Σε φάση κατασκευής βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα ενεργειακά project της χώρας, η περίφημη ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου ή αλλιώς της «μικρής» διασύνδεσης Κρήτης που αφορά τη Μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος υποβρυχίων και υπογείων καλωδίων 150 kV, δύο κυκλωμάτων, για τη διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς ηλεκτρικής
ενέργειας. Η εν λόγω διασύνδεση, με συνολικό κόστος 384 εκατ. ευρώ, αναμένεται να κατακτήσει το παγκόσμιο ρεκόρ για το μεγαλύτερο καλώδιο εναλλασσόμενου ρεύματος στον κόσμο, ενώ θα καλύψει το 1/3 της ζήτησης ρεύματος της μεγαλονήσου.
Για το πρώτο κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης Πελοποννήσου-Κρήτης και τις υπόγειες διασυνδέσεις της Πελοποννήσου ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία Fulgor έναντι τιμήματος 140,2 εκατ. ευρώ, για το δεύτερο κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης η εταιρεία Prysmian Powerlink έναντι 125,9 εκατ. ευρώ ενώ για τις υπόγειες διασυνδέσεις της Κρήτης στο πλαίσιο της διασύνδεσής της με την Πελοπόννησο, η εταιρεία Ελληνικά Καλώδια με 41,09 εκατ. ευρώ.
«Πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί ο «Διάδρομος Α» για την επέκταση του Συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο που θα επιτρέψει όχι μόνο την ανάπτυξη ΑΠΕ στην περιοχή -που τόσο πολύ περιμένουν οι παραγωγοί- αλλά και την λειτουργία σε πλήρη ισχύ της μονάδας Μεγαλόπολης 5 της ΔΕΗ, της μεγαλύτερης μονάδας των Βαλκανίων αυτή τη στιγμή». Τάδε έφη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, στο 1ο Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής» για την Ενέργεια. Για τη διασύνδεση της Πελοποννήσου με την Κρήτη ο κ. Μανουσάκης ενημέρωσε ότι «είναι ήδη σε φάση κατασκευής και όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος διασύνδεσης AC στον κόσμο».
Επιπλέον, τόνισε πως υπάρχουν και άλλα έργα στον ορίζοντα, που προχωρούν: «Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός για τη νέα Γραμμή Μεταφοράς Υπερυψηλής Τάσης Μεγαλόπολη - Κόρινθος και το νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης στην Κόρινθο, δυο υποέργα του "Διαδρόμου Β", του ανατολικού διαδρόμου για την Επέκταση του Συστήματος 400 kV προς την Πελοπόννησο» είπε.
Αναλυτικά, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Ναυτεμπορικής»:
Ο κ. Μανουσάκης ενημέρωσε για τα οικονομικά αποτελέσματα του Διαχειριστή για το 2018, σημειώνοντας πως εμφάνισε όχι μόνο μεγάλη αύξηση κερδών, αλλά και για πρώτη φορά στην ιστορία του κατόρθωσε να υλοποιήσει περισσότερες επενδύσεις από αυτές που είχε προγραμματίσει.
Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη EBITDA του ΑΔΜΗΕ ανήλθαν στα 183 εκατ. ευρώ για το 2018, με αύξηση 6,3%. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 85,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα σχεδόν κατά 40% (38,6% για την ακρίβεια) συγκριτικά με το 2017.
Σύμφωνα με τον κ. Μανουσάκη κομβικό στοιχείο της κερδοφορίας ήταν η εντυπωσιακή βελτίωση του χρηματοοικονομικού προφίλ της εταιρείας, που αποτυπώθηκε στην δραστική μείωση των χρηματοοικονομικών δαπανών κατά 73%, με παράλληλη αύξηση των χρηματοοικονομικών εσόδων. «Ο υγιής ισολογισμός του ΑΔΜΗΕ σε συνδυασμό με την ισχυρή κεφαλαιακή του θέση επιτρέπουν στην εταιρεία την υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων (ύψους 4 δισ. περίπου έως το 2027) που θα εδραιώσουν τη θέση του μεταξύ των κορυφαίων Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ενέργειας σε ευρωπαϊκό επίπεδο», σημείωσε.
Όπως είπε «η αρχή έγινε το 2018, έτος κατά το οποίο ο ΑΔΜΗΕ πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 178 εκατ. ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 154% σε σχέση με το 2017 και σε κάθε περίπτωση πολύ υψηλότερο σε σύγκριση με τα επίπεδα των τελευταίων ετών, ενώ το άλμα στο ποσό των επενδύσεων -που έγινε εφικτό χάρη στην εντατική και συστηματική προσπάθεια της Διοίκησης και πρωτίστως των εργαζομένων- αποτυπώνει την είσοδο σε φάση κατασκευής σειράς μεγάλων έργων, πολλά εκ των οποίων καθυστερούσαν για χρόνια».
Παράλληλα, ανέφερε ότι «εντός του 2018 συμβολαιοποιήθηκαν δυο ακόμα εμβληματικά έργα, που έχουν ως ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020: Ο λόγος για τη Γ Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων που θα επιτρέψει την απεξάρτηση των νησιών από τους ρυπογόνους σταθμούς παραγωγής, καθώς και τη διασύνδεση Κρήτης- Πελοποννήσου η οποία είναι επίσης ήδη σε φάση κατασκευής και όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος διασύνδεσης AC στον κόσμο».
Με πληροφορίες από anagnostis.orgΧρήστος Πετρούλιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου