Νέα καθυστέρηση στην υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική σημειώνεται μετά το ραντεβού της περασμένης Δευτέρας στις Βρυξέλλες ανάμεσα στην Κομισιόν, τις ΡΑΕ της χώρας και της Κύπρου και του EuroAsia Interconnector.
Ως γνωστόν, ο ΑΔΜΗΕ δεν προσήλθε στη συγκεκριμένη συνάντηση υποστηρίζοντας ότι δεν επρόκειτο να βρει κοινό μέτωπο με τον EuroAsia για την από κοινού εκτέλεση του
επενδυτικού σχεδίου.
Πηγές αναφέρουν ότι το μήνυμα που έστειλε η Ευρ. Επιτροπή στη διάρκεια της συνάντησης είναι ότι η διασύνδεση Κρήτης – Αττικής διατηρεί τα χαρακτηριστικά του έργου κοινού ενδιαφέροντος (PCI) ως μέρος του μεγάλου project της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας. Αυτό σημαίνει πως το έργο θα πρέπει να εκτελεστεί με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Εντούτοις, οι Βρυξέλλες κινούνται με αργούς ρυθμούς, ενώ η ελληνική πλευρά και συγκεκριμένα η ΡΑΕ καίγεται καθώς η Κρήτη από το 2020 θα αντιμετωπίσει σοβαρότατα προβλήματα ενεργειακής ασφάλειας και εφοδιασμού.
Η διατήρηση του χαρακτήρα ως έργου κοινού ενδιαφέροντος έχει τα πλεονεκτήματα της fast truck διαδικασίας αδειοδότησης, μειώνει τον κίνδυνο προσφυγών κατά του έργου από άλλες εταιρίες και προβλέπει διαφανείς διαδικασίες. Η ΡΑΕ κατά πάσα πιθανότητα θα αναθέσει το ελληνικό τμήμα της διασύνδεης (Κρήτη – Αττική) στον ΑΔΜΗΕ ωστόσο ο Διαχειριστής θα πρέπει να κάνει διαγωνισμό για να ενταχθούν κι άλλες εταιρίες στο έργο. Πληροφορίες θέλουν να υπάρχει ενδιαφέρον συμμετοχής από τον Βέλγο διαχειριστή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, τον Elia, ο οποίος, όμως, προς το παρόν δεν έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση όλων των δεδομένων της μεγάλης διασύνδεσης.
Όλα δείχνουν πως οι εξελίξεις θα κινηθούν καλώς εχόντων των πραγμάτων από τον Σεπτέμβριο. Όμως, μέχρι την υλοποίηση των διαδικασιών για την εκτέλεση του project θα έχει χαθεί πολύτιμος και αναγκαίος χρόνος και το πρόβλημα της επάρκειας ισχύος της Κρήτης θα γίνεται όλο και πιο πιεστικό.
energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου