Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

Επενδύσεις 5,5 δις ευρώ μέχρι το 2030 σχεδιάζει ο ΔΕΔΔΗΕ - Οι 7 νέες ψηφιακές υπηρεσίες και ο μετασχηματισμός του Διαχειριστή


Ένα σύγχρονο επιχειρηματικό μοντέλο με ισχυρό το «αποτύπωμα» της ψηφιοποίησης αποκτάει ο ΔΕΔΔΗΕ, εισάγοντας μια σειρά νέες ψηφιακές υπηρεσίες στη λειτουργία του.

Κατά την χθεσινή παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας του ΔΕΔΔΗΕ, στελέχη του Διαχειριστή υπογράμμισαν μεταξύ άλλων, τον στόχο μετασχηματισμού της εταιρείας σε μια σύγχρονη

επιχείρηση που με γνώμονα τη βέλτιστη εξυπηρέτηση όλων των πολιτών ψηφιοποιείται και αναβαθμίζει το ελληνικό δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.

Από την εξυπηρέτηση πελατών και την αναγγελία μιας βλάβης έως τις εργασίες πεδίου του τεχνικού προσωπικού και την διαχείριση του εταιρικού στόλου αξιοποιούνται σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και μέθοδοι με σκοπό την καλύτερη λειτουργία και οργάνωση της εταιρείας. 

Οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες αφορούν στα εξής:

- Το κομβικό σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών, το www.deddie.gr απέκτησε ψηφιακό βοηθό, τον Κύρο, ο οποίος δέχεται τα ερωτήματα των επισκεπτών και τους καθοδηγεί προκειμένου να ικανοποιηθούν ταχύτερα τα αιτήματά τους.

- Η εφαρμογή εξυπηρέτησης του site αναβαθμίζεται και δίνει πλέον τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώσουν ένα πολύ μεγάλο εύρος αιτημάτων τους, για παράδειγμα από αίτηση για έλεγχο μετρητή, μέχρι νέα σύνδεση και αίτημα χορήγησης νυχτερινού μετρητή.

-Για την αναγγελία βλάβης, πέρα από την εφαρμογή στο site, δημιουργήθηκε mobile app τόσο για iOS όσο και για Android, για να μπορεί ο πολίτης εύκολα και γρήγορα να  ενημερώνει για τυχόν βλάβη και από το κινητό του τηλέφωνο.

-Το τηλεφωνικό κέντρο 11500 λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο τόσο για την αναγγελία βλαβών όσο και για κάθε αίτημα εξυπηρέτησης ή επικοινωνίας, ενώ σύντομα θα ανακοινωθεί νέα δωρεάν τηλεφωνική γραμμή κλήσεων από σταθερά και κινητά.

-Όλοι οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν στο εξής και ηλεκτρονικά μέσα από το site τις αιτήσεις για συνδέσεις υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. 

-Οι εργασίες πεδίου του τεχνικού  προσωπικού ψηφιοποιούνται, όπως για παράδειγμα εργασίες για τις μετρήσεις καταναλώσεων, για έγκυρη και αξιόπιστη διεκπεραίωση αλλά και για αμεσότερη επικοινωνία με τους καταναλωτές. 

-Για τη διαχείριση του στόλου των οχημάτων εφαρμόζεται η τηλεματική, για αμεσότερες επεμβάσεις στο Δίκτυο, διασφαλίζοντας βελτιωμένους χρόνους απόκρισης σε κάθε αναμενόμενο ή έκτακτο γεγονός.

Οι επενδύσεις του Διαχειριστή

Ο επενδυτικός σχεδιασμός του Διαχειριστή προβλέπει επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ για την υπογειοποίηση δικτύων έκτασης 1.000 χλμ. το 2022 και 1.500 χλμ. το 2023, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, στην εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας του ΔΕΔΔΗΕ.

Συνολικά οι επενδύσεις του ΔΕΔΔΗΕ μέχρι το 2030 θα ανέλθουν σε 5,5 δισ. ευρώ, σημείωσε ο υπουργός ΔΕΔΔΗΕ, τονίζοντας ότι οι επενδύσεις αυτές θα στηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση επιταχύνοντας τη διείσδυση των ΑΠΕ. Οπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Αναστάσιος Μάνος, φέτος τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2019 οι συνδέσεις ΑΠΕ στο δίκτυο, σε 1.619 στο 11μηνο, από 609 το 2019 και 1.072 το 2020.

Σημείωσε ότι την επόμενη τετραετία οι επενδύσεις του ΔΕΔΔΗΕ για την αναβάθμιση του δικτύου ανέρχονται σε 1,6 δισ. ευρώ. Στη νέα εποχή των έξυπνων δικτύων οι καταναλωτές αναλαμβάνουν πιο ενεργητικό ρόλο, καθώς θα μπορούν να παρέχουν στο δίκτυο ενέργεια από ΑΠΕ αλλά και υπηρεσίες ευελιξίας μέσω των σχημάτων demand response, ενώ οι συνολικές επενδύσεις που θα γίνουν για την αναβάθμιση των υποδομών του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας θα ανέλθουν σε 5,5 δισ. ευρώ ως το 2030.

«Το 2020 η εταιρεία ολοκλήρωσε τον στρατηγικό της σχεδιασμό για την περίοδο 2020-2028 και δημιουργήθηκε ένα σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο 4+4 ετών», είπε.

Σχετικά με τις επενδύσεις ανέφερε ότι από 210 εκατ. ευρώ το 2021 σταδιακά θα φτάσουν τα 400 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια με συνολικό προϋπολογισμό 3 δισ. έως το 2028.

 

energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου