Συνέντευξη στο πρακτορείο Bloomberg παραχώρησε ο πρόεδρος του
ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, όπου μεταξύ άλλων μίλησε και για την
ιδιωτικοποίηση των ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ και ΔΕΣΦΑ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η απόφαση για την έναρξη της διαδικασίας πώλησης
του 17% των μετοχών της ΔΕΗ θα ληφθεί μετά την ολοκλήρωση της πώλησης
(σ.σ.: του 49% των μετοχών) του ΑΔΜΗΕ.
Αναφορικά με το ΔΕΣΦΑ, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει ότι η πώλησή
του θα συνεχισθεί χωρίς εμπόδια, με την ιταλική Snam να υποβάλει πιθανόν προσφορά στην αζέρικη Socar για την αγορά ποσοστού 17% έως το τέλος Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου.
Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, η Ελλάδα πρέπει να βρει μία αμοιβαία αποδεκτή συμφωνία με τη Snam και τη Socar για τα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς του φυσικού αερίου.
Κατά τα λοιπά, ο πρόεδρος του Ταμείου τόνισε ότι η απόκτηση του 67% των μετοχών του OΛΠ από την κινεζική Cosco προσελκύει και άλλους ξένους επενδυτές στον τομέα μεταφορών της Ελλάδας.
«Η Ελλάδα είναι η πρώτη επιλογή, αναφορικά με τις μεταφορές, της Κίνας, η οποία θέλει ένα άνοιγμα στη Δύση και βλέπει την Ελλάδα ως γέφυρα» σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας, προσθέτοντας: «Οι μεταφορές είναι ανταγωνιστικός τομέας και η κινεζική παρουσία στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί την ανάγκη και σε άλλους να έχουν παρουσία στην Ελλάδα».
Όπως επισήμανε, οι δεσμευτικές προσφορές για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) αναμένονται στα τέλη Οκτωβρίου ή τις αρχές Νοεμβρίου.
Ενδιαφέρον για το πακέτο αυτό έχουν εκφράσει εταιρείες από το Ντουμπάι, τις Φιλιππίνες, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, τη Δανία, την Ελβετία και ιδιαίτερα τη Ρωσία, πρόσθεσε, σύμφωνα με το Bloomberg.
Σχολιάζοντας τα όσα έχουν συμφωνηθεί μεταξύ Ελλάδας και θεσμών ο κ. Πιτσιόρλας σχολίασε: «Εάν κρίνουμε από φέτος, το Ταμείο και το πρόγραμμά του ήταν το βασικό στοιχείο για να γίνει πιο θετική η στάση των πιστωτών». Συμπλήρωσε ότι δημιούργησε ένα ευνοϊκό περιβάλλον και βοήθησε τη θέση της κυβέρνησης στις συζητήσεις με τους εταίρους της.
Η συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά θα προσελκύσει και άλλες κινεζικές επενδύσεις σχετικές με τον τομέα των μεταφορών, όπως το σχεδιαζόμενο κέντρο υποστήριξης (logistics) στο Θριάσιο, δράσεις για την κρουαζιέρα και επισκευές πλοίων, σημείωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.
Ανέφερε ακόμη ότι το Ταμείο σχεδιάζει να ξεκινήσει στις αρχές του φθινοπώρου τον διαγωνισμό για το δικαίωμα λειτουργίας, συντήρησης και εμπορικής αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού και ότι αναμένει πως το Δημόσιο θα μεταβιβάσει έως το τέλος Ιουλίου στο ΤΑΙΠΕΔ το 5% των μετοχών του ΟΤΕ που κατέχει.
Επισήμανε ακόμη ότι ένα μεγάλο πρόγραμμα για το 2017 θα είναι η ιδιωτικοποίηση μαρίνων της Ελλάδας, περιλαμβανομένης αυτής του Αλίμου, που είναι η μεγαλύτερη στη Μεσόγειο.
Αναφορικά με το ΔΕΣΦΑ, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει ότι η πώλησή
του θα συνεχισθεί χωρίς εμπόδια, με την ιταλική Snam να υποβάλει πιθανόν προσφορά στην αζέρικη Socar για την αγορά ποσοστού 17% έως το τέλος Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου.
Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, η Ελλάδα πρέπει να βρει μία αμοιβαία αποδεκτή συμφωνία με τη Snam και τη Socar για τα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς του φυσικού αερίου.
Κατά τα λοιπά, ο πρόεδρος του Ταμείου τόνισε ότι η απόκτηση του 67% των μετοχών του OΛΠ από την κινεζική Cosco προσελκύει και άλλους ξένους επενδυτές στον τομέα μεταφορών της Ελλάδας.
«Η Ελλάδα είναι η πρώτη επιλογή, αναφορικά με τις μεταφορές, της Κίνας, η οποία θέλει ένα άνοιγμα στη Δύση και βλέπει την Ελλάδα ως γέφυρα» σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας, προσθέτοντας: «Οι μεταφορές είναι ανταγωνιστικός τομέας και η κινεζική παρουσία στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί την ανάγκη και σε άλλους να έχουν παρουσία στην Ελλάδα».
Όπως επισήμανε, οι δεσμευτικές προσφορές για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) αναμένονται στα τέλη Οκτωβρίου ή τις αρχές Νοεμβρίου.
Ενδιαφέρον για το πακέτο αυτό έχουν εκφράσει εταιρείες από το Ντουμπάι, τις Φιλιππίνες, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, τη Δανία, την Ελβετία και ιδιαίτερα τη Ρωσία, πρόσθεσε, σύμφωνα με το Bloomberg.
Σχολιάζοντας τα όσα έχουν συμφωνηθεί μεταξύ Ελλάδας και θεσμών ο κ. Πιτσιόρλας σχολίασε: «Εάν κρίνουμε από φέτος, το Ταμείο και το πρόγραμμά του ήταν το βασικό στοιχείο για να γίνει πιο θετική η στάση των πιστωτών». Συμπλήρωσε ότι δημιούργησε ένα ευνοϊκό περιβάλλον και βοήθησε τη θέση της κυβέρνησης στις συζητήσεις με τους εταίρους της.
Η συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά θα προσελκύσει και άλλες κινεζικές επενδύσεις σχετικές με τον τομέα των μεταφορών, όπως το σχεδιαζόμενο κέντρο υποστήριξης (logistics) στο Θριάσιο, δράσεις για την κρουαζιέρα και επισκευές πλοίων, σημείωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.
Ανέφερε ακόμη ότι το Ταμείο σχεδιάζει να ξεκινήσει στις αρχές του φθινοπώρου τον διαγωνισμό για το δικαίωμα λειτουργίας, συντήρησης και εμπορικής αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού και ότι αναμένει πως το Δημόσιο θα μεταβιβάσει έως το τέλος Ιουλίου στο ΤΑΙΠΕΔ το 5% των μετοχών του ΟΤΕ που κατέχει.
Επισήμανε ακόμη ότι ένα μεγάλο πρόγραμμα για το 2017 θα είναι η ιδιωτικοποίηση μαρίνων της Ελλάδας, περιλαμβανομένης αυτής του Αλίμου, που είναι η μεγαλύτερη στη Μεσόγειο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου