Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022

Η νέα διαφήμιση της ΔΕΗ μας δείχνει πως είναι να ζεις σε έναν κόσμο όπου κανείς δεν σε καταλαβαίνει

Η νέα διαφήμιση της ΔΕΗ μας δείχνει πως είναι να ζεις σε έναν κόσμο όπου κανείς δεν σε καταλαβαίνει

Σε έναν κόσμο που βασίζεται στην ακοή για να λειτουργήσει, τα άτομα με προβλήματα ακοής αντιμετωπίζουν εμπόδια προσβασιμότητας και συμμετοχής σε δημόσιους χώρους, στην εργασία τους, ακόμα και μέσα στα σπίτια τους.

Φανταστείτε πως βρίσκεστε σε ένα κατάμεστο θέατρο. Κάθεστε στις θέσεις σας έτοιμοι να απολαύσετε την παράσταση. Ο κωμικός παίρνει τη θέση του στη σκηνή και ξεκινά να μιλά. Οι ακροατές γελούν και όλοι γύρω σας απολαμβάνουν την παράσταση. Εσείς όμως δεν νιώθετε το ίδιο. Αντί για ευφορία νιώθετε συγχυσμένοι, μπερδεμένοι και μόνοι. Θέλετε να είστε σαν τους υπόλοιπους που διασκεδάζουν, όμως δεν μπορείτε. Γιατί; Γιατί σας λείπουν τα λόγια. Θα ήταν μια ακόμα παράσταση stand-up comedy αν μπορούσατε να την ακούσετε. Αν μπορούσατε να καταλάβετε κι εσείς πιο είναι το αστείο που κάνει τους άλλους να γελούν. Όμως κάποιος που δεν ακούει, δεν μπορεί να συμμετέχει όπως οι άλλοι γύρω του. Κάτι που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο για άλλους συνανθρώπους μας, οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής, δεν είναι.

Ζούμε σε ένα κόσμο όπου η διαφορετικότητα, η ισότητα και η ένταξη

έχουν γίνει κύριο θέμα συζήτησης σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας, όμως πολλές φορές οι κοινότητες με αναπηρίες, ειδικά εκείνες με προβλήματα ακοής, μένουν εκτός συζήτησης. Και αυτό δεν είναι το χειρότερο. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει επίσημος καταγεγραμένος αριθμός κωφών, κάτι που καταδυνκνείει μια τεράστια αδυναμία της κοινωνίας να αφουγκραστεί τις ανάγκες των συνανθρώπων μας, αλλά και να τους εντάξει στο γενικότερο κοινωνικό σύνολο. Όπως αναφέρει ο ποιητής John Donne περιγράφοντας την ανάγκη του ανθρώπου για συνύπαρξη, «κανείς δεν είναι από µόνος του ένα νησί». Δεν έχουμε φτιαχτεί για να ζούμε αποµονωµένοι και αυτό θα έπρεπε να ισχύει για όλους.

Δυστυχώς, τα άτομα με αναπηρία είναι συχνά από τα πιο περιθωριοποιημένα, αντιμετωπίζουν λιγότερες οικονομικές ευκαιρίες, χαμηλότερα επίπεδα εκπαίδευσης, κακή υγεία, υψηλότερα ποσοστά φτώχειας και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εκτεθούν στη βία.

 

Ειδικότερα, τα κωφά και τα βαρήκοα άτομα βρίσκονται στο περιθώριο λόγω της έλλειψης πρόσβασης στην πληροφόρηση, στους κοινωνικούς πόρους, στην εκπαίδευση και στην απασχόληση. Αυτές οι μορφές περιθωριοποίησης έχουν ως αποτέλεσμα υψηλό κίνδυνο γλωσσικής στέρησης, καθυστέρηση στην ανάπτυξη επικοινωνιακών και γνωστικών δεξιοτήτων και προβλήματα ψυχικής υγείας.Το 2019, υπολογίζεται ότι 1,57 δισεκατομμύρια άτομα παγκοσμίως είχαν κάποιου βαθμού απώλεια ακοής, κάτι το οποίο αντιστοιχεί σε ένα στα πέντε άτομα. Ωστόσο, όπως και άλλα άτομα με αναπηρίες, υπό κατάλληλες συνθήκες οι Κωφοί και τα άτομα με προβλήματα ακοής μπορούν και εργάζονται αποτελεσματικά, να μαθαίνουν και να συμμετέχουν πλήρως στην κοινωνία.

Η ΔΕΗ με τη νέα της καμπάνια, μια διαφήμιση διαφορετική από αυτές που έχουμε συνηθίσει, στοχοποιεί το χάσμα που υπάρχει στην κοινωνία μας αντιστρέφοντας τους ρόλους: χρησιμοποιεί τη νοηματική ως γλώσσα επικοινωνίας. Οι ακούοντες δεν καταλαβαίνουν σχεδόν τίποτα και… κάπως έτσι παίρνουμε μία γεύση από το πως νιώθει κάποιος που είναι αποκλεισμένος από την επικοινωνία, και κατ’ επέκταση, από τον κόσμο γύρω του.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και απόλυτα εναρμονισμένη με τους στόχους της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και την πελατοκεντρική πολιτική που εφαρμόζει, η ΔΕΗ λανσάρει μια νέα καινοτόμα υπηρεσία που συνεισφέρει στη ισότιμη πρόσβαση των ανθρώπων με προβλήματα ακοής στην επικοινωνία.  Γιατί εάν θέλουμε να υλοποιήσουμε την καλύτερη ζωή που ονειρευόμαστε θα πρέπει να κάνουμε συνεχώς βήματα για να ανακουφίσουμε και να διευκολύνουμε τους συνανθρώπους μας.

Με τη νέα υπηρεσία “Εξυπηρέτηση για όλους, η οποία έχει την υποστήριξη της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος (ΟΜΚΕ), άνθρωποι με προβλήματα ακοής, μπορούν πλέον να επικοινωνήσουν μέσω τριμερούς βιντεοκλήσης με παρουσία διερμηνέα και δυνατότητα προβολής υπότιτλων.

Οι πελάτες της ΔΕΗ, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος/η μπορούν μέσω του www.dei.gr να επισκεφθούν την εφαρμογή για να προγραμματίσουν το ραντεβού τους με εκπρόσωπο της Εξυπηρέτησης Πελατών, παρουσία διερμηνέα νοηματικής προκειμένου να πάρουν πληροφορίες αλλά και να επιλύσουν κάθε αίτημα τους.

Ανοίγoντας τον δρόμο στον κοινωνικό πολιτισμό, τη συμπερίληψη και την άριστη εξυπηρέτηση προς όλους, η ΔΕΗ συνεχίζει να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την πλήρη, ισότιμη και απεριόριστη πρόσβαση και συμμετοχή όλων στις υπηρεσίες της, συμβάλλοντας στην εξάλειψη διακρίσεων και αποκλεισμών.

*Στην καμπάνια συμμετείχε ο Πάνος Κατσής, ηθοποιός και stand-up comedian από το Θέατρο Κωφών Ελλάδος ενώ στο κοινό της παράστασης συμμετείχαν αποκλειστικά άτομα από την κοινότητα των κωφών.

 

www.fortunegreece.com

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου