Πέμπτη 12 Αυγούστου 2021

Σημάδια ύφεσης στη «φυγή» πελατών από τη ΔΕΗ - 68.000 πελάτες «κέρδισαν» οι ιδιώτες το β΄ τρίμηνο στο διασυνδεδεμένο σύστημα


Ενδείξεις επιβράδυνσης του ρυθμού μείωσης του μεριδίου της ΔΕΗ δείχνουν τα στοιχεία του δεύτερου τριμήνου 2021, αναφορικά με τα μερίδια των εταιρειών προμήθειας στην εκπροσώπηση καταναλωτών στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα. 

Έτσι, το διάστημα Απρίλιος-Ιούνιος η «φυγή» νοικοκυριών και

μικρών επιχειρήσεων περιορίστηκε στις 68.000 παροχές χαμηλής τάσης τον μήνα, δηλαδή περίπου σε 22.000 μηνιαίως, τη στιγμή που τον προηγούμενο 1 με 1,5 χρόνο είχε περίπου παγιωθεί μία μέση μηνιαία απώλεια 30.000-35.000 πελατών για την επιχείρηση. Ένα νούμερο που είχε διατηρηθεί έως και το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, όταν οι «καθαρές» αποχωρήσεις είχαν αγγίξει τις 103.000. 

Εξαιρώντας τους μετρητές που εκπροσωπούνται από τους Προμηθευτές Καθολικής Υπηρεσίας ηλεκτρικής ενέργειας, οι ενεργές παροχές το β΄ τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε περίπου 6,6 εκατ. στη χαμηλή τάση. Το μερίδιο της ΔΕΗ ανήλθε σε 75,1%, το οποίο «μεταφράζεται» σε 5,1 εκατ. παροχές. Επομένως, οι πελάτες για το σύνολο των ιδιωτών προμηθευτών έφτασαν για πρώτη φορά το 1,5 εκατομμύριο. 

Όσον αφορά τα ποσοστά εκπροσώπησης μετρητών στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα κατά το δεύτερο τρίμηνο, τις πρώτες τρεις θέσεις κατέλαβαν οι καθετοποιημένοι Όμιλοι, δηλαδή η Protergia (Μytilineos) με 3,94%, η Elpedison με 3,67% και η ΗΡΩΝ με 3,32%. Ακολούθησαν η Watt & Volt (2,6%), η Zeniθ με 2,48%, η Volton (1,75%), η NRG (1,99%), η Αέριο Αττικής (1,5%), και η Volterra (0,57%).

Όπως έχει γράψει το energypress, τα πρώτα σημάδια του «φρεναρίσματος» στο άνοιγμα της αγοράς είχαν διαφανεί ήδη από το πρώτο τρίμηνο, όταν οι αποχωρήσεις πελατών από ιδιώτες προς τη ΔΕΗ παρουσίασε αύξηση κατά 56% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και κατά 41% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2020.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η επιβράδυνση αυτή οφείλεται εν μέρει στο ότι η ΔΕΗ έχει πλέον εκσυγχρονίσει τόσο την εμπορική πολιτική όσο και τη στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθεί, προχωρώντας για παράδειγμα στην προσφορά νέων «στοχευμένων» τιμολογίων. Εξάλλου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, έχει δηλώσει πως η διατήρηση των πελατών υψηλού περιθωρίου θα αποτελέσει βασικό «πυλώνα» της περαιτέρω ανάπτυξης της επιχείρησης. 

Σημαντικότερο ωστόσο ρόλο έπαιξε η άνοδος των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα οι ιδιώτες προμηθευτές να ενεργοποιήσουν τις ρήτρες αναπροσαρμογής στα κυμαινόμενα τιμολόγιά τους, ώστε να μην «γυρίσουν» σε ζημίες. Στον αντίποδα, η ΔΕΗ «ξεπάγωσε» τη ρήτρα CO2 από τις αρχές Μαΐου στα «παλιά» οικιακά τιμολόγια Γ1/Γ1Ν.

Στην πορεία βέβαια, και πιο συγκεκριμένα από τις 5 Αυγούστου, η ΔΕΗ αντικατέστησε τη ρήτρα CO2 με ρήτρα Αναπροσαρμογής Χρεώσεων Προμήθειας, επομένως ένα σημαντικό ερωτηματικό είναι πώς θα «δουν» οι καταναλωτές τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην τιμολογιακή πολιτική του δεσπόζοντος παρόχου. Σύμφωνα πάντως με τα ίδια στελέχη του κλάδου, το χρονικό διάστημα που προηγήθηκε, οι αυξημένοι λογαριασμοί δημιούργησαν δυσαρέσκεια στους πελάτες των εναλλακτικών παρόχων, κλονίζοντας σε κάποιον βαθμό το κλίμα εμπιστοσύνης που είχε «χτισθεί» τα προηγούμενα χρόνια.

 

 

 Κώστας Δεληγιάννης

energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου