Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ για την επέκταση του δικτύου υψηλής τάσης στην Αχαΐα

 
Η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης του δικτύου ηλεκτρισμού στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή έχει καθυστερήσει, σε ορισμένες περιπτώσεις, έως και μια εικοσαετία, λόγω σφοδρών αντιδράσεων των τοπικών κοινωνιών.
Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές, η ματαίωση του προγράμματος μπορούσε να προκαλέσει εμπλοκή στο
σύστημα μεταφοράς ρεύματος στη Βόρεια Πελοπόννησο, κάτι που τελικά δε συνέβη, καθώς φαίνεται ότι  βοήθησε σ' αυτό... η κρίση, που έριξε τη ζήτηση, σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά, όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πελοπόννησος».
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι τα έργα για την ασφαλή τροφοδότηση της περιοχής με ηλεκτρική ενέργεια μπορούν να καθυστερούν άλλο.
Στο προκαταρκτικό σχέδιο του δεκαετούς (2019-2028) προγράμματος ανάπτυξης συστήματος μεταφοράς του ΑΔΜΗΕ περιγράφονται αναλυτικά τα αναγκαία έργα και ο προγραμματισμός για την υλοποίηση τους.
Για την ασφαλή και αξιόπιστη τροφοδότηση των υψηλών φορτίων της περιοχής Πατρών και - κυρίως - την αύξηση της ευστάθειας τάσεως του συστήματος στην βορειοδυτική Πελοπόννησο, έχουν προγραμματισθεί ενισχύσεις του συστήματος 150kV με ενίσχυση των διασυνδέσεων της περιοχής. Στην πρώτη τριετία, μέχρι το 2021, αναμένεται να ολοκληρωθούν τα εξής έργα:
>Ολοκλήρωση της αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής μεταφοράς Κόρινθος - Πάτρα Ι. Μέχρι σήμερα έχει ηλεκτρισθεί το τμήμα Κόρινθος - Αίγιο. Η ολοκλήρωση του έργου καθυστερεί λόγω αλλεπάλληλων αντιδράσεων τοπικών φορέων. Το έργο προγραμματίστηκε με στόχο την ενίσχυση της ευστάθειας τάσεων του συστήματος της Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και την άρση προβλημάτων στατικής ασφάλειας (ιδιαίτερα πριν από την ένταξη του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Πάτρας) που παρατηρούνταν κατά το παρελθόν σε συνθήκες υψηλών φορτίων σε περιπτώσεις διαταραχών, με κρισιμότερες την απώλεια των γραμμών μεταφοράς Κόρινθος - Βέλο και Αίγιο - Πάτρα Ι. Στην παρούσα φάση η κρισιμότητα του έργου έχει περιοριστεί από πλήθος παραγόντων, με σημαντικότερους τη μείωση της ηλεκτρικής ζήτησης και την αύξηση της διεσπαρμένης παραγωγής. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η κατασκευή του κρίνεται απαραίτητη σε βάθος χρόνου για την ασφαλέστερη και πιο αξιόπιστη λειτουργία του συστήματος της περιοχής.
>Ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας γραμμής μεταφοράς (2Β/150kV) Πύργος - Πάτρα ΙΙ. Η κατασκευή της γραμμής έχει αρχίσει από το 1997, αλλά απομένει η υλοποίηση τμήματός της που διέρχεται από την περιοχή του πρώην δήμου Μεσσάτιδας, λόγω προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η υλοποίηση του παραπάνω έργου είναι απολύτως αναγκαία για την ενίσχυση του συστήματος 150 kV στην περιοχή, ακόμα και κατόπιν της μείωσης των φορτίων των υφιστάμενων υποσταθμών, και αποτελεί έργο προτεραιότητας για την ασφαλή τροφοδότηση της Πάτρας.
Ο σχεδιασμός της ΑΔΜΗΕ για την ανάπτυξη του συστήματος μετά το τέλος του 2021 περιλαμβάνει:
• Το νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης της Πάτρας, το οποίο έχει σχεδιασθεί να κατασκευαστεί με τεχνολογία κλειστού τύπου για περιορισμό της αισθητικής όχλησης, επιτάχυνση της αδειοδότησης, αλλά και μείωση του απαιτούμενου χώρου. Το ΚΥΤ Πάτρας θα συνδεθεί με το σύστημα 400kV μέσω δύο διπλών καλωδιακών γραμμών 400 kV, οι οποίες θα εκτρέψουν τα δύο κυκλώματα της σύνδεσης 400 kV Μεγαλόπολη - Σύστημα (Γ.Μ. 400kV ΚΥΤ Αχελώου - ΚΥΤ Διστόμου) προς το ΚΥΤ Πάτρας.
• Στην περιοχή Πάτρας - Ρίου - Μεσσάτιδας έχουν προγραμματισθεί ενισχύσεις του Συστήματος 150kV για την ασφαλή και αξιόπιστη τροφοδότηση των υψηλών φορτίων της περιοχής Πατρών και - κυρίως - την αύξηση της ευστάθειας τάσεως του συστήματος βορειοδυτικής Πελοποννήσου, με ενίσχυση των διασυνδέσεων της περιοχής. Τα έργα αυτά περιλαμβάνουν την αναβάθμιση με υπογειοποίηση των εναερίων κυκλωμάτων Πάτρα ΙΙΙ - Τριχωνίδα, Πάτρα ΙΙΙ - Πάτρα Ι, Πάτρα Ι - Πάτρα ΙΙ, καθώς και την εκτροπή τους προς το νέο ΚΥΤ Πάτρας. Στο έργο περιλαμβάνεται και η υπογειοποίηση του τμήματος ΤΙΤΑΝ - σύστημα, καθώς και η εκτροπή της αναβαθμιζόμενης γραμμής μεταφοράς Αίγιο - Πάτρα Ι προς το ΚΥΤ Πάτρας. Τα έργα αυτά συμβάλλουν δραστικά στην ενίσχυση της ευστάθειας τάσεων στη Βορειοδυτική Πελοπόννησο και αίρουν προβλήματα στατικής ασφάλειας (ιδιαίτερα πριν από την ένταξη του ΚΥΤ Πάτρας).
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας «Πελοπόννησος», τα προαναφερόμενα έργα είχαν ξεκινήσει από το Μάρτιο του 2005 και διακόπηκαν λόγω σφοδρών αντιδράσεων των κατοίκων και των τοπικών φορέων, καθώς υπάρχει καθολική αντίδραση σε οποιαδήποτε εργασία. Για την αντιμετώπιση των αντιδράσεων, ο ΑΔΜΗΕ έχει δρομολογήσει εκτεταμένο πρόγραμμα υπογειοποίησης υφιστάμενων γραμμών μεταφοράς στην περιοχή της Πάτρας, για την οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδοτήσεων. Οι υπογειοποιήσεις αυτές θα επιβαρύνουν σημαντικά το συνολικό κόστος των έργων σύνδεσης του ΚΥΤ Πάτρας με το σύστημα 150 kV.

 energypress.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου