Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Απόσβεση της εθελουσίας σε… έξι μήνες από την ΔΕΗ - Στο 30% οι ηλεκτρονικές πληρωμές, σε προ κρίσης επίπεδα η εισπραξιμότητα

 
Σε μια επιχείρηση όπου το 30% των πληρωμών γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, προχωρά σε μια από τις μεγαλύτερες εθελούσιες εξόδους της ελληνικής αγοράς την οποία όμως πρόκειται να έχει αποσβέσει εντός 6μήνου, ενώ ταυτόχρονα μειώνει σταδιακά τις οφειλές προς τρίτους, μετασχηματίζεται σταδιακά η ΔΕΗ.
Σε αυτό το μήκος κύματος κινήθηκε σύμφωνα με τις πληροφορίες
η συζήτηση που είχε χθες με τους αναλυτές ο επικεφαλής της Γιώργος Στάσσης κατά το καθιερωμένο conference call που ακολουθεί την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων.
Στο μείζον, για παράδειγμα, ζήτημα της απολιγνιτοποίησης και στο ερώτημα των αναλυτών πότε υπολογίζει η εταιρεία να έχει αποσβέσει την εθελουσία των περίπου 1.000 εργαζομένων, κόστους μεταξύ 30 και 35 εκατ. ευρώ, η απάντηση είναι μέσα στο επόμενο εξάμηνο.
Κι αυτό καθώς καταβάλοντας ένα εφάπαξ ποσό 35.000 ευρώ ανά εργαζόμενο, η επιχείρηση εξοικονομεί περίπου άλλα τόσα, δηλαδή 70.000 ευρώ το χρόνο, ήτοι κοντά στα 70 εκατ ευρώ ετησίως. Η αιτία είναι ότι μιλάμε για εργαζομένους που στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν “πλαφονάρει” στα 4.600 ευρώ (Εξοδο για 1.000 άτομα “δείχνει” η πρώτη μεγάλη εθελουσία στη ΔΕΗ - Στα 35 εκατ ευρώ το κόστος, πολλαπλάσιο το όφελος). 
Δηλαδή αμείβονται με το παλαιό πλαφόν, το οποίο είχε επιβληθεί στην επιχείρηση στα χρόνια των μνημονίων, και το οποίο μεταφράζεται κοντά στα 70.000 ευρώ το χρόνο, εφόσον συνυπολογιστούν και οι εργοδοτικές εισφορές, κατηγορία στην οποία ανήκουν στελέχη, αλλά και πάρα πολλοί τεχνίτες με βαρέα & ανθυγιεινά, οι οποίοι και έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. 
Από εκεί και πέρα θετικά είναι τα νέα από τα μέτωπα της εισπραξιμότητας- ρευστότητας, της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών, της τιτλοποίησης ληξιπρόθεσμων οφειλών των πελατών της και ευρύτερα από την πορεία εφαρμογής του 5ετούς Business Plan. Συγκεκριμένα :
  • Στο 30% πλέον οι ηλεκτρονικές πληρωμές. Η κρίση είχε σαν αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση της χρήσης του διαδικτύου για τις πληρωμές. Σήμερα μέσω του call center της ΔΕΗ, εξυπηρετούνται πλέον 18.000 πελάτες ημερησίως, όταν στην αρχή της κρίσης εκείνοι που το χρησιμοποιούσαν δεν υπερέβαιναν τους 5.000. Επίσης από την έναρξη της κρίσης έως και σήμερα, οι ηλεκτρονικές πληρωμές έχουν αυξηθεί κατά 80%, οι νέοι πελάτες e-bill κατά 300%, τα ηλεκτρονικά αιτήματα κατά 84%, ενώ πάνω από το 30% του συνόλου των συναλλαγών διενεργείται ηλεκτρονικά.

  • Κανονικά προχωρά η απολιγνιτοποίηση. Στην πραγματικότητα η αιτία που η εταιρεία επέλεξε να προχωρήσει τώρα στην εθελουσία είναι προκειμένου μέσα στους επόμενους δυόμισι μήνες να γνωρίζει πόσοι ακριβώς θα ενταχθούν σε αυτήν από τους περίπου 4.000 εργαζόμενους που απασχολούνται σε ορυχεία και λιγνιτικές μονάδες. Μόνο έτσι θα μπορεί να προχωρήσει σε μια ευρύτερη αναδιάταξη προσωπικού. Στις κενές δηλαδή θέσεις που θα δημιουργηθούν στην λιγνιτική παραγωγή λόγω της εθελουσίας θα μετακινηθούν οι εργαζόμενοι από το Αμύνταιο το οποίο και κλείνει τον Σεπτέμβριο, ενώ του χρόνου σειρά παίρνει η Καρδιά. 
 
  • Στα προ κρίσης επίπεδα η εισπραξιμότητα. Η πανδημία είχε σαν αποτέλεσμα οι εισπράξεις της εταιρείας να μειωθούν 18% τον Μάρτιο και 14% τον Απρίλιο, ωστόσο από το Μάιο και μετά η κατάσταση έχει επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα. Εννοείται ότι ο δρόμος μπροστά είναι ανηφορικός αφού τα ληξιπρόθεσμα παραμένουν, σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία, στα 2,4 δισ ευρώ, αλλά και εκεί υπάρχουν θετικές ενδείξεις.
 
  • Σταδιακή μείωση των εκκρεμών πληρωμών προς τρίτους. Ακριβώς επειδή έχει βελτιωθεί η ρευστότητα της εταιρείας, έχει καταστεί δυνατό να μειωθούν και οι εκκρεμείς πληρωμές προς  τρίτους (εργολάβους, προμηθευτές, διαχειριστές, κ.ά) και από τα 900 εκατ ευρώ έχουν πέσει στα 650 εκατ ευρώ.
 
  • Χρήση όταν απαιτηθεί της πιστωτικής γραμμής 160 εκατ ευρώ από την EBRD. Το δάνειο που συνήψε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και το οποίο η ΔΕΗ ανακοίνωσε χθες θα χρησιμοποιηθεί μόνο εφόσον εκείνη το χρειασθεί. Η συμφωνία της δίνει το δικαίωμα να κάνει χρήση της πιστωτικής γραμμής μέσα στο προσεχές 6μηνο, δηλαδή μέχρι και τα τέλη του 2020, όπως έχει γράψει το “Energypress” (Κεφάλαια κίνησης 160 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ από την EBRD - Άμεση ενίσχυση της ρευστότητας). Ζυγίζοντας επομένως τα δεδομένα, ανάλογα με την πορεία των εξελίξεων στο μέτωπο της πανδημίας - υπάρχει πάντα το σενάριο ενός δεύτερου κύματος με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ενεργειακή αγορά - η ΔΕΗ θα αξιοποιήσει τα παραπάνω κεφάλαια για έργα υποδομής και για να ενισχύσει την ρευστότητά της. 
 
  • Ιούνιο ή Ιούλιο το πακέτο της “μικρής” τιτλοποίησης. Όσον αφορά το “μικρό” πακέτο, αυτό δηλαδή που αφορά ληξιπρόθεσμες οφειλές έως 60 ημερών, η συμφωνία με τους επενδυτές είναι πιθανό να κλείσει Ιούνιο ή Ιούλιο. Από αυτό η εταιρεία αναμένει έσοδα γύρω στα 200 εκατ ευρώ. Στην περίπτωση τώρα του “μεγάλου” πακέτου, εκείνου που αφορά ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 90 ημερών, οι εξελίξεις μετατίθενται για τον Σεπτέμβριο. Η ΔΕΗ θα περιμένει, αφού τα πάντα εξαρτώνται από τις διαθέσεις των αγορών. Μέχρι πρότινος το χαρακτηριστικό των αγορών ήταν η έντονη μεταβλητότητα, παρ' ότι το τελευταίο διάστημα έχουν κάπως ηρεμήσει. Απ’ αυτό εκτιμά ότι εκτιμά ότι μπορεί να έχει έσοδα 300 εκατ ευρώ. Αλλά η εταιρεία δεν πιέζεται από λόγους ρευστότητας να “τρέξει” τις τιτλοποιήσεις, προτιμά επομένως να περιμένει να γίνουν με το σωστό τρόπο.
 
  • Κανονικά πληρώνει η ΛΑΡΚΟ. Όσο για τον μεγαλύτερο οφειλέτη της ΔΕΗ, την ΛΑΡΚΟ, από τότε που μπήκε σε ειδική εκκαθάριση, πληρώνει κανονικά (Κι όμως η ΛΑΡΚΟ ξεκίνησε να πληρώνει την ΔΕΗ - Καθοριστικό το καθεστώς ειδικής διαχείρισης). Στο ερώτημα τι άλλαξε ξαφνικά με την συμπεριφορά της μεταλλουργίας, η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι εδώ και μερικούς μήνες έχει ενταχθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Με άλλα λόγια, ο διαχειριστής υποχρεούται να τηρήσει πιστά τους όρους που συνόδευαν την  απόφαση του "επεισοδιακού" Δ.Σ. της ΔΕΗ τον Φεβρουάριο βάσει της οποίας και συνεχίστηκε η ηλεκτροδότηση της μεταλλουργίας.
Σε εκείνη την απόφαση που είχε ληφθεί χωρίς την σύμφωνη ψήφο δύο μελών του ΔΣ, των εκπροσώπων των εργαζομένων Ν. Φωτόπουλου και Π. Καραλευθέρη, προβλέπονταν η συνέχεια της ρευματοδότησης της ΛΑΡΚΟ, υπό δύο προϋποθέσεις : Την πλήρη και έγκαιρη εξόφληση των από εδώ και πέρα λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και την υπογραφή Σύμβασης Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας με τον ειδικό διαχειριστή αμέσως μετά τον ορισμό του.

energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου