Δημήτρης Κοιλάκος
Σε όλους συμβαίνει αρκετά συχνά να δεχόμαστε κλήση στο τηλέφωνό μας και από την άλλη άκρη της γραμμής να ακούμε κάποιον να προωθεί ένα προϊόν ή (δυστυχώς…) να μας υπενθυμίζει την υποχρέωση αποπληρωμής οφειλών.
Όσο ωριμάζει η αγορά της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και εντείνεται ο ανταγωνισμός, με δεδομένο ότι με την
υπάρχουσα κατάσταση τα περιθώρια είναι αρκετά σφιχτά, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη λιανική του ρεύματος στρέφονται όλο και περισσότερο σε τέτοιες υπηρεσίες, είτε με δικό τους προσωπικό είτε μισθώνοντας τις υπηρεσίες call-centers.
Στελέχη του κλάδου θεωρούν ότι αυτός είναι, στην παρούσα φάση, ο προσφορότερος τρόπος που έχουν οι εταιρείες στη διάθεσή τους ώστε να απευθυνθούν σε όσο το δυνατό περισσότερους επίδοξους πελάτες, αλλά και να φτάσουν γρήγορα σε όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ώστε να μην προκύψουν χρονίζοντες οφειλέτες.
Όμως, οι νέοι κανόνες που πρόσφατα εισήγαγε η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη χρήση προσωπικών δεδομένων έρχονται να προσθέσουν ένα ακόμα μεγάλο πονοκέφαλο στις εταιρείες.
Ως ημερομηνία εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) έχει οριστεί η 25η Μαΐου και μέχρι τότε θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς η απαιτούμενη προετοιμασία και να έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα οι μέχρι σήμερα ισχύουσες διατάξεις, στη βάση των σχετικών κατευθυντήριων γραμμών της ΕΕ.
Αυτό που προκαλεί πονοκέφαλο στις εταιρείες προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, που εναποθέτουν ένα σημαντικό μέρος της εμπορικής τους πολιτικής στην τηλεφωνική επαφή με τους καταναλωτές, είναι ότι ο κανονισμός GDPR απαγορεύει την χρήση οποιονδήποτε στοιχείων πελατών, χωρίς προηγουμένως οι πελάτες να έχουν δηλώσει ρητώς και απερίφραστα τη συμφωνία τους για τη χρήση των στοιχείων τους.
Στελέχη της αγοράς τονίζουν στο energypress ότι με αυτό τον τρόπο ενδεχομένως να υποσκάπτεται – τουλάχιστον μέχρις ότου η αγορά προσαρμοστεί στο νέο πλαίσιο – το πλέον αποτελεσματικό ίσως «όπλο» που διαθέτουν προκειμένου να επικοινωνήσουν απευθείας με τους καταναλωτές και να προσελκύσουν νέους, μέσω των προωθούμενων πακέτων υπηρεσιών.
Στο σημείο αυτό χρειάζεται να σημειωθεί ότι ο κανονισμός GDPR προβλέπει ιδιαιτέρως «τσουχτερά» πρόστιμα για τους παραβάτες, τα οποία φτάνουν μέχρι και τα 20 εκατ. ευρώ ή το 4% του τζίρου τους!
Η σπαζοκεφαλιά που έχουν να λύσουν τα στελέχη των εμπορικών τμημάτων των προμηθευτών δεν είναι καθόλου εύκολη: πως θα μπορέσουν να φτάσουν σε ένα καταναλωτή προκειμένου να τον αποσπάσουν από τον ανταγωνισμό, αν αυτός δεν έχει προηγουμένως δώσει τη ρητή συναίνεση του για τη χρήση των προσωπικών του δεδομένων;
Στην περίπτωση της είσπραξης των οφειλομένων, όπως εξηγούν στο energypress στελέχη της αγοράς, ίσως το πρόβλημα να είναι λίγο πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο, αν όχι σε πρώτη, τουλάχιστον σε δεύτερη φάση. Δεδομένου ότι όλοι πλέον στρέφονται σε προγράμματα διακανονισμών για τη ρύθμιση της αποπληρωμής ενδεχόμενων οφειλών, η συναίνεση στη χρήση των προσωπικών δεδομένων θα μπορούσε να συνδυαστεί με την ένταξη στα προγράμματα διακανονισμών. Έτσι, στη συνέχεια, οι εισπρακτικές εταιρείες που ενδεχομένως θα μισθωθούν από τους προμηθευτές προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών, θα μπορούν να αναλάβουν δράση χωρίς να «σκοντάφτουν» στις προβλέψεις του κανονισμού GDPR.
Το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων αποτελεί το νέο «βάσανο» που πονοκεφαλιάζει το τελευταίο διάστημα τα στελέχη των εμπορικών τμημάτων των εταιρειών προμήθειας. Ο φόβος που εκφράζουν είναι ότι, σε περίπτωση που περιοριστεί η δυνατότητα των εταιρειών να απευθυνθούν τηλεφωνικά σε υποψήφιους πελάτες, μπορεί να πληγεί καίρια η προσπάθειά τους να κινηθούν στα περιορισμένα σήμερα περιθώρια ανταγωνισμού.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου