Το χαρακτηριστικό παράδειγμα Πατρινού επιχειρηματία που έχει
να πληρώσει λογαριασμό ρεύματος δυο χρόνια, με αποτέλεσμα να χρωστά στη
ΔΕΗ περί τις 20.000 ευρώ, δημοσιοποίησε η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού
με στόχο να υπερασπιστεί την πολιτική της για τις διακοπές παροχής
ρεύματος. Όπως αναφέρει η εταιρεία σε άτυπο ενημερωτικό της σημείωμα:
Τριφασική παροχή εμπορικής χρήσης στην Πάτρα. Η οφειλή
είναι 20.419
Euro, εκ των οποίων ληξιπρόθεσμα 19.377 Euro, από πλήθος ανεξόφλητων
λογαριασμών, περιόδου άνω των δυο ετών. Λόγω του χρέους εκδόθηκαν
αλλεπάλληλες εντολές απενεργοποίησης (9/5/15, 17/10/15) και ο πελάτης
δεσμευόταν για πληρωμή/διακανονισμό και τελικά κόπηκε την 16/8/16.
Η τελευταία πληρωμή ποσού 583 Euro διενεργήθηκε την 18/8/2016 έναντι
συνολικής οφειλής 21.002 Euro, στο πλαίσιο σύναψης διακανονισμού 36
ισόποσων μηνιαίων δόσεων στο Κατάστημα Πάτρας. Οι αμέσως προηγούμενες
πληρωμές ήταν για ποσά 100 Euro από 14/8/2015 και 200 Euro από
26/6/2015.
Επισημαίνεται ότι κατά τη σύναψη της ανωτέρω ρύθμισης ο πελάτης
δήλωσε ρητά ότι δεν έχει κοπεί λόγω χρέους και έχει ρεύμα και για αυτό
του προσφέρθηκε η ευνοϊκή ρύθμιση των 36 δόσεων.
Διαπιστώθηκε όμως ότι η σύνδεση του πελάτη είχε κοπεί από 16/8/2016
και ενημερώθηκε το Κατάστημα για την άμεση απενεργοποίηση του
διακανονισμού και την σχετική ειδοποίηση προς τον πελάτη να προσέλθει
για την σύναψη νέας ρύθμισης με προκαταβολή 30% και 8 μηνιαίες δόσεις.
Στο ενημερωτικό σημείωμα της ΔΕΗ, που δημοσιοποίησε η ΕΡΤ καταγράφονται χαρακτηριστικά
παραδείγματα πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές στις οποίες προχώρησε
τελικώς σε διακοπή της παροχής ρεύματος και περιλαμβάνονται και οι εξής
περιπτώσεις:
Ν.ΠΑΛΑΤΙΑ -Ωρωπού (κατάστημα). Η τελευταία καταβολή χρημάτων ήταν
στις 12/02/2015 ποσού 1.000 Euro (σε λογαριασμό με ημερομηνία έκδοσης
22/01/2015 με ληξιπρόθεσμη οφειλή 9.044,94 Euro). Έκτοτε δεν έχει γίνει
καμία άλλη πληρωμή. Έγινε διακοπή παροχής ρεύματος λόγω οφειλής στις
03/04/2014, ο πελάτης δεν πλήρωσε και σε επανέλεγχο κομμένου στις
03/12/2014 βρέθηκε παραβιασμένο και κόπηκε εκ νέου.
Σε επανέλεγχο κομμένης παροχής στις 23/08/2016, βρέθηκε παραβιασμένο και κόπηκε ξανά, από κιβώτιο διακλάδωσης.
Το σύνολο της ληξιπρόθεσμης οφειλής σήμερα, είναι 13.264 Euro εκ των
οποίων οι χρεώσεις του Δήμου (ΔΤ -ΔΦ -ΤΑΠ) είναι 1.828,94 Euro .
Στο ίδιο όνομα υπάρχει και άλλη παροχή στα Ν.Λιόσια που ηλεκτροδοτεί
οικία με ληξιπρόθεσμη οφειλή 1.240 Euro. Η παροχή δεν είναι ενταγμένη
στο ΚΟΤ. Επιπρόσθετα υπάρχει και μία οικιακή παροχή με ίδιο ΑΦΜ στη
Σκάλα Ωρωπού με χρέος 5.802 Euro.
Οικιακός πελάτης υπέβαλε στις 12/8/2016 στο Κατάστημα Κομοτηνής
αίτημα διακανονισμού της οφειλής της οικίας της, ποσού 8.741 ευρώ. Ο
πελάτης εμφανίζεται κομμένος και η εικόνα που παρουσιάζει είναι η εξής:
– Πολλές συνεχείς διακοπές λόγω χρέους επί χρόνια
– Συνεχώς αυθαίρετες επανασυνδέσεις (ακόμη και από μπαροκιβώτιο)
– Μετά την διακοπή λόγω χρέους στις 11/12/14 εστάλη επανέλεγχος
– Στις 2/8/16 διακόπηκε,
Η πελάτισσα δεν έχει ζητήσει και υπογράψει ποτέ κανένα διακανονισμό.
Η τελευταία πληρωμή έγινε 4/6/2013. Ποτέ δεν εντάχθηκε στο ΚΟΤ ή
στους Ευάλωτους πελάτες. Προτείναμε 30% άμεσα και 8 μηνιαίες δόσεις και
να υποβάλει αίτημα ένταξης στο ΚΟΤ(ώστε να έχει ευνοϊκότερη ρύθμιση και
έκπτωση.
Μονοφασική παροχή οικιακής χρήσης αρμοδιότητας Καταστήματος Πάτρας. Η
παροχή παρουσιάζει οφειλή 6.479 Euro, ληξιπρόθεσμη στο σύνολο της, από
πλήθος ανεξόφλητων λογαριασμών, περιόδου άνω των 2 ετών.
Η τελευταία πληρωμή ποσού 50 Euro διενεργήθηκε την 11/11/2015 έναντι
συνολικής οφειλής τότε 4.630 Euro, ενώ η αμέσως προηγούμενη ήταν από
26/3/2014 για ποσό 350 Euro (προκαταβολή διακανονισμού που δεν τηρήθηκε
στη συνέχεια) έναντι συνολικής οφειλής αντίστοιχα 2.283 Euro. Ουδέποτε
έχει συναφθεί άλλος διακανονισμός.
Λόγω της αθέτησης του ανωτέρω διακανονισμού εκδόθηκαν εντολές
απενεργοποίησης μετρητή (5/9/2014, 30/10/2014) με αποτέλεσμα η παροχή
ρεύματος να διακοπεί λόγω χρέους την 3/11/2014. Έκτοτε δεν έχει αλλάξει η
εικόνα στα μηχανογραφικά συστήματα Εμπορίας και Δικτύου (κομμένο λόγω
χρέους).
Επαγγελματικός χώρος στον ‘Αλιμο. Η τελευταία πληρωμή που είχε γίνει
στις 02/01/2015 ποσό 326 Euro (σε λογαριασμό που είχε εκδοθεί στις
30/10/2014 ποσού 3.102 Euro).
Είχε εκδοθεί εντολή αποκοπής 17/10/2015 η οποία ολοκληρώθηκε ανεπιτυχώς στις 22/10/2015 (κλειστό, αλλά χρησιμοποιείται).
Ο πελάτης δεν είχε πληρώσει και έτσι στις 23/08/2016 κόπηκε από κιβώτιο διακλάδωσης. Η οφειλή του σήμερα είναι 9.592 Euro.
Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ ανέφερε χθες πως περίπου 350.000 πελάτες έχουν
διακανονίσει οφειλές της τάξης του 1 δισ. ευρώ με την ρύθμιση των 36
δόσεων ενώ η τήρηση των διακανονισμών ξεπερνά το 90%.
Από την άλλη πλευρά, 1,230.000 πελάτες που οφείλουν κάτω από 500 ευρώ
έκαστος με σύνολο οφειλής 146 εκ. ευρώ δεν έχουν προχωρήσει σε
διακανονισμό. Κάπου 300.000 πελάτες που οφείλουν μεταξύ 500 και 1000
ευρώ έκαστος δεν έχουν διακανονίσει σύνολο οφειλής 153 εκ. ευρώ.
Οι πελάτες με τις μεσαίου ύψους οφειλές, δηλ. μεταξύ 1.000 και 3.000
ευρώ έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους σε ποσοστό 36%. Οι πελάτες που
δεν έχουν διακανονίσει την οφειλή τους σ’ αυτή την κατηγορία ανέρχονται
σε 216.000 με συνολική οφειλή 278 εκ. ευρώ.
Οι πελάτες με τις μεγαλύτερες οφειλές, πλέον των 3.000 ευρώ, έχουν
διακανονίσει τις οφειλές τους σε ποσοστό 32% και εκείνοι που δεν έχουν
διακανονίσει την οφειλή τους ανέρχονται σε 89.000 με συνολική οφειλή 509
εκ. ευρώ.
Πάρα ταύτα έχει καταναλώσεις όλο αυτό το χρονικό διάστημα μέχρι και
τον τρέχοντα μήνα. Η υπόψη παροχή περιλαμβανόταν στους επανελέγχους: την
19/8/2016 βρέθηκε παραβιασμένο και κόπηκε εκ νέου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου