Μπούμερανγκ έχουν γυρίσει για τη ΔΕΗ η είσοδος
στη χονδρεμπορική αγορά LNG και ο προγραμματισμός εισαγωγής φορτίων για
το 2020, που στηρίχθηκε κυρίως στις ιδιαιτέρως χαμηλές τιμές του
καυσίμου. Η ΔΕΗ έχει παραλάβει στη Ρεβυθούσα ένα φορτίο LNG τον Μάρτιο
και έχει προγραμματίσει ακόμη ένα για τις 20 Απριλίου και ένα για τα
τέλη Μαΐου, ποσότητες όμως που δεν μπορεί να καταναλώσει λόγω της
μείωσης
της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας που έχει προκαλέσει η υποχώρηση της ζήτησης φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή σε ποσοστό 5%. Η διαχείριση του ζητήματος που προκύπτει για τη ΔΕΗ, και λιγότερο για άλλες εταιρείες του κλάδου, που επίσης έσπευσαν να κλείσουν φθηνά φορτία LNG πριν από την κρίση του κορωνοϊού, θα αποτελέσει σήμερα το μεσημέρι αντικείμενο τηλεδιάσκεψης μεταξύ των συμμετεχόντων στην αγορά LNG, του ΔΕΣΦΑ και του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμου Θωμά. Η μη αεριοποίηση του φορτίου της ΔΕΗ δεν επιτρέπει την εκφόρτωση του επόμενου φορτίου που έχει προγραμματιστεί από κάποια άλλη εταιρεία και αυτός είναι ο λόγος που οι κώδικες βάσει τον οποίων ο ΔΕΣΦΑ λειτουργεί τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας προβλέπουν πρόστιμα για τις εταιρείες που δεν παραλαμβάνουν το καύσιμο, τα οποία μάλιστα αυξάνονται εκθετικά για κάθε ημέρα καθυστέρησης.
Για ένα φορτίο 1 εκατ. μεγαβατωρών, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει από 1 έως και 5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πηγές της αγοράς. Το να μην υποβάλει ο ΔΕΣΦΑ κυρώσεις είναι το βασικό αίτημα της ΔΕΗ, κάτι όμως που καταστρατηγεί τους κώδικες οι οποίοι διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας δείχνει να κατανοεί το πρόβλημα της ΔΕΗ να διαχειριστεί τις ποσότητες LNG που έχει προγραμματίσει και τις συνέπειες στα οικονομικά της, γι’ αυτό και κινείται στην αναζήτηση μιας λύσης που θα περιορίζει το κόστος για την επιχείρηση. Τα υποχρεωτικά swaps μεταξύ συμμετεχόντων στην αγορά είναι μία από τις λύσεις που θα τεθεί προς συζήτηση στη σημερινή τηλεδιάσκεψη. Ποσότητες δηλαδή που σήμερα δεν μπορεί να παραλάβει η ΔΕΗ ή αύριο κάποια άλλη εταιρεία να τις ανταλλάξει με ανταγωνιστή της και να τις πάρει πίσω σε κάποια στιγμή που θα τις έχει ανάγκη.
Η μείωση των τελών ημερήσιας χρήσης δικτύου στο Σιδηρόκαστρο είναι ένα από τα αιτήματα που αναμένεται να τεθούν επίσης στη σημερινή σύσκεψη από εταιρεία του κλάδου, με το επιχείρημα ότι θα ενισχυθούν οι εξαγωγές προς Βουλγαρία και Ρουμανία, αξιολογώντας τη γενικότερη τάση μείωσης της ζήτησης στην εγχώρια αγορά λόγω κορωνοϊού. Η μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα σε σχέση και με τη ζήτηση του καυσίμου στη βιομηχανία το επόμενο διάστημα, από τη μια, και η υπερπροσφορά LNG, από την άλλη, προκαλούν μια συνολικότερη ανησυχία στην αγορά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 2018 έκλεισε με 18 φορτία LNG, το 2019 με 35 και ο προγραμματισμός του 2020 προβλέπει πάνω από 100 φορτία.
της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας που έχει προκαλέσει η υποχώρηση της ζήτησης φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή σε ποσοστό 5%. Η διαχείριση του ζητήματος που προκύπτει για τη ΔΕΗ, και λιγότερο για άλλες εταιρείες του κλάδου, που επίσης έσπευσαν να κλείσουν φθηνά φορτία LNG πριν από την κρίση του κορωνοϊού, θα αποτελέσει σήμερα το μεσημέρι αντικείμενο τηλεδιάσκεψης μεταξύ των συμμετεχόντων στην αγορά LNG, του ΔΕΣΦΑ και του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμου Θωμά. Η μη αεριοποίηση του φορτίου της ΔΕΗ δεν επιτρέπει την εκφόρτωση του επόμενου φορτίου που έχει προγραμματιστεί από κάποια άλλη εταιρεία και αυτός είναι ο λόγος που οι κώδικες βάσει τον οποίων ο ΔΕΣΦΑ λειτουργεί τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας προβλέπουν πρόστιμα για τις εταιρείες που δεν παραλαμβάνουν το καύσιμο, τα οποία μάλιστα αυξάνονται εκθετικά για κάθε ημέρα καθυστέρησης.
Για ένα φορτίο 1 εκατ. μεγαβατωρών, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει από 1 έως και 5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με πηγές της αγοράς. Το να μην υποβάλει ο ΔΕΣΦΑ κυρώσεις είναι το βασικό αίτημα της ΔΕΗ, κάτι όμως που καταστρατηγεί τους κώδικες οι οποίοι διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ενέργειας δείχνει να κατανοεί το πρόβλημα της ΔΕΗ να διαχειριστεί τις ποσότητες LNG που έχει προγραμματίσει και τις συνέπειες στα οικονομικά της, γι’ αυτό και κινείται στην αναζήτηση μιας λύσης που θα περιορίζει το κόστος για την επιχείρηση. Τα υποχρεωτικά swaps μεταξύ συμμετεχόντων στην αγορά είναι μία από τις λύσεις που θα τεθεί προς συζήτηση στη σημερινή τηλεδιάσκεψη. Ποσότητες δηλαδή που σήμερα δεν μπορεί να παραλάβει η ΔΕΗ ή αύριο κάποια άλλη εταιρεία να τις ανταλλάξει με ανταγωνιστή της και να τις πάρει πίσω σε κάποια στιγμή που θα τις έχει ανάγκη.
Η μείωση των τελών ημερήσιας χρήσης δικτύου στο Σιδηρόκαστρο είναι ένα από τα αιτήματα που αναμένεται να τεθούν επίσης στη σημερινή σύσκεψη από εταιρεία του κλάδου, με το επιχείρημα ότι θα ενισχυθούν οι εξαγωγές προς Βουλγαρία και Ρουμανία, αξιολογώντας τη γενικότερη τάση μείωσης της ζήτησης στην εγχώρια αγορά λόγω κορωνοϊού. Η μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα σε σχέση και με τη ζήτηση του καυσίμου στη βιομηχανία το επόμενο διάστημα, από τη μια, και η υπερπροσφορά LNG, από την άλλη, προκαλούν μια συνολικότερη ανησυχία στην αγορά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 2018 έκλεισε με 18 φορτία LNG, το 2019 με 35 και ο προγραμματισμός του 2020 προβλέπει πάνω από 100 φορτία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου