Η ολοκλήρωση του μνημονιακού προγράμματος για τη χώρα μας δε συμπίπτει χρονικά με την ολοκλήρωση όλων των δεσμεύσεων και των μεταρρυθμίσεων που είχαν συμφωνηθεί. Και όπως επισημοποιήθηκε από τις ανακοινώσεις του ESM, η λήξη του προγράμματος συνεπάγεται την ενεργοποίηση του μηχανισμού ενισχυμένης εποπτείας, ο οποίος δε θα περιορίζεται μόνο σε δημοσιονομικά θέματα ή σε θέματα που σχετίζονται με το ασφαλιστικό και το τραπεζικό σύστημα, αλλά θα εκτείνονται και σε πολιτικές
μεταρρύθμισης αγορών.
Στο πλαίσιο αυτό της ενισχυμένης εποπτείας θα εκπονούνται τριμηνιαίες έκθεσης της επιτροπής, οι οποίες θα αξιολογούν όχι μόνο θέματα δημοσιονομικής και χρηματοοικονομικής κατάστασης της χώρας αλλά και των μεταμνημονιακών πολιτικών δεσμεύσεων.
Ειδικά για τον ενεργειακό τομέα, όπως αναφέρουν στο energypress κυβερνητικές πηγές, ο μηχανισμός ενισχυμένης εποπτείας περιλαμβάνει υποχρεώσεις αναφορών για όλες τις μεταρρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί (όπως η σταδιακή κατάργηση της χρέωσης προμηθευτή, η υποβολή μηχανισμού επάρκειας, κλπ).
Τρία όμως είναι τα κομβικά ζητήματα για την ενέργεια, για τα οποία η μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων θα έχει επιπτώσεις στη συμφωνία για το χρέος. Σύμφωνα με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές αυτά τα ζητήματα είναι:
1. Οι πωλήσεις των λιγνιτικών μονάδων και η τήρηση όλων των χρονικών οροσήμων για τα επιμέρους στάδια του διαγωνισμού, μέχρι και το οικονομικό κλείσιμο των deals, που έχει προσδιοριστεί χρονικά για το τέλος του 2018.
2. Οι δημοπρασίες Νομε.
Η τύχη των δημοπρασιών από το 2020 και μετά, θα εξεταστεί στα τέλη του 2019 και αφού προηγουμένως γίνουν φανερά τα αποτελέσματα από τη λειτουργία των νέων αγορών του target model. Τότε θα αξιολογηθούν τα μερίδια στη λιανική αγορά ρεύματος και θα βρεθεί το σχήμα που θα χρησιμοποιηθεί προκειμένου να συνεχιστούν να υφίστανται οι ανταγωνιστικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν από τις δημοπρασίες προς όφελος των καταναλωτών.
Η τύχη των δημοπρασιών από το 2020 και μετά, θα εξεταστεί στα τέλη του 2019 και αφού προηγουμένως γίνουν φανερά τα αποτελέσματα από τη λειτουργία των νέων αγορών του target model. Τότε θα αξιολογηθούν τα μερίδια στη λιανική αγορά ρεύματος και θα βρεθεί το σχήμα που θα χρησιμοποιηθεί προκειμένου να συνεχιστούν να υφίστανται οι ανταγωνιστικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν από τις δημοπρασίες προς όφελος των καταναλωτών.
3. target model.
Για την πλευρά των θεσμών υπάρχει μόνο μία ημερομηνία και αυτή είναι η 1η Απριλίου 2019 όταν και προβλέπεται να ξεκινήσει η σύζευξη με τις αγορές της Ιταλίας και Βουλγαρίας. Τα σενάρια που κατά καιρούς κυκλοφόρησαν περί μετάθεσης της έναρξης λειτουργίας των νέων αγορών για το καλοκαίρι του 2019 ή για καθυστέρηση της σύζευξης με τις γειτονικές αγορές από το 2020, θα εκληφθούν από τους θεσμούς ως αστοχία.
Για την πλευρά των θεσμών υπάρχει μόνο μία ημερομηνία και αυτή είναι η 1η Απριλίου 2019 όταν και προβλέπεται να ξεκινήσει η σύζευξη με τις αγορές της Ιταλίας και Βουλγαρίας. Τα σενάρια που κατά καιρούς κυκλοφόρησαν περί μετάθεσης της έναρξης λειτουργίας των νέων αγορών για το καλοκαίρι του 2019 ή για καθυστέρηση της σύζευξης με τις γειτονικές αγορές από το 2020, θα εκληφθούν από τους θεσμούς ως αστοχία.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου