Κοντά στα 580 εκ. ευρώ ανέρχεται για τη ΔΕΗ το συνολικό φετινό κόστος προμήθειας μαζούτ και ντίζελ προκειμένου η εταιρία να καλύψει τις ανάγκες των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά, εκκίνησης των λιγνιτικών σταθμών αλλά και για τη λειτουργία μηχανοκίνητου εξοπλισμού της σε ορυχεία.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την παρουσίαση που έκανε ο
πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με αντικείμενο την πολιτική προμηθειών της εταιρίας για το 2021.Η δημόσια εταιρία για το 2021 θα προμηθευτεί μαζούτ χαμηλού θείου 820.000 μετρικών τόνων για τη λειτουργία των νησιωτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής. Από αυτούς 240.000 μετρικοί τόνοι αφορούν στον ΑΗΣ Αθερινόλακκου με απευθείας παράδοση. Οι υπόλοιποι 580.000 μετρικοί τόνοι αφορούν σε στο σύνολο των υπολοίπων νησιωτικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής και παραδίδονται στον ΑΗΣ Λαυρίου. Από εκεί η ΔΕΗ μεταφέρει τις συγκεκριμένες ποσότητες με δεξαμενόπλοια στα νησιά.
Παράλληλα, η εταιρία θα αγοράσει και ντίζελ περιεκτικότητας σε θείο 10 ppm προκειμένου να καλύψει νησιωτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, τις ανάγκες εκκκίνησης των λιγνιτικών μονάδων και τη λειτουργία χωματουργικών μηχανημάτων στα ορυχεία. Επίσης θα προμηθευτεί και ποσότητες ντίζελ κίνησης, βενζίνης και πετρελαίου θέρμανσης.
Οι προμηθευτές του μαζουτ
Σύμφωνα με τον κ. Στάσση η ΔΕΗ διενήργησε διεθνή, ανοικτό, ηλεκτρονικό μειοδοτικό Διαγωνισμό στις αρχές του 2021, για την προμήθεια μαζούτ χαμηλού θείου (1%) κατά το χρονικό διάστημα 1ης Απριλίου 2021 με 31 Μαρτίου 2022 με σημεία παράδοσης τις εγκαταστάσεις του ΑΗΣ Λαυρίου και του ΑΗΣ Αθερινόλακκου.
Στο διεθνή διαγωνισμό που διενεργήθηκε σε τρία στάδια (τυπικών και τεχνικών στοιχείων, αρχικών οικονομικών προσφορών και best & final οικονομικών προσφορών), έλαβαν μέρος 10 Οίκοι (VITOL S.A., B.B. ENERGY (GULF) DMCC, SHELL TRADING ROTTERDAM BV, PETROINEOS TRADING LTD, MOTOR OIL (HELLAS) CORINTH REFINERIES S.A., CORAL ENERGY PTE, GLENCORE ENERGY UK LTD, MADDOX, ALKAGESTA και ARAMCO). Τυπικά και τεχνικά αποδεκτές κρίθηκαν οι προσφορές όλων των Οίκων πλην των ALKAGESTA και ARAMCO.
Από τους παραπάνω οκτώ αποδεκτούς Οίκους κατέθεσαν οικονομικές προσφορές οι επτά (VITOL S.A., B.B. ENERGY (GULF) DMCC, SHELL TRADING ROTTERDAM BV, PETROINEOS TRADING LTD, MOTOR OIL (HELLAS) CORINTH REFINERIES S.A., CORAL ENERGY PTE και MADDOX).
Μειοδότες αναδείχθηκαν οι Οίκοι:
ü PETROINEOS TRADING LTD για το τμήμα της προμήθειας που αφορά σε παράδοση στον ΑΗΣ Λαυρίου (580.000 ΜΤ)
ü CORAL ENERGY PTE για το τμήμα της προμήθειας που αφορά σε παράδοση στον ΑΗΣ Αθερινόλακκου (240.000 ΜΤ)
Το συνολικό τίμημα των premia και των δύο Οίκων εμφανίζεται μειωμένο κατά 11,20 εκατ. δολ. έναντι του έτους 2020 και 4,20 εκατ. δολ. έναντι του έτους 2019.
«Το οικονομικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού κρίνεται ικανοποιητικό με βάση τη σημαντική μείωση του συνολικού κόστους των premia σε σχέση με τα αντίστοιχα των δύο προηγούμενων ετών», όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ.
Το συνολικό κόστος της προμήθειας μαζούτ για το χρονικό διάστημα 1 Απριλίου 2021 με 31 Μαρτίου 2022 εκτιμάται συνολικά 330 εκατ. ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Η αγορά ντίζελ
Σύμφωνα με τον κ. Στάσση κατόπιν απόφασης του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΗ, η εταιρία υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση με την ΕΚΟ ΑΒΕΕ για την ετήσια ανανέωση της σύμβασης του 2020, ώστε να λήξει 31 Δεκεμβρίου 2021.
Το συνολικό κόστος της προμήθειας ντίζελ για το χρονικό διάστημα 1η Ιανουαρίου με 31 Δεκεμβρίου 2021 εκτιμάται συνολικά σε 250 εκατ. ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Για το 2020 το απολογιστικό κόστος προμήθειας ντίζελ και λοιπών υγρών καυσίμων του έτους 2020 ανέρχεται σε συνολικά 186,1 εκατ. ευρώ.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου