Μέχρι το τέλος του 2018 θα πρέπει η ΔΕΗ να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για τη δημιουργία υποδομών σε όλη την Ελληνική επικράτεια για τη χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Με αποκλειστικές του δηλώσεις στο reporter ο κ. Ηλίας Νέγκας γενικός γραμματέας του "Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων" υπογραμμίζει ότι "θα πρέπει την ερχόμενη διετία 2019-2020 να έχουν δημιουργηθεί υποδομές για την κίνηση ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Εξάλλου υπάρχει και σχετική οδηγία από την Κομισιόν". Για το σκοπό αυτό η ΔΕΗ τονίζει ο κ. Νέγκας "θα πρέπει να προχωρήσει στη προκήρυξη διαγωνισμού αξίας 4 εκατ. ευρώ προκειμένου να τοποθετηθούν φορτιστές στις εθνικές οδούς της χώρας αλλά και στους δήμους".
Σε ερώτηση του reporter εάν υπάρχουν σήμερα δήμοι που έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζουν ανάλογες υποδομές δηλώνει: "Πιο μπροστά απ' όλους είναι οι δήμοι Αλίμου και Ραφήνας. Θα πρέπει να επισημάνω ότι υποδοχή φορτιστών θα μπορούν να κατασκευάσουν και οι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων στις πολυκατοικίες που διαμένουν, γι αυτό η ΔΕΗ είναι υπεύθυνη για όλο το θεσμικό πλαίσιο που θα πρέπει να ψηφισθεί από τη κυβέρνηση. Επί του θέματος είναι ενημερωμένοι και συμφωνούν οι αρμόδιοι υπουργοί Σπίρτζης και Σταθάκης".
Οπως εξηγεί ο κ. Νέγκας "για την Ελλάδα, ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων αποτελεί άλλη μια ευκαιρία για οικονομική ανάπτυξη, τεχνολογική πρόοδο, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινούνται με ενέργεια που αποθηκεύουν σε επαναφορτιζόμενες συστοιχίες συσσωρευτών. Συνήθως πρόκειται για ελαφριά φορτηγά, ποδήλατα, δίκυκλα, ανυψωτικά, βοηθητικά οχήματα κλπ. Έχουν υψηλότερο συντελεστή ενεργειακής απόδοσης από όλα τα αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης".
Η αυτονομία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει σχέση με τις καιρικές συνθήκες, τη λειτουργία του κλιματιστικού, την επιτάχυνση, τον τρόπο οδήγησης κλπ. Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εισαγάγει τη δυνατότητα αναβάθμισης, με εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων νέας τεχνολογίας στην οροφή του κάθε οχήματος προκειμένου να επιτευχθεί επιπλέον αυτονομία.
Η κατανάλωση ενέργειας για τη νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων κυμαίνεται από 0,1-0,2 kWh/km ενώ μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα 100-130 km/h ή σε ορισμένες περιπτώσεις και 150 km/h.
Τα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας που κινούνται με ηλεκτρισμό προσφέρουν σχεδόν τις ίδιες ανέσεις με έναν συμβατικό και επιπλέον μεγαλύτερη εξοικονόμηση κόστους και ενέργειας, αθόρυβη λειτουργία και μηδενικές εκπομπές ρυπογόνων ουσιών.
Εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υπάρχουν και τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ηλεκτρικές μηχανές και μηχανές εσωτερικής καύσης. Είναι τα λεγόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία παρουσιάζουν μειωμένη κατανάλωση, ειδικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μέσα στην πόλη, σε μικρές ή μεσαίας απόστασης διαδρομές, όπου δεν υπάρχει ανάγκη για μεγάλη επιτάχυνση.
Μόλις 270 συμπολίτες μας έχουν αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Τα τελευταία χρόνια, στην βιομηχανία, έχει διατεθεί ένας μικρός αριθμός μοντέλων παραγωγής, όπως το σπορ ηλεκτροκίνητο Tesla Roadster, το Tesla Model S, το Nissan Leafκαι τα τρίδυμα Mitsubishi i MiEV / Peugeot iOn / Citroën C-Zero, και έχει αναγγελθεί η παραγωγή αρκετών μελλοντικών μοντέλων. Ο αριθμός των Ελλήνων που έχουν αποκτήσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα φθάνει τα 270 οχήματα.
Στην Ελλάδα, αντιπροσωπείες όπως η Kosmocar έχει θέσει στη διάθεση των καταναλωτών τέσσερα οικολογικά μοντέλα: τα αμιγώς ηλεκτρικά e-up! / e-Golf και τα plug-in υβριδικά Golf GTE / Passat GTE. Ακόμη, διαθέσιμο είναι το BMW i από την BMW.
Ανέστης Ντόκας
www.reporter.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου