του Χρήστου Κολώνα
Τρεις
συν μία κινήσεις από τη ΔΕΗ ολοκληρώνονται αυτές τις μέρες σε μία
προσπάθεια της εταιρίας να σταθεί στον ανταγωνισμό και να βρει ρόλο στο
νέο τοπίο της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Τρεις συν μία κινήσεις από τη ΔΕΗ
ολοκληρώνονται αυτές τις μέρες σε μία προσπάθεια της εταιρίας να σταθεί
στον ανταγωνισμό και να βρει ρόλο στο νέο τοπίο της αγοράς ηλεκτρικής
ενέργειας.
Οι
εκπτώσεις 15% στα τιμολόγια από την 1η Ιουλίου στους συνεπείς πελάτες, η
έξοδος σε ξένες αγορές με πρώτη την Αλβανία και η δημιουργία εταιριών
λιανικής με έτοιμα πελατολόγια προκειμένου αυτές να πουληθούν σε ιδιώτες ανταγωνιστές είναι οι τρεις πρώτες κινήσεις της ΔΕΗ.
Η
τέταρτη σύμφωνα με πληροφορίες του "Business Energy" αφορά στην
ανακοίνωση ίσως τις προσεχείς μέρες συμφωνίας με μεγάλο ελληνικό τεχνικό
όμιλο για την από κοινού διαχείριση λιγνιτικού κοιτάσματος σε συνδυασμό
και με την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής. Αν και η συγκεκριμένη
κίνηση θεωρείται ακόμη επισφαλής, εντούτοις οι συζητήσεις μεταξύ της ΔΕΗ
και του κατασκευαστικού ομίλου είναι σε εξέλιξη.
Σε
ό,τι αφορά τη χθεσινή εξαγγελία του προέδρου της ΔΕΗ Εμμανουήλ
Παναγιωτάκη για την πώληση πελατολογίου της εταιρίας σε ανταγωνιστές
της, με αφετηρία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο όπου θα γίνει διαγωνισμός για
την διάθεση της πρώτης εταιρίας με 400.000 πελάτες της ΔΕΗ, πηγές θέλουν
τη διοίκηση να έχει συζητήσει με τους τρεις μεγάλους ιδιώτες
προμηθευτές - παραγωγούς. Όχι μόνο για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό αλλά
συνολικά για την πρωτοβουλία της δημόσιας επιχείρησης να ανοίξει με
αυτόν τον τρόπο τον ανταγωνισμό στην ηλεκτρική ενέργεια.
Πάντως
η ΔΕΗ με τον τρόπο αυτό που σε πρώτη φάση θα της στοιχίσει το 6 με 7%
των τελικών καταναλωτών προσπαθεί να πετύχει τα εξής:
1.
Να ντριπλάρει... τα ΝΟΜΕ καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών
της η τιμή εκκίνησης των δημοπρασιών θα είναι κάτω του κόστους - όπως
εκείνα το υπολογίζουν και το θεωρούν - και συνεπώς θα ζημιωθεί.
2. Να είναι συνεπής στη μείωση των συμφωνηθέντων με τους θεσμούς μεριδίων στην αγορά και
3.
Να αποκτήσει άμεση ρευστότητα πουλώντας την εταιρία λιανικής με 400.000
πελάτες. Η ΔΕΗ, λένε οι πληροφορίες, θα είναι ανοικτή στη διάθεση
οποιουδήποτε ποσοστού της εταιρίας αυτής ακόμη και ολόκληρης έναντι του
ανάλογου τιμήματος.
Πάντως,
αν και ο πρόεδρος της εταιρίας ανήγγειλε πως η πρώτη λιανική θα είναι
έτοιμη τον Σεπτέμβριο εντούτοις πέραν του γεγονότος πως θα υπάρχει το
κίνητρο της εγγυημένης χονδρικής τιμής και άρα και της ακόμη μεγαλύτερης
μείωσης των τιμών πώλησης ρεύματος προς τους 400.000 πελάτες, απομένει
μεταξύ άλλων μία πολύ σημαντική λεπτομέρεια προς διερεύνηση. Πως για
παράδειγμα θα υπάρξει νομική δέσμευση των συγκεκριμένων καταναλωτών να
αλλάξουν υποχρεωτικά προμηθευτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου