Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021

“Τραβάει το αυτί” του ΔΕΔΔΗΕ για το χειρισμό υποθέσεων ρευματοκλοπής και τη μεταξύ τους συνεργασία η ΡΑΕ


Αυστηρούς τόνους υιοθετεί η ΡΑΕ, απευθύνοντας σύσταση προς τον ΔΕΔΔΗΕ να ανταποκρίνεται άμεσα και ολοκληρωμένα στις υποχρεώσεις που απορρέουν από το νόμο και των Κώδικα Διαχείρισης ΕΔΔΗΕ σε ό,τι αφορά τις περιπτώσεις ρευματοκλοπών απευθύνει η ΡΑΕ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αρχή επισημαίνει ότι η συμπεριφορά

του ΔΕΔΔΗΕ “κατατείνει σε παρακώλυση του έργου και της άσκησης των αρμοδιοτήτων της Αρχής”. 

Συγκεκριμένα, η Αρχή καλεί τον ΔΕΔΔΗΕ να την ενημερώνει άμεσα, αναλυτικά και τεκμηριωμένα τη ΡΑΕ όποτε αυτή ζητά στοιχεία και πληροφορίες,  αλλά και να μεριμνά για τον συντονισμό των υπηρεσιών του και των αναγκαίων εκάστοτε ενεργειών, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις όταν απαιτείται άμεση αντιμετώπιση.

Οι συστάσεις αυτές προκύπτουν κατόπιν εξέτασης καταγγελίας που έγινε στη ΡΑΕ, η σχετική απόφαση της οποίας δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.   

Η ΡΑΕ, εξετάζοντας τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη της με την εν λόγω καταγγελία,  ζήτησε από τον ΔΕΔΔΗΕ “την προσκόμιση διευκρινιστικών της ακολουθούμενης και τηρητέας διαδικασίας για τη διαπίστωση της ρευματοκλοπής στοιχείων”. Ωστόσο, όπως σημειώνεται στην απόφαση, “ο Διαχειριστής, ουδέν προσκόμισε, αλλά αρκέστηκε σε ρητή επί των απόψεών του διαβεβαίωση ότι το συνεργείο ελέγχου, ακολούθησε τη διαδικασία που προβλέπεται στο Εγχειρίδιο Ρευματοκλοπών του Κώδικα Διαχείρισης ΕΔΔΗΕ”.

Από τη στιγμή που “ο Διαχειριστής παρέλειψε να υποβάλει τα στοιχεία που ζητήθηκαν”, η Αρχή διαπιστώνει “παραβίαση της υποχρέωσης του Διαχειριστή για ανταπόκριση στα αιτήματα της ΡΑΕ περί παροχής πληροφοριών, όπως προβλέπεται στο άρθρο 27 του ν. 4001/2011 και στον όρο 27 της Άδειας Διαχείρισης του ΕΔΔΗΕ (υπ’ αριθ. 83/2014 Απόφαση ΡΑΕ)”.

Εξ ου και η ΡΑΕ “απευθύνει σύσταση στη ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. προκειμένου να μεριμνά εφεξής για την άμεση ενημέρωση της Αρχής με παροχή αναλυτικών και τεκμηριωμένων στοιχείων και πληροφοριών, όποτε αυτά ζητούνται”. 

Επίσης, η ΡΑΕ τονίζει ότι “ο Διαχειριστής οφείλει να διασφαλίζει ότι κάθε πρόβλημα που διαπιστώνεται σε μετρητή Δικτύου ή σε μετρητική διάταξη, περιλαμβανομένων των περιπτώσεων όπου απαιτείται ρύθμιση, επισκευή ή αντικατάσταση της μετρητικής διάταξης ή μέρους αυτής, αντιμετωπίζεται άμεσα, ώστε η μετρητική διάταξη να λειτουργεί εντός των προκαθορισμένων ορίων ακρίβειας το συντομότερο δυνατό από τη διαπίστωση του προβλήματος”.

Όμως, όπως αναφέρεται στην απόφαση της ΡΑΕ, απο τα πραγματικά περιστατικά που γνωστοποιήθηκαν στην Αρχή “συνάγεται η ολιγωρία του Διαχειριστή να προβεί σε τοποθέτηση νέου μετρητή στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας του ακινήτου της Καταγγέλλουσας, σε συνέχεα της από 30.03.2015 αναγγελίας βλάβης και του επιγενόμενου επιτόπιου ελέγχου, κάτι που κατά τους ισχυρισμούς της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. εκ παραδρομής δεν επισυνέβη. Συνεπώς, διαπιστώνεται ότι ο Διαχειριστής δεν προέβη άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να αντικατασταθεί η μετρητική διάταξη της Καταγγέλλουσας, σε συνέχεια της αναγγελθείσας βλάβης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 89 ΚΔΕΔΔΗΕ”.

Εξ ου και η ΡΑΕ “απευθύνει σύσταση στη ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. προκειμένου να μεριμνά εφεξής για τον συντονισμό των υπηρεσιών της και των αναγκαίων εκάστοτε ενεργειών, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις όταν απαιτείται άμεση αντιμετώπιση, κατά τα προβλεπόμενα στο Νόμο και στον Κώδικα”.   

 

Γιάννα Παπαδημητρίου 

energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου