Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Ο πιο ασυνεπής πελάτης της ΔΕΗ άρχισε να πληρώνει στην ώρα τουΟ πιο ασυνεπής πελάτης της ΔΕΗ άρχισε να πληρώνει στην ώρα του

DEH_HQ 
Η ΛΑΡΚΟ χρωστά περί τα 350 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ, αλλά τον Μάρτιο πλήρωσε κανονικά το λογαριασμό, καθώς τις αποφάσεις πλέον λαμβάνει ο εκκαθαριστής. Μειώνονται από 25% σε 10% οι απλήρωτοι λογαριασμοί τον Απρίλιο.
Σε μια συγκυρία κορύφωσης της ανησυχίας στην αγορά του ρεύματος για τις οφειλές των καταστημάτων και επιχειρήσεων
που πιθανώς δεν θα ανοίξουν ποτέ, η ΔΕΗ βρέθηκε προ ημερών μπροστά σε μια ευχάριστη έκπληξη. Από τα τέλη Φεβρουαρίου και μετά, οπότε και η ΛΑΡΚΟ τέθηκε και επίσημα σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, η μεταλλουργία άρχισε επιτέλους να πληρώνει τους λογαριασμούς της! 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες η νικελοβιομηχανία κατέβαλε στην ΔΕΗ για το μήνα Μάρτιο ένα ποσό 3,5 - 4 εκατ ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον δεν μεγάλωσε το υφιστάμενο «φέσι», αλλά παρέμεινε στα επίπεδα των 350 εκατ. ευρώ.
Είναι προφανές ότι ακριβώς επειδή ο εκκαθαριστής οφείλει να εφαρμόσει ρητά το γράμμα του νόμου, δεν μπορεί να παραβλέψει την υποχρέωση καταβολής των ποσών που αναλογούν στους τρέχοντες λογαριασμούς της νικελοβιομηχανίας προς τη ΔΕΗ. Έτσι εξηγείται γιατί εν μέσω κρίσης και παρ' ότι αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει για την ΛΑΡΚΟ την καλύτερη δικαιολογία για να μην εξοφλήσει το ρεύμα που καταναλώνει, εντούτοις ο μεγαλύτερος οφειλέτης της επιχείρησης τήρησε για πρώτη φορά έπειτα από μήνες, τις υποχρεώσεις του. 
Σημειωτέον ότι τον Φεβρουάριο, το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΗ είχε συμφωνήσει υπό προϋποθέσεις  -και παρά την αντίθετη γνώμη πολλών εκ των μελών του-  να συνεχισθεί η ηλεκτροδότηση της ΛΑΡΚΟ, παρά τα τεράστια ληξιπρόθεσμα χρέη που έχουν συσσωρευθεί, προκειμένου να διευκολύνει την αποκρατικοποίησή της.
Στην ουσία επρόκειτο για μια πολιτική απόφαση που επιβλήθηκε στην ΔΕΗ, η οποία είναι και η ίδια μέτοχος της ΛΑΡΚΟ -κατά το παρελθόν έχει αποκτήσει μετοχές της τελευταίας έναντι χρεών από κατανάλωση ενέργειας- και η οποία συνοδευόταν από δύο προϋποθέσεις: Την πλήρη και έγκαιρη από εδώ και πέρα εξόφληση των λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος, αλλά και την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τον ειδικό διαχειριστή αμέσως μετά τον ορισμό του. Κατά τον πρώτο λοιπόν μήνα της ειδικής διαχείρισης, οι παραπάνω προϋποθέσεις φαίνεται ότι τηρήθηκαν.
Στην ίδια απόφαση αναφερόταν ότι, αμέσως μόλις η ΛΑΡΚΟ δημιουργήσει νέες ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, τότε η ΔΕΗ θα μπορούσε να εφαρμόσει τα προβλεπόμενα από τον κώδικα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας. Δηλαδή αποστολή εξώδικης επιστολής με προθεσμία 30 ημερών και διακοπή της ηλεκτροδότησης σε περίπτωση μη ανταπόκρισης, με άρση της εκπροσώπησης.

Όχι ανοχή σε κακοπληρωτές

Το κρίσιμο επομένως διάστημα για την σχέση της ΔΕΗ με τον μεγαλύτερο οφειλέτη της, αφορά το από εδώ και πέρα, πολλώ δε μάλλον όταν η επιχείρηση εισέρχεται σε μια περίοδο η οποία δεν επιτρέπει ανοχή στους κακοπληρωτές.
Ακόμη και αν αποφύγει τα χειρότερα - τα στοιχεία για τον Απρίλιο δείχνουν ότι η μη εισπραξιμότητα κινείται στα επίπεδα του -10% έναντι -25% τον Μάρτιο- και πάλι η πορεία μπροστά είναι δύσκολη. 
Στο θέμα των οφειλών προς τους διαχειριστές δικτύων μεταφοράς και διανομής (ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ), η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί, καθώς η ΔΕΗ συνεχίζει να τους χρωστά από το παρελθόν γύρω στα 500 εκατ ευρώ.
Σχετικά με τα συσσωρευμένα χρέη προς την επιχείρηση, αυτά ξεπερνούν τα 2,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1,6 δισ. αφορούν πελάτες χαμηλής και μέσης τάσης, δηλαδή νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις. Ένα ποσό της τάξης των 800 εκατ. προέρχεται από πελάτες που για διάφορους λόγους έχουν διακόψει την ηλεκτροδότησή τους ή έχουν αλλάξει πάροχο. Και πάνω από ένα δισ. χρωστούν περίπου 65.000 καταναλωτές, με ατομική οφειλή άνω των 3.000 ευρώ.
Στο μέτωπο αυτό, των 65.000 οφειλετών, όπου και είχαν επικεντρωθεί από πέρυσι οι προσπάθειες είσπραξης των δικηγορικών γραφείων και της συνεργαζόμενης με την ΔΕΗ εταιρείας Qualco, παρά τα πρώτα αρχικά θετικά αποτελέσματα, τελικά λόγω και της χαλάρωσης των μέτρων από το Μάρτιο και μετά, εκτιμάται ότι δεν έχει καταγραφεί αισθητή βελτίωση.

www.businessdaily.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου