Ο ΔΕΔΔΗΕ πλήρωσε πέρυσι περί τα 100 χιλιάδες ευρώ για αποζημιώσεις προς τους καταναλωτές λόγω μη έγκαιρης αντιμετώπισης προβλημάτων
Αποζημιώσεις προς τους καταναλωτές έχει αρχίσει να καταβάλει ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) στην περίπτωση που αδυνατεί να τους εξυπηρετήσει εντός προκαθορισμένων
χρονικών περιθωρίων.
Το ύψος της αποζημίωσης ανέρχεται στα 15 ευρώ, ενώ στην περίπτωση που ο καταναλωτής ανήκει στη μέση τάση και έχει διακοπεί η τροφοδότησή του με ηλεκτρικό ρεύμα εξ αιτίας προβλημάτων του δικτύου αυτός αποζημιώνεται με το ποσό των 150 ευρώ.
Σημειώνεται πως ο ΔΕΔΔΗΕ υπόσχεται και υποχρεούται να κάνει την επαναφορά του ρεύματος εντός 12 ωρών από την αναγγελία.
Ο ΔΕΔΔΗΕ στον ετήσιο απολογισμό του 2016 αναγνώρισε ότι δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθεί μέσα στα χρονικά όρια που δεσμεύεται και για το λόγο αυτό κατέβαλλε στους δικαιούχους καταναλωτές το ποσό των 98.535 ευρώ που αντιστοιχεί σε 6.569 καταναλωτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν υπάρχει αντίστοιχο ποσό αποζημιώσεων, καθώς φαίνεται ότι ο ΔΕΔΔΗΕ ανταποκρίθηκε έγκαιρα στα αιτήματα των καταναλωτών.
Το γεγονός αυτό, δηλαδή η αδυναμία του διαχειριστή του δικτύου να επιλύσει άμεσα τα προβλήματα που παρουσιάζονται, έχει προκαλέσει την απορία στελεχών των ιδιωτικών εταιρειών προμήθειας ενέργειας που αφήνουν αιχμές για τον τρόπο που αυτός αντιμετωπίζει τους πελάτες τους.
Σημειώνεται πως ο ΔΕΔΔΗΕ αποτελεί θυγατρική εταιρία της ΔΕΗ, έχοντας στην ευθύνη του ζητήματα αποκατάστασης βλαβών και μετρήσεων της κατανάλωσης ρεύματος.
Πρόκληση σκόπιμης ανησυχίας
Έτσι, στην περίπτωση που κάποιος καταναλωτής θελήσει να αποχωρήσει από την κρατική επιχείρηση προκειμένου να εξασφαλίσει ηλεκτροδότηση από άλλο προμηθευτή προβληματίζεται συνήθως σχετικά με το ποιος φορέας θα επιληφθεί τυχόν βλάβης στο ρολόι καταμέτρησης ή στην παροχή του ηλεκτρικού.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, υπάλληλοι της ΔΕΗ – όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται και καταγγέλλουν οι ίδιοι οι καταναλωτές – τους δημιουργούν κλίμα ανησυχίας, αφήνοντας να εννοηθεί πως αν αποχωρήσουν από τη ΔΕΗ δεν αποκλείεται κάποια στιγμή να μείνουν χωρίς ρεύμα μετά από μία βλάβη.
Η καθυστέρηση της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας «σκοντάφτει» σε δύο βασικά θέματα:
• Το πρώτο είναι ότι η ΔΕΗ εφαρμόζει «σιωπηρά» τις διακοπές ρεύματος όταν το χρέος ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ
• Το δεύτερο έχει να κάνει με τον χρόνο αποκατάστασης των βλαβών στον μετρητή
Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι υποχρεωμένος, ανεξάρτητα από τον πάροχο ρεύματος, να στείλει συνεργείο βλαβών για την αντικατάσταση της καμένης ασφάλειας ή την επαναφορά του μικροαυτόματου του μετρητή.
Ο χρόνος αντιμετώπισης του προβλήματος έχει ορισθεί σε 4 ώρες από το χρόνο αναγγελίας, ενώ αν ξεπερασθεί ο χρόνος αυτός ο καταναλωτής θα αποζημιωθεί με 15 ευρώ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και με αριθμό 665/2013, ο ΔΕΔΔΗΕ είναι υποχρεωμένος να παρέχει «Εγγυημένες Υπηρεσίες» και η παράβαση των χρονικών αυτών ορίων περιθωρίων επιβάλλει την καταβολή καθορισμένων ποσών στους δικαιούχους.
Τα χρονικά περιθώρια επέμβασης του διαχειριστή
Ποιες, όμως, είναι αυτές οι «Εγγυημένες Υπηρεσίες»;
Στο πλαίσιο της βελτίωσης των υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ προς τους καταναλωτές, αυτός εφαρμόζει από 1/4/2014 (µε την έγκριση της ΡΑΕ) το πρόγραμμα «Εγγυηµένες Υπηρεσίες», µέσω του οποίου ο διαχειριστής του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας είναι υποχρεωμένος να τους εξυπηρετεί εντός συγκεκριμένων χρονικών περιθωρίων.
Ειδικότερα:
• Αν ο καταναλωτής ζητήσει προσφορά για παροχή ρεύµατος που δεν χρειάζεται επέκταση δικτύου, τότε ο ΔΕΔΗΗΕ υποχρεούται να γνωστοποιήσει την προσφορά µέσα σε 15 εργάσιµες ηµέρες από την αίτηση
• Αν θέλει προσφορά για παροχή ρεύµατος που χρειάζεται επέκταση δικτύου, τότε θα πρέπει να γνωστοποιήσει την προσφορά εντός 20 εργάσιµων ηµερών από την αίτηση
• Αν ζητήσει κατασκευή παροχής ρεύµατος που δεν χρειάζεται επέκταση δικτύου, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να την υλοποιήσει μέσα σε 20 εργάσιµες ηµέρες από την πληρωµή της συµµετοχής του καταναλωτή
• Αν ο καταναλωτής θέλει κατασκευή παροχής ρεύµατος που χρειάζεται συνήθη επέκταση δικτύου, ο ΔΕΔΔΗΕ θα την υλοποιήσει µέσα σε 40 εργάσιµες ηµέρες από την πληρωµή της συµµετοχής
• Αν χρειάζεται σύνδεση νέου µετρητή σε υπάρχουσα παροχή, θα την υλοποιήσει µέσα σε τέσσερις εργάσιµες ηµέρες αφότου ο καταναλωτής εκπληρώσει τις προβλεπόµενες προϋποθέσεις
• Αν θέλει αντικατάσταση καµένης ασφάλειας ή επαναφορά του µικροαυτόµατου του µετρητή, ο διαχειριστής του δικτύου θα επέµβει εντός τεσσάρων ωρών από την αναγγελία στην αρμόδια υπηρεσία
• Αν υπάρχουν παράπονα ειδικά για ποιότητα τάσης της παροχής, ο ΔΕΔΔΗΕ θα το εξετάσει επισταµένως και θα απαντήσει εγγράφως µέσα σε 30 εργάσιµες ηµέρες
• Εάν πρόκειται για καταναλωτή µέσης τάσης και έχει διακοπεί η ηλεκτρική τροφοδότηση εξ αιτίας θεµάτων δικτύου, ο διαχειριστής οφείλει να την επαναφέρει εντός 12 ωρών από την αναγγελία της
• Αν η παροχή έχει διακοπεί λόγω χρέους και ζητήσει επανασύνδεση ο αρµόδιος προµηθευτής, θα την υλοποιήσει µέσα σε δύο εργάσιµες ηµέρες
• Αν υπάρχει αίτηση (είτε από τον ίδιο τον καταναλωτή είτε µέσω του προµηθευτή) για τη διακοπή της παροχής, ο ΔΕΔΔΗΕ πρέπει να την διεκπεραιώσει εντός τριών εργάσιµων ημερών
• Αν ο καταναλωτής ζητήσει µέσω του προµηθευτή του την επανασύνδεση της παροχής (όταν η διακοπή δεν έχει γίνει λόγω χρέους), ο διαχειριστής οφείλει να την υλοποιήσει µέσα σε τρεις εργάσιµες ηµέρες
• Αν ο καταναλωτής, ο ίδιος ή µέσω του προµηθευτή του, αιτηθεί έλεγχο αξιοπιστίας του µετρητή, θα πρέπει ο ΔΕΔΔΗΕ να τον ελέγξει επισταµένως και να ενηµερώσει σχετικά µέσα σε 20 εργάσιµες ηµέρες
Επισημαίνεται πως στους χρόνους εγγυηµένων υπηρεσιών δεν λαµβάνονται υπόψη οι τυχόν καθυστερήσεις εξ αιτίας άλλων τρίτων, ενώ ειδικά στα πολύ µικρά νησιά γίνεται µια προσαρµογή των ορίων.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί, σε όποιες περιπτώσεις ο ΔΕΔΔΗΕ αδυνατεί να τηρήσει τα χρονικά περιθώρια επέμβασης, τότε αποζημιώνει τους καταναλωτές με το ποσό των 15 ευρώ για κάθε εγγυηµένη υπηρεσία, πλην εκείνης που αφορά στην ηλεκτροδότηση πελατών της μέσης τάσης όπου το ποσό αυξάνεται στα 150 ευρώ.
Ο ∆Ε∆∆ΗΕ καταβάλλει τα αντίστοιχα ποσά στους δικαιούχους µε δική του µέριµνα, χωρίς δηλαδή να απαιτείται σχετική αίτηση εκ µέρους των καταναλωτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου