Τρίτη 3 Απριλίου 2018

Χατζηαργυρίου: Το στρατηγικό πλάνο του ΔΕΔΔΗΕ για το "έξυπνο" ψηφιακό δίκτυο

 
Τη στρατηγική μεγάλων παρεμβάσεων και αλλαγών που έχει εκπονήσει ο ΔΕΔΔΗΕ ανέλυσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Ν. Χατζηαργυρίου, μιλώντας στο Θ. Παναγούλη και την εκπομπή Energy Week του SBC.
Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηαργυρίου, στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη και παγκοσμίως συντελούνται σήμερα κοσμογονικές αλλαγές, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, της ανάπτυξης των διεσπαρμένων πηγών ενέργειας
(όπως είναι π.χ. τα μικρά φωτοβολταϊκά) και της προώθησης της ενεργοποίησης του καταναλωτή ως συμμετέχοντα στην αγορά. Το δίκτυο διανομής είναι καθοριστικός παράγοντας σε όλες αυτές τις αλλαγές.
Στη δε χώρα μας, έχουμε επιπλέον αλλαγές, συμπλήρωσε ο κ. Χατζηαργυρίου, καθώς οι νέοι παίκτες που μπαίνουν στην αγορά της προμήθειας διεκδικούν μεγαλύτερα μερίδια, ενώ αυξάνονται και οι μικρές μονάδες παραγωγής (είτε αυτό αφορά μικρά φωτοβολταϊκά, είτε, προοπτικά, μικρές μονάδες αποθήκευσης ή και τις ενεργειακές κοινότητες). Όλοι αυτοί θα εξυπηρετηθούν επίσης από το δίκτυο διανομής.
Άρα, τόνισε ο κ. Χατζηαργυρίου, το δίκτυο διανομής είναι ο παράγοντας που θα οδηγήσει στην επιτυχία τη μετάβαση και τις αλλαγές που συντελούνται, σε όλα τα επίπεδα. Στόχος του ΔΕΔΔΗΕ, λοιπόν, είναι να εκσυγχρονίσει το δίκτυο και να το κάνει «έξυπνο», ώστε να ενσωματώσει όλες αυτές τις αλλαγές και τις νέες τεχνολογίες.
Έτσι, πέρα από την "κλασική" τους λειτουργία, τα δίκτυα πρέπει να γίνουν ψηφιακά και όλη η πληροφορία που υπάρχει στο δίκτυο να αξιοποιείται για τη λειτουργία και την ανάπτυξή του.
Η ψηφιοποίηση του δικτύου αποτελεί σήμερα μεγάλη πρόκληση για όλους τους διαχειριστές, σημείωσε ο κ. Χατζηαργυρίου, εξηγώντας στη συνέχεια ότι για στο νέο στρατηγικό πλάνο του ΔΕΔΔΗΕ υπάρχουν 12 συγκεκριμένα έργα, με καθορισμένους στόχους, προϋπολογισμούς κ.λπ. σε αυτή την κατεύθυνση.
Πρόκειται για έργα που έχουν στόχο να βελτιώσουν τη λειτουργία του δικτύου, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο, εποπτεία και αυτοματισμούς, αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Βασικό βήμα στην κατεύθυνση αυτή είναι το θέμα της τηλεμέτρησης, εξήγησε ο κ. Χατζηαργυρίου. Για το διαχειριστή, η εγκατάσταση των «έξυπνων μετρητών» έχει μεγάλη σημασία, καθώς προσφέρεται η άμεση πληροφόρηση για την κατανάλωση όλων των καταναλωτών. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προβλέψει καλύτερα και να λειτουργήσει με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ασφάλεια το δίκτυο.
Δείτε τη συνέντευξη του κ. Χατζηαργυρίου εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου