κανένα πρόβλημα, άλλοτε για να υλοποιήσουμε κάποιο σημαντικό έργο για τη ΔΕΗ και άλλοτε για να φέρουμε σε πέρας κάποιο σημαντικό έργο για την ίδια τη χώρα. Μετάβαση στο ευρώ, εφαρμογή ΕΕΤΗΔΕ είναι μόνο κάποια από τα πολλά παραδείγματα που έχουμε, μέσα σε μία πορεία 20 ετών, με αυτό το σύστημα.
Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι το σύστημα ΕΡΜΗΣ από το 1994 που εντάχθηκε σε παραγωγική λειτουργία έχει εκδώσει περίπου ένα δισεκατομμύριο λογαριασμούς, συνολικής αξίας περίπου τρακοσίων δισεκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένων χρεώσεων Δήμων, ΕΡΤ, Φόρων Τελών, ΕΕΤΗΔΕ και ΕΕΤΑ.  
Θέλω όμως να διευκρινίσω ότι τη σημερινή μέρα μπορεί να έχουμε αίσθημα συγκίνησης – και αυτό είναι απόλυτα λογικό – όχι όμως λύπης.
Για εμάς σήμερα είναι μία ημέρα χαράς που η επιχείρηση αλλάζει σελίδα, με τον εκσυγχρονισμό του πληροφοριακού συστήματος καταναλωτών, κάτι που πιστεύουμε θα είναι προς όφελος τόσο της ίδιας της επιχείρησης, όσο και των πελατών της, αφού θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτησή τους.
Εκ μέρους λοιπόν των εργαζόμενων της Διεύθυνσης Πληροφορικής θέλω να δηλώσω  ότι είμαστε πρόθυμοι και έτοιμοι να εργαστούμε και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας, με τον ίδιο ζήλο – όπως και με τον ΕΡΜΗ – και στο σύστημα SAP ISU, εφόσον φυσικά η επιχείρηση φροντίσει για την εκπαίδευση και την ένταξή μας στο νέο σύστημα. Κάτι για το οποίο φυσικά είμαστε βέβαιοι ότι θα γίνει.
Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, τόσο για τη ΔΕΗ όσο και για τη χώρα και τους πολίτες της, στόχος και επιδίωξη όλων μας πρέπει να είναι οι φράσεις από τον ιδρυτικό νόμο της ΔΕΗ:
Χάριν του δημοσίου συμφέροντος  και Στην ευθυνοτέραν δυνατή τιμή»

Γραφείο Τύπου ΣΕΠΗΔ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου