Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

Εβαλε "φέσι" στη ΔΕΗ το 42% των Λαρισαίων. ΣΤΑ 87 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΟΦΕΙΛΗ ΤΟΥΣ - ΜΟΛΙΣ ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΕ ΡΥΘΜΙΣΗ

* Σε διακοπές ρεύματος ετοιμάζεται να προχωρήσει η επιχείρηση 
"Εκεχειρία" μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου ζητά ο εμπορικός κόσμος.

Του Γιώργου Νούλη


Τη διακοπή της ηλεκτροδότησης στους συστηματικά κακοπληρωτές πελάτες της προκειμένου να αναχαιτίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και να εξαναγκάσει πολύ περισσότερους να ενταχθούν στην τρέχουσα ρύθμιση διακανονισμού των χρεών, εξετάζει σοβαρά πλέον ΔΕΗ… Ο νομός Λάρισας μάλιστα, μαζί με αυτούς του Ηρακλείου, της

Πάτρας, τη Ρόδου και της Κέρκυρας, έχει μπει στο στόχαστρο της επιχείρησης καθώς το ποσοστό των "κόκκινων" λογαριασμών του ξεπερνά το 40% επί των συνολικών πελατών, πάνω από τον εθνικό μέσο όρο, με τους οφειλέτες να δείχνουν χαμηλό ενδιαφέρον όχι μόνο να ενταχθούν σε ρύθμιση αλλά και να την τηρήσουν.Τα ποσοστά διακανονισμών τόσο στη Λάρισα όσο και στις υπόλοιπες τέσσερις περιοχές παρά την απειλή του "μπλακ άουτ" που έχει επιστρατεύσει η ΔΕΗ, είναι απογοητευτικά, καθώς στον διακανονισμό των 36 δόσεων που "τρέχει" από τον περασμένο Απρίλιο δεν έχει ενταχθεί ούτε το 30% των ανεξόφλητων οφειλών.Τα νούμερα για τη Λάρισα είναι αποκαλυπτικά. Το 42,4% του συνόλου των πελατών έχει οφειλές στη ΔΕΗ. Ληξιπρόθεσμες έχει το 39% των οικιακών (το 21% πάνω από 1.000 ευρώ), το 44% των επαγγελματικών πελατών (το 17% πάνω από 3.000 ευρώ) και το 17% των αγροτών. Η συνολική οφειλή ανέρχεται σε 87 εκ. ευρώ, αλλά μέχρι και τις 30 Ιουνίου είχε ρυθμιστεί μόλις το 27%.ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣΕνώπιον αυτής της κατάστασης, η ΔΕΗ από τους ερχόμενους μήνες θα εντείνει το κύμα των εντολών αποκοπής ρεύματος γεγονός που ανησυχεί ιδιαίτερα τον επιχειρηματικό κόσμο. Ήδη η ΕΣΕΕ έστειλε μετά από αιτήματα εμπορικών συλλόγων της χώρας έστειλε αίτημα στην εταιρία να μη προχωρήσει μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου σε διακοπές ενώ αν τελικά γίνει με την επανασύνδεση να δίνεται το δικαίωμα στους επιχειρηματίες να εντάσσονται στην ρύθμιση, «χωρίς υπερβολικές προκαταβολές και διακανονισμούς δόσεων που δεν μπορούν να καταβάλλουν».Όπως επισημαίνεται σε όσους εκ των επιχειρηματιών συνδρομητών δεν έχουν διακανονίσει ως τώρα τις οφειλές τους, η εταιρεία προχωράει σε επιβολή διακοπής ρεύματος και στην συνέχεια αρνείται να εφαρμόσει σε αυτούς την ακόμη ισχύουσα ρύθμιση, αλλά για την επανασύνδεση απαιτεί την καταβολή ποσοστού 30% της οφειλής με ρύθμιση του υπολοίπου σε 8 μόνο δόσεις αντί για 36.«Με τον τρόπο αυτό, σημειώνεται στην επιστολή που εστάλη, στην ουσία η εταιρεία σας αναιρεί την ίδια την απόφασή της για την παράταση της ρύθμισης των 36 δόσεων μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και το παρεπόμενο δικαίωμα των πελατών - συνδρομητών να κάνουν χρήση της για τις οφειλές τους μέχρι τότε. Περαιτέρω, οδηγεί πολλές από τις ως άνω επιχειρήσεις σε κλείσιμο, καθώς τα παραπάνω ποσά που απαιτούνται για την επανασύνδεση του ρεύματος είναι εξωπραγματικά για τους τζίρους και τα εισοδήματά τους. Ας μην ξεχνάμε ότι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν καταβάλλουν το κόστος του ρεύματος, δεν το κάνουν γιατί δεν θέλουν αλλά γιατί δεν μπορούν, οπότε έχουν ανάγκη από ακόμη ευνοϊκότερες ρυθμίσεις των υφιστάμενων και όχι από τιμωρητικές πρακτικές, που με βεβαιότητα τις οδηγούν σε αναστολή της λειτουργίας τους». ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ Να θυμίσουμε πως το νέο πρόγραμμα διακανονισμού της ΔΕΗ, επιχειρήσεις, επαγγελματίες και νοικοκυριά, σε 36 δόσεις χωρίς προκαταβολή έληγε στις 31 Ιουλίου αλλά δόθηκε παράταση έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Στη ρύθμιση αυτή έχουν τη δυνατότητα να προσχωρήσουν και οι πελάτες που έχουν ήδη διακανονίσει τις οφειλές τους πριν την 1 Απριλίου 2016. Στη συγκεκριμένη ρύθμιση δεν μπορούν να ενταχθούν περιπτώσεις πελατών με ρευματοκλοπή, ενώ η καταβολή της 1ης δόσης θα πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού.Για το διάστημα μετά την 1.10.2016 οι πελάτες θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής: προκαταβολή 5% της συνολικής οφειλής- ποσό δόσης κατ’ ελάχιστο το 30% του μέσου μηνιαίου λογαριασμού τους σε ετήσια βάση και ελάχιστο αριθμό μηνιαίων δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36 δόσειςΓια τις περιπτώσεις πελατών με αντισυμβατική συμπεριφορά (π.χ. παραβίαση μετρητή) ισχύουν : προκαταβολή 15% της συνολικής οφειλής και 18 μηνιαίες δόσεις Από τις παραπάνω ρυθμίσεις εξαιρούνται οι εποχικοί πελάτες, για τους οποίους προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις, οι αγρότες, οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης- Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και οι Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ/ΓΟΕΒ), οι οποίοι ήδη απολαμβάνουν ευνοϊκών ρυθμίσεων και οι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων πελατών, για τους οποίους ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Προμήθειας.Ειδικότερα για τους ευάλωτους πελάτες με βαθμό συνέπειας "1” έως και “5” η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού. Έτσι για παράδειγμα, ένας ευάλωτος πελάτης με συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ θα μπορεί να το αποπληρώσει την οφειλή του σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των 50 ευρώ. Επιπλέον, στους ευάλωτους πελάτες παρέχονται ειδικά μέτρα προστασίας, μεταξύ των οποίων η μη έκδοση εντολής απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών καθ' όλη τη διάρκεια του έτους (εξαιρούνται περιπτώσεις παραβατικών συμπεριφορών, όπως ρευματοκλοπές)Μαζί με τις δόσεις είναι απαραίτητο να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα. Σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, αν δηλαδή στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους δεν καταβληθεί μια δόση ο διακανονισμός συνεχίζεται κανονικά από τον επόμενο μήνα. Σε περίπτωση μη καταβολής περισσοτέρων της μίας δόσεων εντός ενός ημερολογιακού έτους, ο διακανονισμός εξακολουθεί να ισχύει με την προϋπόθεση καταβολής όλων – πλην μίας - των οφειλομένων δόσεων.Ο αριθμός των δόσεων που μπορούν να εγκριθούν για τους πελάτες, διαφοροποιούνται ανάλογα με το βαθμό συνέπειάς του, την κατηγορία στην οποία ανήκει (πχ οικιακός, ευάλωτος, επαγγελματίας κ.λπ.) και το μέσο μηνιαίο λογαριασμό στις κατηγορίες πελατών, όπου προβλέπεται. Ο βαθμός «συνέπειας» ορίζεται ως εξής: 1. Συνεπείς πελάτες χωρίς διακανονισμούς 2. Συνεπείς πελάτες σε πληρωμές και διακανονισμούς 3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενους λογαριασμούς ή και μια αθέτηση διακανονισμού 4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών 5. Παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους 6. ΡευματοκλοπήΓια κάθε πληροφορία οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους Καταστήματα και το τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 08:00 – 16:00). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου