Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018

Τιμολόγια μέσης τάσης Γιατί γυρίζουν στη ΔΕΗ επιχειρηματικοί πελάτες

 


Tα τιμολόγια της ΔΕΗ στη Μέση Τέση με ενσωματωμένο το κόστος ρύπων φαίνεται ότι ξαναφέρνουν πίσω στην εταιρία μία σειρά από επιχειρηματικούς πελάτες, τους οποίους είχε χάσει το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Κάπως έτσι μπορεί να εξηγηθεί η
ανάκαμψη του μεριδίου της ΔΕΗ στην κατηγορία αυτή των πελατών, μία από τις πιο προσοδοφόρες στην αγορά ηλεκτρισμού, στην οποία έχει αναπτυχθεί και έντονος ανταγωνισμός με τις ιδιωτικές εταιρίες. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Χρηματιστηρίου Ενέργειας τον Ιούλιο 2018 το μερίδιο της ΔΕΗ στην αγορά ηλεκτρισμού στη Μέση Τάση αυξήθηκε στο 64,19% από 60,38% που είχε πέσει τον Μάιο, που είναι και το  χαμηλότερο επίπεδο έτους.
Κύκλοι της αγοράς αποδίδουν την ανάκαμψη αυτή του μεριδίου της  ΔΕΗ στο κόστος ρύπων, που έχει εκτοξευτεί το τελευταίο χρονικό διάστημα, φθάνοντας πριν λίγες ημέρες τα 21 ευρώ/τόνο  CO 2, από περίπου 5,5 ευρώ ανά τόνο CO2 κατά μέσον όρο το 2017. Η τακτική της επιχείρησης να προσφέρει στην αγορά της Μέσης Τάσης ορισμένα τιμολόγια με ενσωματωμένο το κόστος, όπως αναφέρουν παράγοντες της βιομηχανίας έχει σαν αποτέλεσμα πολλά τιμολόγια της Μέσης Τάσης να καταλήγουν τελικά σε ίδιες τιμές με τα τιμολόγια της ΥΤ, τα οποία έχουν διακριτή χρέωση ρύπων και κάποιες φορές σε  ακόμα καλύτερους όρους τιμoλόγησης. Για παράδειγμα μία βιομηχανία στην Υ.Τ. με κατανάλωση <50Gwh και τιμολόγιο ΥΤ2  παίρνει έκπτωση όγκου 4% και έκπτωση συνέπειας 5%, ενώ εάν ήταν στην Μ.Τ. με την ίδια κατανάλωση (και  τιμολόγιο ΒΜ2) θα έπαιρνε έκπτωση συνέπειας 15% και έκπτωση όγκου 4%. Το αποτέλεσμα είναι μία βιομηχανία στην Μέση Τάση να  πληρώνει χαμηλότερη ανταγωνιστική χρέωση τουλάχιστον κατά 2 Ευρω/MWh.
Επισημαίνεται δε ότι δύσκολα θα μπορέσει η ΔΕΗ να διατηρήσει αυτήν την πολιτική, που μπορεί να αποβεί ζημιογόνος για την εταιρία όσο αυξάνεται το κόστος ρύπων. Από την άλλη πλευρά βέβαια δεν τη βοηθά καθόλου στην επίτευξη του στόχου για τη μείωση του μεριδίου στη λιανική αγορά, όπως έχει συμφωνηθεί με τους δανειστές, εκτός και αν απώτερος στόχος είναι η απομάκρυνση ορισμένων πελατών από άλλες κατηγορίες , μέσω τιμολογιακής πολιτικής.
Από τα στοιχεία του Χρηματιστηρίου Ενέργειας προκύπτει ότι το μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ στη Μέση Τάση ξεκίνησε τον Ιανουάριο από το 70,93% για να μειωθεί στο 68,74% τον Φεβρουάριο, στο  65,18% τον Μάρτιο, στο 63,65% τον Απρίλιο και να πέσει τον  Μάιο στο 60,38%. Από το σημείο αυτό και μετά η ΔΕΗ αρχίζει να ξανακερδίζει το χαμένο έδαφος, φθάνοντας τον Ιούνιο στο 61,04% και τον Ιούλιο στο 64,19%.
Αντίστροφη ακριβώς πορεία ακολουθούν οι ανταγωνιστές της ΔΕΗ, τουλάχιστον οι τρεις μεγαλύτεροι. Ετσι το μερίδιο της  “Ήρων” στη Μ.Τ. από 7,22% τον Ιανουάριο, ποσοστό που την κατέτασσε πρώτη από τις ιδιωτικές εταιρίες στη σχετική αγορά, αυξήθηκε στο 7,58% τον Φεβρουάριο, στο 8,59% τον Μάρτιο, στο 8,70% τον Απρίλιο και στο 9,52% τον Μάιο για να αρχίσει να υποχωρεί στη συνέχεια και να πέσει τον Ιούνιο στο 9,24% και ακόμα περισσότερο τον Ιούλιο, στο 8,94% .
Ο όμιλος Μυτιληναίου από μερίδιο 6,33% στη μέση τάση τον Ιανουάριο, ανέβηκε τον Φεβρουάριο στο 6,71%, τον Μάρτιο στο 7,43%, τον Απρίλιο στο  8,10% και το Μάιο  στο 8,99% για να ξεπεράσει το 9% τον Ιούνιο, φθάνοντας στο 9,07%. Τον Ιούλιο όμως το μερίδιο της εταιρίας υποχώρησε στο 8,84%.
Τέλος, η Elpedison ξεκίνησε με μερίδιο στη μέση τάση 5,91% τον Ιανουάριο και το αύξησε στο 6,13%  το Φεβρουάριο και στο 6,56% τον Μάρτιο. Τον Απρίλιο κατέγραψε κάμψη στο 6,48%, που συνεχίστηκε τους επόμενους μήνες με τον Μάιο να διαμορφώνεται στο  6,33%, τον Ιούνιο στο  5,95% και τον Ιούλιο στο 5,71%.

www.businessenergy.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου