Πέμπτη 16 Αυγούστου 2018

ΡΑΕ: Σε αγώνα δρόμου για να βρεθεί μια λύση ώστε να μην μείνει χωρίς ρεύμα η Κρήτη μετά το 2020

 
Έκτακτα μέτρα για την ασφάλεια εφοδιασμού της Κρήτης σε ηλεκτρισμό μετά το 2020 εξετάζει η ΡΑΕ, καθώς η μεγάλη διασύνδεση Κρήτης – Αττικής οδηγείται με βεβαιότητα σε καθυστέρηση είτε προχωρήσει με απευθείας ανάθεση στον ΑΔΜΗΕ είτε μέσω διεθνούς διαγωνισμού, σύμφωνα με όσα αναφέρει σχετικό δημοσίευμα στο χθεσινό φύλλο της Καθημερινής.
Παράλληλα με τις προσπάθειες απεμπλοκής του έργου
διασύνδεσης με παρέμβαση και της Κομισιόν, η ΡΑΕ θα πρέπει να βρει λύση στο πρόβλημα της ομαλής ηλεκτροδότησης της νήσου μετά το 2020, καθώς θα μειωθεί σημαντικά η ισχύς από τις ντιζελοκίνητες μονάδες της ΔΕΗ.
Συγκεκριμένα, σήμερα, οι σταθμοί παραγωγής της Κρήτης (Αθερινόλακκος και Λινοπεράματα) συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 820 MW λειτουργούν εκπέμποντας ρύπους πάνω από τα επιτρεπόμενα ευρωπαϊκά όρια, με το καθεστώς της εξαίρεσης μέχρι και τις 31.12.2019 που πέτυχε η Ελλάδα με το σκεπτικό ότι αποτελούν τμήμα ενός μικρού απομονωμένου συστήματος, το οποίο από το 2020 θα διασυνδεθεί με το δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας. Έτσι, από τον Ιανουάριο του 2020 οι ατμοηλεκτρικές μονάδες στον ΑΗΣ Αθερινόλακκου θα μπορούν να λειτουργούν μόνο αν γίνουν αναβαθμίσεις ή αλλαγή καυσίμου, ενώ στον ΑΗΣ Λινοπεραμάτων οι μονάδες με ισχύ άνω των 50 MW θα μπορούν να λειτουργούν μόνο 1.500 ώρες ετησίως.
Επιπλέον, να σημειώσουμε ακόμη ότι οι αεριοστροβιλικές μονάδες άνω των 50 MW δεν θα μπορούν να λειτουργούν με καύσιμο το ντίζελ πάνω από 500 ώρες ετησίως. Το συνολικό έλλειμμα ισχύος σύμφωνα με το πλέον δυσμενές σενάριο του ΔΕΔΔΗΕ θα είναι περίπου 434 MW και δεν μπορεί να καλυφθεί ούτε με τη μικρή διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου, αφού το χρονοδιάγραμμα του ΑΔΜΗΕ προβλέπει ολοκλήρωσή της στα μέσα του 2020. Το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση της Κρήτης θα είναι μεγαλύτερο μετά το 2025 εάν δεν ολοκληρωθεί έγκαιρα η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης – Αττικής, όπως αναφέρει σχετικά η Καθημερινή.
Να επισημάνουμε, ακόμη, πως δεδομένης της κατάστασης και της πίεσης του χρόνου, στο υπουργείο Ενέργειας και στη ΡΑΕ υπάρχει έντονη κινητικότητα για την εξεύρεση λύσης, η οποία σε κάθε περίπτωση θα είναι δαπανηρή για το σύνολο των καταναλωτών που μέσω των ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας) καλύπτουν το αυξημένο κόστος ηλεκτροδότησης των μη διασυνδεδεμένων νησιών. Η λύση με το μικρότερο κόστος είναι η εξασφάλιση μιας ακόμη εξαίρεσης στη λειτουργία κάποιων μονάδων μετά το τέλος του 2019 και η ΡΑΕ έχει σύμφωνα με πληροφορίες παροτρύνει το υπουργείο να υποβάλει σχετικό αίτημα στις Βρυξέλλες.
Μια άλλη λύση, σε περίπτωση που δεν «περπατήσει» η πρώτη, είναι η αναβάθμιση των μονάδων της ΔΕΗ, η οποία όμως είναι εξαιρετικά δαπανηρή για την οικονομική κατάσταση της ΔΕΗ αλλά και ασύμφορη, αφού με την ολοκλήρωση των διασυνδέσεων θα πάψουν να λειτουργούν.
 energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου