Στόχος του ΑΔΜΗΕ είναι εντός του επομένου διμήνου να ξεκινήσει η
κατασκευή των έργων της δεύτερης φάσης, έτσι ώστε αυτά να είναι έτοιμα
στις αρχές του 2019
Η ολοκλήρωση εντός των επομένων ημερών της Α΄ Φάσης της
διασύνδεσης των Κυκλάδων ανοίγει το δρόμο για την προώθηση από τον ΑΔΜΗΕ
και της Β΄ Φάσης του έργου, η οποία αναμένεται να εισέλθει στο στάδιο
της κατασκευής εντός του επομένου διμήνου. Ο ΑΔΜΗΕ υπό τη νέα διοίκηση του, αλλά και με την ενεργό
συμμετοχή της κινεζικής State Grid στην προώθηση του αναπτυξιακού προγράμματος, έχει βάλει πρόσω ολοταχώς για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης των Κυκλάδων που σε πρώτη φάση θα εξασφαλίσει μείωση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας κατά 100 εκατ. ευρώ ετησίως.
Έτσι παράλληλα με την ηλέκτριση, εντός των επομένων ημερών του καλωδίου διασύνδεσης της Σύρου, της Πάρου και της Τήνου και μέσα στον Φεβρουάριο της Μυκόνου, (έργα που ανήκουν στην Α΄ Φάση της διασύνδεσης) έκλεισε ο κύκλος υποβολής προσφορών και για τους τρεις διαγωνισμούς της Β' Φάσης του έργου.
Οι προσφορές που κατατέθηκαν αφορούν:
• Στην κατασκευή υποσταθμού 150 kV/MT στη Νάξο, με προϋπολογισμένο κόστος 11,16 εκατ. ευρώ. Για το συγκεκριμένο έργο υποβλήθηκαν έξι προσφορές.
• Στην αναβάθμιση και αντικατάσταση των υφιστάμενων καλωδιακών συνδέσεων μεταξύ Άνδρου-Λιβαδιού (14,5 χλμ.) και Άνδρου-Τήνου (4 χλμ.), με συνολικό κόστος 23,56 εκατ. ευρώ. Υποβλήθηκαν τρεις προσφορές.
• Στην «Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος υποβρυχίων και υπογείων καλωδίων 150kV XLPE για τις Διασυνδέσεις Πάρος–Νάξος και Νάξος–Μύκονος», που αφορά διασύνδεση μήκους περίπου 47,6 χλμ. με προϋπολογισμό 52,08 εκατ. ευρώ. Υποβλήθηκαν δυο προσφορές.
Πρέπει να σημειωθεί ότι 11 προσφορές που υποβλήθηκαν συνολικά για τα τρία έργα, βρίσκονται σε προχωρημένη φάση αξιολόγησης τόσο ως προς τις τεχνικές προδιαγραφές όσο και τα οικονομικά μεγέθη.
Το ταχύτερο η ανάθεση και υλοποίηση των επόμενων έργων
Στόχος του ΑΔΜΗΕ είναι η ταχεία ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και η έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου εντός του επομένου διμήνου, ώστε η Β΄ Φάση της Διασύνδεσης να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2019.
Η Β’ φάση του έργου είναι κρίσιμη εφόσον στην ουσία κλείνει το βρόχο μεταξύ Πάρου, Νάξου και Μυκόνου και εξασφαλίζει διπλή τροφοδότηση, περιορίζοντας δραστικά την εξάρτηση των συγκεκριμένων νησιών από τους Αυτόνομους Σταθμούς Παραγωγής (ΑΣΠ), οι οποίοι χρησιμοποιούν πετρέλαιο.
Η Γ΄ Φάση του έργου περιλαμβάνει την πόντιση και δεύτερου καλωδίου Λαυρίου - Σύρου και με την ολοκλήρωσή της το 2022 διασφαλίζεται η αξιοπιστία τροφοδοσίας υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα οφέλη της διασύνδεσης δεν περιορίζονται μόνο στους κατοίκους των Κυκλάδων, οι οποίοι πέραν των ρύπων από την καύση πετρελαίου και μαζούτ θα αποφύγουν και τις διακοπές ρεύματος τους θερινούς μήνες που ανεβαίνει η ζήτηση λόγω τουρισμού.
Επεκτείνονται στο σύνολο των καταναλωτών που επιβαρύνονται με το υψηλό κόστος ηλεκτροδότησής τους μέσω των χρεώσεων Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας, που σε ετήσια βάση για τα συγκεκριμένα νησιά ανέρχεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ και συνολικά για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά στα 600 - 800 εκατ. ευρώ.
Το μέσο κόστος παραγωγής των αυτόνομων πετρελαϊκών σταθμών της ΔΕΗ στα μη διασυνδεδεμένα νησιά τον Αύγουστο του 2017, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, διαμορφώθηκε στα 336,96 ευρώ η μεγαβατώρα, όταν το αντίστοιχο κόστος στο ηπειρωτικό σύστημα κυμάνθηκε στα 50 ευρώ η μεγαβατώρα.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου