Μία από τις 11 στρατηγικές προτεραιότητες της ΔΕΗ για την
επόμενη ημέρα της παρουσίας της στην αγορά, η είσοδος στην αγορά του φυσικού
αερίου, αποφασίζεται σήμερα κατά την προγραμματισμένη συνεδρίαση του ΔΣ της
επιχείρησης.
Η συγκεκριμένη κίνηση που συνοδεύεται με υψηλές προσδοκίες
αφού στόχος είναι μεσοπρόθεσμα η επιχείρηση να υποκαταστήσει μέρος ή ακόμη και
το σύνολο των απωλειών που θα προκύψουν από την υποχρεωτική μείωση μεριδίου
αγοράς στην προμήθεια ρεύματος, είχε προετοιμαστεί με ειδική μελέτη που είχε
παραγγείλει η ΔΕΗ από σύμβουλο (Boston Consulting και Σαμαράς και
Συνεργάτες).
Παράλληλα θεωρείται ως μια από τις πιο σημαντικές και αναγκαίες αλλαγές που θα γίνουν από την εταιρεία στο πλαίσιο των νέων συνθηκών.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η McKinsey στο στρατηγικό πλάνο
της ΔΕΗ, η επιχείρηση στην επόμενη ημέρα της αγοράς θα κληθεί να εξισορροπήσει
τη θέση της μεταξύ παραγωγής και λιανικής, διαχειριζόμενη ενεργά τη μείωση του
μεριδίου της στην παραγωγή, αξιοποιώντας οργανικές και μη οργανικές λύσεις. Οι
οργανικές λύσεις περιλαμβάνουν την κατηγοριοποίηση των πελατών και την
τιμολόγηση ενώ οι μη οργανικές τη βελτιστοποίηση του πελατολογίου, ώστε να
διασφαλιστεί ένα υγιές περιθώριο κέρδους.
Σε αυτό το πλαίσιο η McKinsey υπογραμμίζει ότι η ΔΕΗ πρέπει
να προσφέρει στους πελάτες της μια ευρύτερη γκάμα ενεργειακών υπηρεσιών και
προϊόντων όπως το double play ρεύματος φυσικού αερίου.
Ο σύμβουλος εκτιμά ότι το φυσικό αέριο θα μπορούσε να
συνεισφέρει τυπικά περίπου το 70% της συνολικής αξίας, μεγιστοποιώντας τη δημιουργία
εσόδων μέσα από την επανατοποθέτηση της στρατηγικής της εταιρείας για την αγορά
της λιανικής.
Στην πραγματικότητα το στοίχημα για τη ΔΕΗ στην αγορά
αερίου, είναι σε πρώτη φάση να βάλει στοπ στην συρρίκνωση των πωλήσεων που
επιδεινώνει τους δείκτες του ισολογισμού και σε δεύτερη φάση να πετύχει ακόμη
και ανάκτηση του μέρους του χαμένου τζίρου.
Βασικό όπλο της εταιρείας στην έναρξη της δραστηριοποίησής
της στην αγορά αερίου το γεγονός ότι έχει καλλιεργήσει χρόνια σχέσεις
εμπιστοσύνης με τους πελάτες της, ενώ όπως έχει συμβεί και στο εξωτερικό, οι
μεγάλοι παίκτες του ηλεκτρισμού επεκτείνονται πιο εύκολα και κατακτούν
σημαντικά μερίδια και στην αγορά του φυσικού αερίου. Εκτός από τις σχέσεις
εμπιστοσύνης πάντως, η ΔΕΗ σχεδιάζει στην αγορά της λιανικής και άλλες
κινήσεις, που αναμένεται να ξεδιπλωθούν το επόμενο διάστημα σηματοδοτώντας την
αντεπίθεση της επιχείρησης, με βασικό στόχο να δημιουργηθεί μια πιο ευέλικτη
και κερδοφόρος επιχείρηση, έστω και με μικρότερο μερίδιο αγοράς.
Σημειώνεται τέλος ότι στο δίκτυο του φυσικού αερίου είναι
συνδεδεμένοι περί τους 600 χιλιάδες πελάτες και τα επόμενα χρόνια αναμένεται
ένας ρυθμός 30 με 40 χιλιάδων νέων συνδέσεων το χρόνο σε όλη την Ελλάδα, ενώ εν
πολλοίς η εικόνα στην αγορά δεν έχει διαφοροποιηθεί από το άνοιγμα της
προμήθειας για όλες τις κατηγορίες των πελατών, από τις αρχές του έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου