Γράφουν-σβήνουν στην κυβέρνηση για τα σχήματα παρέμβασης στις χονδρεμπορικές ενεργειακές αγορές, συνυπολογίζοντας δύο σημαντικές παραμέτρους: τη διάρκειά τους και το δημοσιονομικό κόστος που συνεπάγονται.
Η επιλογή που φαίνεται να κερδίζει πόντους είναι η επιβολή ανώτατου ορίου (πλαφόν) στην αμοιβή κάθε τεχνολογίας ηλεκτροπαραγωγής, ξεχωριστά, από τη συμμετοχή της στη χονδρεμπορική αγορά. Η διαφορά που θα προκύπτει στο μεταβλητό κόστος των παραγωγών, πρόθεση είναι να
αποζημιώνεται με εθνικούς πόρους.Αυτό, ουσιαστικά, συνιστά και τον μεγάλο πονοκέφαλο της κυβέρνησης. Το πώς θα εξασφαλιστούν κονδύλια από τον προϋπολογισμό, χωρίς να προκληθούν σφοδρές αντιδράσεις από την Κομισιόν.
Σύμφωνα με πληροφορίες από κυβερνητικές πηγές, το πλαφόν θα είναι διαφορετικό για κάθε τεχνολογία. Ειδικότερα, για τα ορυκτά καύσιμα (λιγνίτης, φυσικό αέριο) εξετάζεται η προοπτική να τεθεί όριο αμοιβής, με βάση τις μέσες χονδρεμπορικές τιμές που διαμορφώθηκαν τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2021, πριν φουντώσει η ενεργειακή κρίση. Σε αυτήν την περίπτωση μιλάμε για 102,35 ευρώ τη μεγαβατώρα.
Για τα υδροηλεκτρικά το πλαφόν θα είναι πολύ μικρότερο, καθώς έχουν χαμηλό λειτουργικό κόστος. Εάν εφαρμοζόταν το ίδιο με τις θερμικές μονάδες, τότε τα νερά θα έβγαζαν υπερβάλλοντα κέρδη και μάλιστα με τον πλέον επίσημο τρόπο.
Για τις ΑΠΕ προβλέπεται όριο αμοιβής μόνον γι’ αυτές που δεν έχουν σταθερές ταρίφες. Οι υπόλοιπες αμείβονται και τώρα με τη λειτουργική ενίσχυση που διασφάλισαν και η διαφορά από τη χονδρεμπορική τιμή αιμοδοτεί τον Ειδικό Λογαριασμό για τις ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ).
www.euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου