της Μανταλένας Πίου
Με πλαφόν οι δημοπρασίες διακοπτομενου φορτίου, ενστάσεις από τις βιομηχανίες
Με πλαφόν οι δημοπρασίες διακοπτομενου φορτίου, ενστάσεις από τις βιομηχανίες
Σοβαρές
ενστάσεις διατυπώνουν οι βιομηχανίες για τις επόμενες δημοπρασίες
διακοπτόμενου φορτίου, που θα διεξάγει ο ΑΔΜΗΕ για τον Απρίλιο, αφού,
σύμφωνα με πληροφορίες, ο Διαχειριστής σχεδιάζει να διατηρήσει το πλαφόν
στα 500 MW, της πρώτης δημοπρασίας.
Σοβαρές ενστάσεις διατυπώνουν οι βιομηχανίες για τις επόμενες δημοπρασίες διακοπτόμενου φορτίου, που θα διεξάγει ο ΑΔΜΗΕ
για τον Απρίλιο, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Διαχειριστής σχεδιάζει
να διατηρήσει το πλαφόν στα 500 MW, της πρώτης πιλοτικής δημοπρασίας.
Hδη η ΕΒΙΚΕΝ, η ένωση των ενεργοβόρων βιομηχανιών, έστειλε επιστολή
στον διευθύνοντα σύμβουλο του Διαχειριστή Ιωάννη Μπλάνα με κοινοποίηση
στον υπουργό Περιβάλλοντος -Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη και την υφυπουργό
Βιομηχανίας Θεδώρα Τζάκρη.
Στην επιστολή, η ΕΒΙΚΕΝ υπογραμμίζει ότι για κάθε τύπο διακοπτόμενου
φορτίου, η δημοπραττούμενη ποσότητα δεν μπορεί να υπολείπεται των 800 MW
και ταυτόχρονα καλεί την ηγεσία του υπουργείου και του ΑΔΜΗΕ να μειώσει
το όριο του μέγιστου προσφερόμενου φορτίου στα 3 MW από 5 MW σήμερα,
προκειμένου να διασφαλιστεί ο ανταγωνισμός.
Οι βιομήχανοι θεωρούν ότι όσο μικρότερο είναι το δημοπραττούμενο
φορτίο, τόσο εξωθούνται προς τα πάνω οι τιμές, υπονομεύοντας έτσι την
ανταγωνιστικότητα του μέτρου.
Η διακοψιμότητα, θεσμός που επί χρόνια ισχύει στις περισσότερες χώρες
της ΕΕ είναι μέτρο που επιζητούσαν οι μεγάλες βιομηχανίες για τη μείωση
του ενεργειακού κόστους. Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση, για
την εφαρμογή της ο ΑΔΜΗΕ διεξάγει ανά μήνα δημοπρασίες για τους δύο
τύπους “Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου”, ΥΔΦ 1 και ΥΔΦ 2
Στην επιστολή η ΕΒΙΚΕΝ αναφέρει τα εξής :
- H Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου (ΥΔΦ)) αποτελεί αυτοτελή
μηχανισμό που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας του δικτύου
ηλεκτρισμού και έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μέτρο
ενίσχυσης της ασφάλειας του δικτύου , το οποίο προορίζεται να λειτουργεί
παράλληλα με τις υφιστάμενες εφεδρείες που παρέχουν οι
ηλεκτροπαραγωγοί.
- Η ΥΔΦ τύπου 1 λειτουργεί ως τριτεύουσα εφεδρεία , η οποία
χρησιμοποιείται από τον Διαχειριστή για τη διασφάλιση της ασφαλούς
λειτουργίας του δικτύου, όταν συντρέχουν έκτακτες περιστάσεις που θέτουν
σε κίνδυνο την ευστάθεια του συστήματος, ενώ η ΥΔΦ τύπου 2 υποστηρίζει
την παροχή τριτογενούς εφεδρείας ταχείας απόκρισης για την αντιμετώπιση
των αναμενόμενων αιχμών ζήτησης.
Στο πλαίσιο της έγκρισης του μέτρου του ΥΔΦ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
έχει αξιολογήσει ότι η συνολική διακοπτόμενη ισχύς, 1.000 MW ανά ΥΔΦ,
που μπορεί να δημοπρατηθεί κατ΄ ανώτατο όριο στις αντίστοιχες
δημοπρασίες δικαιολογείται από τεχνικής άποψης σε σχέση με τις συνθήκες
στο διασυνδεδεμένο δίκτυο ηλεκτρισμού, συνεκτιμώντας ότι η γνήσια
εναπομένουσα ανάγκη εκτιμάται σε 2.600 MW για τον τύπο ΥΔΦ1 και στα
800MW για τον τύπο 2
Σύμφωνα με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο Διαχειριστής
αποφασίζει για τον τύπο των εφεδρειών που απαιτούνται για τη διασφάλιση
της ευστάθειας. Στο πλαίσιο αυτό υποχρεούται να προκρίνει τον κατάλληλο
τύπο εφεδρειών με απόλυτη προτεραιότητα στις εφεδρείες που παρέχονται με
το μικρότερο κόστος στο σύστημα.
Σημειώνεται ότι η ΥΔΦ αποτελεί εφεδρεία που παρέχεται με το ελάχιστο
δυνατό κόστος στο σύστημα, δεδομένου ότι υπό τις υφιστάμενες συνθήκες η
ΥΔΦ αποτελεί τον μοναδικό τύπο εφεδρείας που παρέχεται έναντι
οικονομικού αντισταθμίσματος, το ύψος του οποίου διαμορφώνεται στο
πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών.
Δεδομένου ότι οι ανάγκες του συστήματος σε τριτογενείς εφεδρείες
υπερβαίνουν τα 800 MW θεωρούμε ότι η συνολική διακοπτόμενη ισχύς των
επόμενων δημοπρασιών ΥΔΦ θα πρέπει να καθαριστεί με βάση τις ανάγκες του συστήματος και σε κάθε περίπτωση να μην υπολείπεται των 800 MW ανά τύπο ΥΔΦ.
Στο πλαίσιο αυτό και εφόσον η Συνολική Διακοπτόμενη Ισχύς που θα
δημοπραττηθεί στις επόμενες δημοπρασίες υπερβαίνει τα 800 MW ανά τύπο
ΥΔΦ, θα ήταν σκόπιμο για λόγους διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας της
διαγωνιστικής διαδικασίας να εξετάσετε επιπροσθέτως και το ενδεχόμενο
μείωσης του ορίου του Μεγίστου Προσφερόμενου Φορτίου στα 3 MW, σύμφωνα
με τον όρο 3 παρ.3 , περ.ΙΙ της Υπουργικής Απόφασης
Σοβαρές
ενστάσεις διατυπώνουν οι βιομηχανίες για τις επόμενες δημοπρασίες
διακοπτόμενου φορτίου, που θα διεξάγει ο ΑΔΜΗΕ για τον Απρίλιο, αφού,
σύμφωνα με πληροφορίες, ο Διαχειριστής σχεδιάζει να διατηρήσει το πλαφόν
στα 500 MW, της πρώτης δημοπρασίας.
Σοβαρές ενστάσεις διατυπώνουν οι βιομηχανίες για τις επόμενες δημοπρασίες διακοπτόμενου φορτίου, που θα διεξάγει ο ΑΔΜΗΕ
για τον Απρίλιο, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Διαχειριστής σχεδιάζει
να διατηρήσει το πλαφόν στα 500 MW, της πρώτης πιλοτικής δημοπρασίας.
Hδη η ΕΒΙΚΕΝ, η ένωση των ενεργοβόρων βιομηχανιών, έστειλε επιστολή
στον διευθύνοντα σύμβουλο του Διαχειριστή Ιωάννη Μπλάνα με κοινοποίηση
στον υπουργό Περιβάλλοντος -Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη και την υφυπουργό
Βιομηχανίας Θεδώρα Τζάκρη.
Στην επιστολή, η ΕΒΙΚΕΝ υπογραμμίζει ότι για κάθε τύπο διακοπτόμενου
φορτίου, η δημοπραττούμενη ποσότητα δεν μπορεί να υπολείπεται των 800 MW
και ταυτόχρονα καλεί την ηγεσία του υπουργείου και του ΑΔΜΗΕ να μειώσει
το όριο του μέγιστου προσφερόμενου φορτίου στα 3 MW από 5 MW σήμερα,
προκειμένου να διασφαλιστεί ο ανταγωνισμός.
Οι βιομήχανοι θεωρούν ότι όσο μικρότερο είναι το δημοπραττούμενο
φορτίο, τόσο εξωθούνται προς τα πάνω οι τιμές, υπονομεύοντας έτσι την
ανταγωνιστικότητα του μέτρου.
Η διακοψιμότητα, θεσμός που επί χρόνια ισχύει στις περισσότερες χώρες
της ΕΕ είναι μέτρο που επιζητούσαν οι μεγάλες βιομηχανίες για τη μείωση
του ενεργειακού κόστους. Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση, για
την εφαρμογή της ο ΑΔΜΗΕ διεξάγει ανά μήνα δημοπρασίες για τους δύο
τύπους “Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου”, ΥΔΦ 1 και ΥΔΦ 2
Στην επιστολή η ΕΒΙΚΕΝ αναφέρει τα εξής :
- H Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου (ΥΔΦ)) αποτελεί αυτοτελή
μηχανισμό που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας του δικτύου
ηλεκτρισμού και έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μέτρο
ενίσχυσης της ασφάλειας του δικτύου , το οποίο προορίζεται να λειτουργεί
παράλληλα με τις υφιστάμενες εφεδρείες που παρέχουν οι
ηλεκτροπαραγωγοί.
- Η ΥΔΦ τύπου 1 λειτουργεί ως τριτεύουσα εφεδρεία , η οποία
χρησιμοποιείται από τον Διαχειριστή για τη διασφάλιση της ασφαλούς
λειτουργίας του δικτύου, όταν συντρέχουν έκτακτες περιστάσεις που θέτουν
σε κίνδυνο την ευστάθεια του συστήματος, ενώ η ΥΔΦ τύπου 2 υποστηρίζει
την παροχή τριτογενούς εφεδρείας ταχείας απόκρισης για την αντιμετώπιση
των αναμενόμενων αιχμών ζήτησης.
Στο πλαίσιο της έγκρισης του μέτρου του ΥΔΦ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
έχει αξιολογήσει ότι η συνολική διακοπτόμενη ισχύς, 1.000 MW ανά ΥΔΦ,
που μπορεί να δημοπρατηθεί κατ΄ ανώτατο όριο στις αντίστοιχες
δημοπρασίες δικαιολογείται από τεχνικής άποψης σε σχέση με τις συνθήκες
στο διασυνδεδεμένο δίκτυο ηλεκτρισμού, συνεκτιμώντας ότι η γνήσια
εναπομένουσα ανάγκη εκτιμάται σε 2.600 MW για τον τύπο ΥΔΦ1 και στα
800MW για τον τύπο 2
Σύμφωνα με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο Διαχειριστής
αποφασίζει για τον τύπο των εφεδρειών που απαιτούνται για τη διασφάλιση
της ευστάθειας. Στο πλαίσιο αυτό υποχρεούται να προκρίνει τον κατάλληλο
τύπο εφεδρειών με απόλυτη προτεραιότητα στις εφεδρείες που παρέχονται με
το μικρότερο κόστος στο σύστημα.
Σημειώνεται ότι η ΥΔΦ αποτελεί εφεδρεία που παρέχεται με το ελάχιστο
δυνατό κόστος στο σύστημα, δεδομένου ότι υπό τις υφιστάμενες συνθήκες η
ΥΔΦ αποτελεί τον μοναδικό τύπο εφεδρείας που παρέχεται έναντι
οικονομικού αντισταθμίσματος, το ύψος του οποίου διαμορφώνεται στο
πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών.
Δεδομένου ότι οι ανάγκες του συστήματος σε τριτογενείς εφεδρείες
υπερβαίνουν τα 800 MW θεωρούμε ότι η συνολική διακοπτόμενη ισχύς των
επόμενων δημοπρασιών ΥΔΦ θα πρέπει να καθαριστεί με βάση τις ανάγκες του συστήματος και σε κάθε περίπτωση να μην υπολείπεται των 800 MW ανά τύπο ΥΔΦ.
Στο πλαίσιο αυτό και εφόσον η Συνολική Διακοπτόμενη Ισχύς που θα
δημοπραττηθεί στις επόμενες δημοπρασίες υπερβαίνει τα 800 MW ανά τύπο
ΥΔΦ, θα ήταν σκόπιμο για λόγους διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας της
διαγωνιστικής διαδικασίας να εξετάσετε επιπροσθέτως και το ενδεχόμενο
μείωσης του ορίου του Μεγίστου Προσφερόμενου Φορτίου στα 3 MW, σύμφωνα
με τον όρο 3 παρ.3 , περ.ΙΙ της Υπουργικής Απόφασης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου