Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021

Η απάτη των φουσκωμένων λογαριασμών


Πώς οι ιδιωτικές εταιρείες ηλεκτρικού ρεύματος προεισπράττουν την κατανάλωση ρεύματος

του Παναγιώτη Κόρπα από την εφημερίδα Ρήξη Νοεμβρίου, φ. 173

– ardin-rixi.gr

Είχα κουραστεί να λέω όχι στις ιδιωτικές εταιρείες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος κι από την άλλη έβλεπα τη ΔΕΗ στην ουσία να

μας στέλνει αλλού. Κάποια στιγμή κι εγώ λοιπόν είπα να αναζητήσω την τύχη μου αλλού.

Αλλά, τι έκανε η ΔΕΗ για να μη μας χάσει από πελάτες; Κάποια στιγμή στο ταμείο μού έδωσαν μια φωτοτυπία λέγοντας πως είναι οδηγίες για να έχω έκπτωση στο ρεύμα αλλά δεν έβγαλα άκρη. Μετά από μήνες μου έδωσαν ένα καλαίσθητο φυλλάδιο αλλά και τότε δεν τα κατάφερα να δω πώς θα πάρω έκπτωση. Όταν πήγα να πληρώσω τον τελευταίο μου λογαριασμό, η ταμίας μού λέει, πηγαίνετε απέναντι υπάρχει υπάλληλος να σας φτιάξει τα χαρτιά για να πάρετε έκπτωση. Αυτό που έπρεπε να κάνουν από την αρχή το κάνανε τελευταίο.

Έτσι, βρέθηκα σε ιδιωτική εταιρεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, όπου πλήρωνα τρεις μήνες έναντι και τον τέταρτο μήνα έβγαινε εκκαθαριστικός. Είχα πολλές φορές μιλήσει με εκπρόσωπο της εταιρείας για διάφορα θέματα, αλλά ποτέ κανείς δεν με ενημέρωσε πως υπάρχει δυνατότητα να μετράω μόνος μου την κατανάλωσή μου και να το στέλνω στην εταιρεία, οπότε να πληρώνω όσο καταναλώνω. Κάτι που θεωρώ πως σκοπίμως δεν ενημερώνουν, και θα σας πω τον λόγο πιο κάτω, αλλά, και να ενημέρωναν, δεν είναι απλό για ανθρώπους κάποιας ηλικίας.

Όλα καλά μέχρι εδώ. Έδινα έναντι 20 ευρώ τρεις μήνες και τον τρίτο μού ερχόταν 37 ευρώ εκκαθαριστικός.

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν ξαφνικά μου στείλανε λογαριασμό έναντι με 55 ευρώ από 20 ευρώ οπότε αναρωτήθηκα τι συμβαίνει και επικοινώνησα με την εταιρεία.

Έστειλα ηλεκτρονικό μήνυμα που συνήθως δεν απαντάνε και για αυτό πήρα τηλέφωνο με πολλή ώρα αναμονή και στη συνέχεια μιλάς με αυτόματο τηλεφωνητή που, κάποια στιγμή, αφού με ταλαιπώρησε στις ερωτήσεις, με σύνδεσε με εκπρόσωπο. Στην απαίτησή μου να πληρώσω λιγότερο έναντι, γιατί ήταν υπερβολική η αύξηση, βρήκα τοίχο. Στερεοτυπικά μου απαντούσαν πως αν δεν πληρώσω όλο το ποσό θα έχω τόκους υπερημερίας. Να το ξαναδούμε αυτό, τόκους υπερημερίας σε λογαριασμό έναντι, που το ύψος καθορίζουν αυτοί με την κατανάλωση του περσινού τετραμήνου.

Εξοργισμένος άρχισα να συνομιλώ με εκπρόσωπο στη σελίδα τους στο φέισμπουκ πάλι με απειλούσαν με τόκους υπερημερίας, γιατί αυτό το ποσό πρέπει να πληρώσω κατά την εκτίμηση της εταιρείας, που όμως δεν λαμβάνει υπόψη της, όπως αντέτεινα, τις φετινές θερμοκρασίες που είναι υψηλότερες, τη μη χρήση θέρμανσης κ.λπ.

Η αντιμετώπισή τους είχε στοιχεία κατάχρησης εξουσίας, όπου εγώ ένιωσα κακοποιημένος από μια βάναυση συμπεριφορά κάποιου που θαρρείς πως δεν καταλάβαινε τίποτα.

Εκεί μου είπαν για πρώτη φορά να μετράω μόνος μου την κατανάλωση και να τη στέλνω κάθε 15 του μηνός. Ήταν 10 του μηνός και από περιέργεια πήγα και μέτρησα και ο μετρητής έδειχνε 304 και το έστειλα. Αντέδρασαν ότι στις 15 πρέπει να το στείλω, αλλά φαίνεται το διάβασαν και είδαν αυτό που είδα κι εγώ.

Το προηγούμενο τετράμηνο είχα καταναλώσει 292 kw, δηλαδή 75 kw τον μήνα κατά μέσο όρο, ενώ αυτοί στον επόμενο μήνα κατ’ εκτίμηση μού έβαλαν πως θα καταναλώσω 127 kw, έχοντας σίγουρα δει πως το δίμηνο η κατανάλωσή μου η πραγματική ήταν 107 kw και αυτοί με τις δικές τους εκτιμήσεις με χρέωναν 127Χ2 δηλαδή 254 kw. Δηλαδή, τη διμηνία κατανάλωσα λιγότερο από όσο εκείνοι εκτίμησαν για τον μήνα, δηλαδή αντί για 127 kw τον μήνα εγώ κατανάλωσα 107 kw τη διμηνία.

Κατάλαβαν από τη στιχομυθία μας πως δεν είμαι άσχετος και πως κατάλαβα ποια είναι η κομπίνα τους. Άλλαξαν συμπεριφορά, μου είπαν πως μπορώ να πληρώσω σε τρεις δόσεις χωρίς τόκους υπερημερίας κι από τότε άρχισαν να χτυπάνε τηλέφωνα και μου στείλαν ηλεκτρονικό μήνυμα με την ομάδα που έχουν φτιάξει, «είμαστε εδώ για σένα».

Ποια είναι όμως η κομπίνα τους; Αν, για παράδειγμα, το περυσινό τετράμηνο κατανάλωσα 600 kw αυτοί λένε εκτίμηση 125 kw τον μήνα. Αλλά αυτό είναι απάτη, γιατί τον Οκτώβριο δεν καταναλώνω το ίδιο με τον Ιανουάριο, αλλά πολύ λιγότερο. Με τη λογική του μέσου όρου που πληρώνω το ίδιο, προπληρώνω στην ουσία την κατανάλωση ρεύματος του Δεκεμβρίου και του Ιανουαρίου.

Γι’ αυτό οι καταναλωτές βλέπουν φουσκωμένους τους λογαριασμούς, γιατί προπληρώνουν με την απάτη αυτή την κατανάλωση ρεύματος κατοπινών μηνών. Η εταιρεία θα πει, μα μπορείς να μετράς μόνος σου. Πρώτον δεν το λένε και δεύτερον μπορεί ο απλός κοσμάκης να κάνει αυτή τη δουλειά;

Αυτό κατ’ εμέ αποτελεί μέγα σκάνδαλο, γιατί, αν θεωρήσουμε πως μια εταιρεία έχει δύο εκατομμύρια καταναλωτές, με τη μέθοδο της προείσπραξης παίρνει λεφτά από τους καταναλωτές για ρεύμα που δεν έχουν καταναλώσει και μιλάμε για ένα τεράστιο ποσό.

 

ideognomi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου