Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023

ΔΕΗ: Είτε με την "Κωτσόβολος" είτε χωρίς, η στρατηγική της εταιρείας είναι να έχει ισχυρή παρουσία στο retail

 ΔΕΗ: Αναζητεί μοντέλο ΟΤΕ - Γερμανού για παρουσία στο retail

Ουδέν σχόλιο είναι η επίσημη θέση της ΔΕΗ για τις πληροφορίες που θέλουν την εταιρεία να συγκαταλέγεται μεταξύ των ενδιαφερομένων για την απόκτηση του δικτύου της Κωτσόβολος.

Αν και επισήμως δεν υπάρχει επιβεβαίωση, εντούτοις σύμφωνα με την διακηρυγμένη στρατηγική της εταιρείας αλλά και τους νέους στόχους που έχουν τεθεί για την ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στο

retail με νέες υπηρεσίες και προϊόντα, καθίσταται σαφές ότι η περίπτωση του Κωτσόβολου ή κάποιας άλλης αλυσίδας retail θα μπορούσε να "ταιριάξει” με τα θέλω της επιχείρησης. Σημειώνεται ήδη η εταιρεία αυτήν την στιγμή διαθέτει υπηρεσίες συμβουλευτικής, μελέτης και εγκατάστασης για προϊόντα όπως αντλίες θερμότητας και φωτοβολταϊκά ενώ στο πλαίσιο της αλλαγής φιλοσοφίας των υφιστάμενων καταστημάτων έχουν μπει και διατίθενται συσκευές, γίνονται καταστήματα franchise και επιδιώκεται η ανάπτυξη αντίστοιχου δικτύου κατά το πρότυπο του ΟΤΕ με τα καταστήματα Γερμανός. 

Εξάλλου θα πρέπει να σημειωθεί ότι η λιανική δεν είναι εντελώς ξένη με τη ΔΕΗ, η οποία τη δεκαετία του '50 είχε παρουσία στο retail πουλώντας συσκευές και εκπαιδεύοντας το καταναλωτικό κοινό στη χρήση τους, καθώς επεκτεινόταν το δίκτυο της ηλεκτρικής ενέργειας. 

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει κατ' επανάληψη τονίσει η διοίκηση της εταιρείας, στόχος της ΔΕΗ είναι να μετατραπεί σε ολοκληρωμένο σύμβουλο ενέργειας κάτι που τα επόμενα χρόνια θα είναι και το κεντρικό ζητούμενο συνολικά στην αγορά προμήθειας ενέργειας. 

Με βάση εξάλλου το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας βάσει του οποίου τα επόμενα χρόνια προβλέπεται να διατεθούν πάνω από 10 δισ. με έμφαση κυρίως στις ΑΠΕ, τα δίκτυα κλπ., μια πιθανή κίνηση για την απόκτηση του δικτύου του Κωτσόβολου στα επίπεδα των 200 - 250 εκατ. ευρώ αποτελεί μικρό ποσοστό του συνολικού capex της ΔΕΗ. 

Σε κάθε περίπτωση ακόμη και εάν δεν προχωρήσει η υπόθεση του Κωτσόβολου, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η ΔΕΗ έχει θέσει ως στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στη λιανική με ένα δίκτυο εντελώς διαφορετικό και πολύ πιο μεγάλο από το υφιστάμενο δίκτυο καταστημάτων.

(αναδημοσίευση από capital.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου