Με την πλειοψηφία των καταναλωτών ιδιαίτερα επιφυλακτική έναντι των εναλλακτικών παρόχων μετά το «φιάσκο» των Energa και Ηellas Power, οι μεγάλοι όμιλοι της αγοράς ηλεκτρισμού επιχειρούν άνοιγμα στους οικιακούς καταναλωτές, στοχεύοντας στη διεύρυνση του πελατολογίου τους, που στηρίζεται κυρίως στους καταναλωτές μέσης τάσης.
Οι διαφημιστικές καμπάνιες της Elpedison των ομίλων EΛΠΕ, Edison και Eλλάκτωρ, της Protergia του ομίλου Μυτιληναίου και της ΗΡΩΝ Θερμοηλεκτρικής του ομίλου
ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτό το διάστημα, απευθύνονται για πρώτη φορά στοχευμένα στους οικιακούς καταναλωτές, προσφέροντας ανταγωνιστικότερα τιμολόγια έναντι της ΔΕΗ σε ποσοστό μέχρι και 12% επί της τιμής του ρεύματος. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των προμηθευτών αφορά το κόστος ενέργειας και όχι τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις (τέλη δικτύου, ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ) και τα τέλη προς τρίτους (δήμοι κ.λπ.) που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 1/3 του συνολικού λογαριασμού ρεύματος.Οι τρεις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με ένα συνολικό μερίδιο της τάξης του 30% και έχουν διασφαλίσει ένα ποσοστό μόλις 3% στον τομέα της λιανικής, απευθυνόμενοι κυρίως σε καταναλωτές μέσης τάσης, βλέπουν το άνοιγμα στους οικιακούς καταναλωτές ως αναγκαίο βήμα για τη διασφάλιση μιας σημαντικής θέσης στη λιανική αγορά. Σε αυτή τη φάση, θέτουν ιδιαίτερα προσγειωμένους στόχους. Αυτό συμβαίνει για μια σειρά από λόγους, με βασικότερο τα περιορισμένα περιθώρια ανταγωνισμού της ΔΕΗ, που ελέγχει το 97% της λιανικής αγοράς και το 70% της παραγωγής και το αυξημένο ρίσκο για επισφάλειες, δεδομένης της οικονομικής στενότητας των νοικοκυριών.
Από τη συνομιλία που είχε η «Κ» με εκπροσώπους των τριών εταιρειών προκύπτει ότι είναι κοινή η πεποίθηση για παρεμβάσεις και στον τομέα της παραγωγής προκειμένου να υπάρξει ανταγωνισμός στη λιανική αγορά. Αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για ανταγωνισμό στη λιανική αγορά εάν δεν υπάρξει πρόσβαση των ιδιωτών παραγωγών σε φθηνές πηγές ενέργειας, όπως ο λιγνίτης και τα νερά. Θεωρούν ότι οι δημοπρασίες λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής ισχύος μπορούν να αποτελέσουν μια πρώτη παρέμβαση προς αυτήν την κατεύθυνση. Επισημαίνουν, ωστόσο, ότι η κυβέρνηση δεν έχει αποσαφηνίσει τη θέση της ακόμη και ως προς αυτό το μέτρο. Η δυνατότητα ανταγωνιστικών τιμολογίων έναντι της ΔΕΗ στηρίζεται κυρίως στο χαμηλότερο κόστος διαχείρισης που έχουν ως ιδιωτικές εταιρείες και στη δυνατότητα εισαγωγών ενέργειας σε χαμηλές τιμές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου