«Ασπίδα» σε τυχόν νομικές εμπλοκές του ΔΕΔΔΗΕ από την αύξηση της στάθμης βραχυκύκλωσης σε μετασχηματιστές του δικτύου διανομής, θα δημιουργεί νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η ρύθμιση, η οποία πιθανότατα θα ενταχθεί στις ενεργειακές διατάξεις του επικείμενου πολεοδομικού νομοσχεδίου, θα υποχρεώνει τους καταναλωτές μέσης τάσης να
προβούν στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να θωρακίσουν τις εγκαταστάσεις τους, από βλάβες που θα μπορούσε να προκαλέσει η αύξηση της στάθμης βραχυκύκλωσης.Η νομοθετική παρέμβαση του ΥΠΕΝ έρχεται σε μία περίοδο όπου, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη από τον ΔΕΔΔΗΕ οι πρώτες μελέτες για την αναβάθμιση μετασχηματιστών στο ΕΔΔΗΕ, ώστε στη συνέχεια να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες. Έτσι, το υπουργείο θα διασφαλίσει πως ο Διαχειριστής θα είναι απαλλαγμένος από τυχόν νομικές περιπέτειες, στην περίπτωση που με την αναβάθμιση υπάρξουν παρενέργειες σε καταναλωτές μέσης τάσης οι οποίοι βρίσκονται σε μικρή απόσταση (έως 3 χλμ. περίπου) από τον αντίστοιχο υποσταθμό.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ρύθμιση θα προβλέπει πως οι καταναλωτές θα είναι υποχρεωμένοι να ελέγξουν τις ηλεκτρικές τους εγκαταστάσεις, ενόψει αύξησης της στάθμης βραχυκύκλωσης. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί πως μπορεί να ανακύψει πρόβλημα, τότε θα πρέπει να προχωρήσουν με δική τους δαπάνη στην αντικατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού.
Σύμφωνα με παράγοντες πάντως του κλάδου, η διάταξη έχει περισσότερο προληπτικό χαρακτήρα, καθώς οποιοσδήποτε ηλεκτρισμός εξοπλισμός μετρά λιγότερο από 20 χρόνια «ζωής», έχει προδιαγραφές ώστε να αντέχει στην αυξημένη στάθμη βραχυκύκλωσης. Ωστόσο, καθώς δεν μπορεί να αποκλειστεί η πιθανότητα να υπάρξουν και περιπτώσεις καταναλωτών με ακόμη παλαιότερες εγκαταστάσεις, με τη ρύθμιση αποτρέπεται κάθε ενδεχόμενο να υπάρξουν νομικές αξιώσεις από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Όσον αφορά τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν τα πρώτα «κύματα» μετασχηματισμών προς αναβάθμιση, στην κορυφή βρίσκεται το αν υπάρχει ενδιαφέρον για την εγκατάσταση στην ευρύτερη περιοχή σταθμών ΑΠΕ. Σημαντικό είναι επίσης να υπάρχει επαρκές θερμικό όριο, ώστε η αύξηση της στάθμης βραχυκύκλωσης όντως να απελευθερώσει νέο ηλεκτρικό «χώρο».
Με τις μελέτες, προσδιορίζεται ο εξοπλισμός εντός των υποσταθμών που θα πρέπει να αντικατασταθεί – με το σχετικό κόστος να είναι πάντως αρκετά περιορισμένο. Επίσης, εξακριβώνεται αν χρειάζονται αναβάθμιση και οι γραμμές μεταφοράς σε μία περιορισμένη ακτίνα γύρω από τους υποσταθμούς.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου