Δημήτρης Κοιλάκος
Όπως αποκάλυψε χθες το energypress,
τα ΕΛΤΑ φαίνεται να είναι ο πρώτος ενδιαφερόμενος για την απόκτηση
πελατολογίου από τη ΔΕΗ, μέσω της εταιρείας (ή εταιρειών) λιανικής που
αυτή σχεδιάζει να συστήσει και στη συνέχεια να πουλήσει είτε 100% είτε
κατά πλειοψηφικό ποσοστό.
Με βάση τα όσα έχουν διαρρεύσει, οι εταιρείες αυτές θα «προικιστούν» από τη ΔΕΗ με πελατολόγιο, σε μια
προσπάθεια να καταστούν ελκυστικές για τους υποψήφιους αγοραστές. Κι αυτό γιατί, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν τη ΔΕΗ να διαθέτει σε καθεμιά εξ αυτών ποσοστό της τάξης του 6-7%, τότε ο κάτοχός της αμέσως παίρνει κεφάλι στην κούρσα των εναλλακτικών παρόχων.
Την ώρα που πολλοί παράγοντες της αγοράς εμφανίζονται επιφυλακτικοί ως προς τις προοπτικές ενός τέτοιου εγχειρήματος, τα ΕΛΤΑ φαίνεται να είναι αποφασισμένα να μπουν για τα καλά στο παιχνίδι.
Άλλωστε, είναι γνωστό ότι υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, κάτι που έχουν παραδεχθεί και δημοσίως στελέχη των ΕΛΤΑ. Μάλιστα, το ενδεχόμενο να ενδιαφερθούν για «πακέτο» πελατολογίου της ΔΕΗ, φαίνεται ότι τους απασχολεί αρκετό καιρό. Στελέχη των ΕΛΤΑ τονίζουν ότι εφόσον υπάρχει βιώσιμο business plan, τα ΕΛΤΑ μπορούν να διασφαλίσουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση.
Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα ΕΛΤΑ πήραν ένα πακέτο 15MWh/h στη δημοπρασία ΝΟΜΕ. Αυτή η κίνηση προξένησε εντυπώσεις κι ερωτηματικά, καθώς είναι δεδομένο ότι τα ΕΛΤΑ δεν έχουν, προς ώρας, αναπτύξει ένα δίκτυο πελατών λιανικής στο οποίο θα μπορούσε να διατεθεί το πακέτο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΛΑΓΗΕ καταγράφει 1,879 MWh μηνιαία προμήθεια για τα ΕΛΤΑ τον Οκτώβριο, που αντιστοιχεί σε μερίδιο μόλις 0,05% της αγοράς, με το 0,001% στη βόρεια και το 0,04% στη νότια ζώνη. Το 0,02% αφορά τη χαμηλή και το 0,03% τη μέση τάση.
Με τις ποσότητες αυτές, τα ΕΛΤΑ καλύπτουν τις ανάγκες των δικών τους εγκαταστάσεων που βρίσκονται στο διασυνδεδεμένο δίκτυο, προμηθεύοντας ρεύμα σε 640 καταστήματα, μονάδες διανομής και κέντρα διαλογής.
Φαίνεται, όμως, ότι τα ΕΛΤΑ δεν επαφίενται μόνο στο «μπόνους» της ΔΕΗ για να αναταράξουν τη λιανική του ρεύματος, καθώς ετοιμάζονται να κάνουν άμεσα τις επόμενες κινήσεις τους.
To Δεκέμβρη μπαίνουν στην αγορά
Η εικόνα αυτή, όμως, πρόκειται να αλλάξει άμεσα, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, τα ΕΛΤΑ πρόκειται να αρχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες παροχής ρεύματος σε καταναλωτές μέσα στο Δεκέμβριο.
Μάλιστα, παρά την καθυστερημένη είσοδό τους στην αγορά, τα ΕΛΤΑ θέτουν μεγαλεπήβολους στόχους, καθώς πηγές του Ομίλου αναφέρουν ότι στόχος της εταιρείας είναι να καταφέρει να αποσπάσει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ήδη μέσα στον επόμενο χρόνο.
Στελέχη του Ομίλου θεωρούν ότι ο στόχος αυτός είναι επιτεύξιμος, καθώς εκτιμούν πως, με βάση το πώς έχει διαμορφωθεί ως τώρα η κατάσταση, οι υπόλοιποι εναλλακτικοί πάροχοι δε θα μπορέσουν να αυξήσουν σημαντικά το μερίδιό τους.
Μάλιστα, τα ΕΛΤΑ φέρονται έτοιμα να εξαπολύσουν μια επιθετική επικοινωνιακή πολιτική, αξιώνοντας να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο την εξοικείωση του καταναλωτή με την απελευθερωμένη αγορά ενέργειας.
Που ποντάρουν τα ΕΛΤΑ
Τα στελέχη του Ομίλου ποντάρουν σε τέσσερις παράγοντες για την ανάπτυξή τους στη λιανική αγορά ρεύματος. Αφενός, θεωρούν ότι, λόγω του δημόσιου χαρακτήρα τους, θα είναι πιο εύκολο να μετακινηθεί σε αυτούς έναντι των ιδιωτιών ανταγωνιστών ένας σημαντικός αριθμός καταναλωτών που θα αποχωρήσει από τη ΔΕΗ. Αφετέρου, εκτιμούν ότι σημαντικό ρόλο θα παίξει το δίκτυο των 1.500 καταστημάτων και ταχυδρομικών πρακτορείων και 3.000 ταχυδρόμων που συνθέτουν το δίκτυο ΕΛΤΑ. Ακόμα, εκτιμούν ότι αποτελεί συγκριτικό τους πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού ότι ένα μεγάλο μέρος των δυνητικών πελατών κάνει ήδη τακτικές συναλλαγές με τα ΕΛΤΑ. Τέλος, θεωρούν ότι οι 6.500 υπάλληλοι του Ομίλου αποτελούν μια καλή «μαγιά» για να διαμορφωθεί ένα πρώτο πελατολόγιο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καταστήσουν την τιμολογιακή τους πολιτική ελκυστικότερη έναντι του ανταγωνισμού, δε θα ακολουθήσουν την πεπατημένη της έκπτωσης για τους πρώτους μήνες, αλλά θα δώσουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα να έχει καθαρή εικόνα της χρέωσης για το σύνολο του έτους, σε μια προσπάθεια να απλουστεύσουν όσο το δυνατό περισσότερο το λογαριασμό. Πέραν αυτού, αναμένεται να υιοθετήσουν την επιτυχημένη πρακτική της οικονομικής επιβράβευσης των συνεπών πελατών.
Την ώρα που ο ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιωτικών παρόχων είναι ήδη αρκετά έντονος, η είσοδος νέων παικτών στην αγορά, ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις. Θυμίζουμε ότι, πέραν των ΕΛΤΑ, επίκειται η είσοδος τόσο της ΚΕΝ, όσο και της Volton, καθεμιά εκ των οποίων έχει τα δικά της σχέδια.
Με βάση τα όσα έχουν διαρρεύσει, οι εταιρείες αυτές θα «προικιστούν» από τη ΔΕΗ με πελατολόγιο, σε μια
προσπάθεια να καταστούν ελκυστικές για τους υποψήφιους αγοραστές. Κι αυτό γιατί, αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες που θέλουν τη ΔΕΗ να διαθέτει σε καθεμιά εξ αυτών ποσοστό της τάξης του 6-7%, τότε ο κάτοχός της αμέσως παίρνει κεφάλι στην κούρσα των εναλλακτικών παρόχων.
Την ώρα που πολλοί παράγοντες της αγοράς εμφανίζονται επιφυλακτικοί ως προς τις προοπτικές ενός τέτοιου εγχειρήματος, τα ΕΛΤΑ φαίνεται να είναι αποφασισμένα να μπουν για τα καλά στο παιχνίδι.
Άλλωστε, είναι γνωστό ότι υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ ΔΕΗ και ΕΛΤΑ, κάτι που έχουν παραδεχθεί και δημοσίως στελέχη των ΕΛΤΑ. Μάλιστα, το ενδεχόμενο να ενδιαφερθούν για «πακέτο» πελατολογίου της ΔΕΗ, φαίνεται ότι τους απασχολεί αρκετό καιρό. Στελέχη των ΕΛΤΑ τονίζουν ότι εφόσον υπάρχει βιώσιμο business plan, τα ΕΛΤΑ μπορούν να διασφαλίσουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση.
Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα ΕΛΤΑ πήραν ένα πακέτο 15MWh/h στη δημοπρασία ΝΟΜΕ. Αυτή η κίνηση προξένησε εντυπώσεις κι ερωτηματικά, καθώς είναι δεδομένο ότι τα ΕΛΤΑ δεν έχουν, προς ώρας, αναπτύξει ένα δίκτυο πελατών λιανικής στο οποίο θα μπορούσε να διατεθεί το πακέτο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΛΑΓΗΕ καταγράφει 1,879 MWh μηνιαία προμήθεια για τα ΕΛΤΑ τον Οκτώβριο, που αντιστοιχεί σε μερίδιο μόλις 0,05% της αγοράς, με το 0,001% στη βόρεια και το 0,04% στη νότια ζώνη. Το 0,02% αφορά τη χαμηλή και το 0,03% τη μέση τάση.
Με τις ποσότητες αυτές, τα ΕΛΤΑ καλύπτουν τις ανάγκες των δικών τους εγκαταστάσεων που βρίσκονται στο διασυνδεδεμένο δίκτυο, προμηθεύοντας ρεύμα σε 640 καταστήματα, μονάδες διανομής και κέντρα διαλογής.
Φαίνεται, όμως, ότι τα ΕΛΤΑ δεν επαφίενται μόνο στο «μπόνους» της ΔΕΗ για να αναταράξουν τη λιανική του ρεύματος, καθώς ετοιμάζονται να κάνουν άμεσα τις επόμενες κινήσεις τους.
To Δεκέμβρη μπαίνουν στην αγορά
Η εικόνα αυτή, όμως, πρόκειται να αλλάξει άμεσα, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, τα ΕΛΤΑ πρόκειται να αρχίσουν να προσφέρουν υπηρεσίες παροχής ρεύματος σε καταναλωτές μέσα στο Δεκέμβριο.
Μάλιστα, παρά την καθυστερημένη είσοδό τους στην αγορά, τα ΕΛΤΑ θέτουν μεγαλεπήβολους στόχους, καθώς πηγές του Ομίλου αναφέρουν ότι στόχος της εταιρείας είναι να καταφέρει να αποσπάσει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ήδη μέσα στον επόμενο χρόνο.
Στελέχη του Ομίλου θεωρούν ότι ο στόχος αυτός είναι επιτεύξιμος, καθώς εκτιμούν πως, με βάση το πώς έχει διαμορφωθεί ως τώρα η κατάσταση, οι υπόλοιποι εναλλακτικοί πάροχοι δε θα μπορέσουν να αυξήσουν σημαντικά το μερίδιό τους.
Μάλιστα, τα ΕΛΤΑ φέρονται έτοιμα να εξαπολύσουν μια επιθετική επικοινωνιακή πολιτική, αξιώνοντας να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο την εξοικείωση του καταναλωτή με την απελευθερωμένη αγορά ενέργειας.
Που ποντάρουν τα ΕΛΤΑ
Τα στελέχη του Ομίλου ποντάρουν σε τέσσερις παράγοντες για την ανάπτυξή τους στη λιανική αγορά ρεύματος. Αφενός, θεωρούν ότι, λόγω του δημόσιου χαρακτήρα τους, θα είναι πιο εύκολο να μετακινηθεί σε αυτούς έναντι των ιδιωτιών ανταγωνιστών ένας σημαντικός αριθμός καταναλωτών που θα αποχωρήσει από τη ΔΕΗ. Αφετέρου, εκτιμούν ότι σημαντικό ρόλο θα παίξει το δίκτυο των 1.500 καταστημάτων και ταχυδρομικών πρακτορείων και 3.000 ταχυδρόμων που συνθέτουν το δίκτυο ΕΛΤΑ. Ακόμα, εκτιμούν ότι αποτελεί συγκριτικό τους πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού ότι ένα μεγάλο μέρος των δυνητικών πελατών κάνει ήδη τακτικές συναλλαγές με τα ΕΛΤΑ. Τέλος, θεωρούν ότι οι 6.500 υπάλληλοι του Ομίλου αποτελούν μια καλή «μαγιά» για να διαμορφωθεί ένα πρώτο πελατολόγιο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καταστήσουν την τιμολογιακή τους πολιτική ελκυστικότερη έναντι του ανταγωνισμού, δε θα ακολουθήσουν την πεπατημένη της έκπτωσης για τους πρώτους μήνες, αλλά θα δώσουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα να έχει καθαρή εικόνα της χρέωσης για το σύνολο του έτους, σε μια προσπάθεια να απλουστεύσουν όσο το δυνατό περισσότερο το λογαριασμό. Πέραν αυτού, αναμένεται να υιοθετήσουν την επιτυχημένη πρακτική της οικονομικής επιβράβευσης των συνεπών πελατών.
Την ώρα που ο ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιωτικών παρόχων είναι ήδη αρκετά έντονος, η είσοδος νέων παικτών στην αγορά, ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις. Θυμίζουμε ότι, πέραν των ΕΛΤΑ, επίκειται η είσοδος τόσο της ΚΕΝ, όσο και της Volton, καθεμιά εκ των οποίων έχει τα δικά της σχέδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου