Μείζον οικονομικό θέμα για χιλιάδες καταναλωτές της ΔΕΗ που είχαν επιλέξει σταθερό τιμολόγιο χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής και τώρα διαπιστώνουν ο
ένας μετά τον άλλον ότι το αρχικό πρόγραμμα έχει καταργηθεί με τη διοίκηση του Γιώργου Στάσση να επιβάλει τη ρήτρα αναπροσαρμογής στους ανυποψίαστους καταναλωτές πριν τη λήξη της αρχικής σύμβασης.Η διορισμένη διοίκηση της ΔΕΗ από την κυβέρνηση είχε την φαεινή ιδέα να εκδώσει δελτίο τύπου στις 22 Μαρτίου 2022 με περιεχόμενο ότι δεν καταργεί τα σταθερά τιμολόγια των 500.000 καταναλωτών με τα προγράμματα να λήγουν όπως ορίζει η αρχική σύμβαση μεταξύ του καταναλωτή και της ΔΕΗ.
Τι έλεγε η ανακοίνωση της ΔΕΗ:
Καμία αλλαγή όρων για τους πελάτες που κλείδωσαν σταθερά συμβόλαια.
Τα σταθερά συμβόλαια της ΔΕΗ myHomeEnter, myHomeEnter+ και myHomeOnline έχουν ορισμένη διάρκεια και τιμή, η οποία παραμένει σταθερή μέχρι τη λήξη της σύμβασης.
Τα συμβόλαια αυτά δεν υπόκεινται σε καμία ρήτρα και η ΔΕΗ δεν έχει προβεί σε καμία αλλαγή όρων της σύμβασης σταθερού συμβολαίου πριν από τη λήξη της για τους περισσότερους από 500.000 πελάτες της, που έχουν επιλέξει προϊόντα σταθερού τιμολογίου.
Οι αποδείξεις του ΒΝ για τα ψέματα του Γιώργου Στάσση:
Αναγνώστης του ΒΝ με τα αρχικά Δ.Τ μας έστειλε ηλεκτρονικά τις αποδείξεις που αποκαλύπτουν ότι η διοίκηση ψεύδεται παρότι η ανακοίνωση της Τρίτης 22 Μαρτίου διαβεβαίωνε για το αντίθετο.
Ο καταναλωτής είχε συμβόλαιο δύο ετών με πρόγραμμα MyHomeEnter από τον Νοέμβριο του 2020 και η ημερομηνία λήξης ήταν τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
Η επιχείρηση μονομερώς κατάργησε το σταθερό πρόγραμμα και έβαλε στο λογαριασμό τη ρήτρα αναπροσαρμογής.
Ο καταναλωτής είχε προσθέσει στο συμβόλαιο και το πακέτο Green Pass Home, που του εξασφάλιζε σταθερή τιμή για την τιμή ενέργειας καθώς η κατανάλωση ενέργειας προέρχονταν από ΑΠΕ.
Ο ανυποψίαστος καταναλωτής χρεώθηκε με ρήτρα αναπροσαρμογής 1210,35 ευρώ, ο οποίος αναζητώντας μια απάντηση από τους αρμόδιους της ΔΕΗ, για την αλλαγή του σταθερού προγράμματος, του είπαν ότι πρόκειται για συστημικό λάθος στην έκδοση του λογαριασμού και θα αποκατασταθεί.
Είναι προφανές ότι η διοίκηση της ΔΕΗ έχει δώσει υποδείξεις στους υπαλλήλους να ενημερώνουν ψευδώς τους καταναλωτές ενώ απουσιάζουν τα στοιχεία για αυτά που λένε.
Επίσης αναγνώστρια του ΒΝ με αρχικά Ζ.Σ. μας ενημέρωσε ότι είχε το πρόγραμμα Μy home online διετές στη ΔΕΗ.
Η σύμβαση έληγε στις 25/10/22, σημειώνοντας ότι όλοι οι λογαριασμοί που ελάμβανε ηλεκτρονικά το έγραφαν.
Όμως από τις 28/9/21 μου το διέκοψαν χωρίς καμία ενημέρωση με χρέωσαν ρήτρα αναπροσαρμογής.
Τον Νοέμβριο η κα Ζ.Σ πλήρωσε 77 ευρώ και τον Μάρτιο 455 ευρώ και είχε και κοινωνικό τιμολόγιο.
Τι είπε η ΔΕΗ στον καταναλωτή
Οι εκπρόσωποι που μίλησαν τηλεφωνικά μαζί της, επιβεβαίωσαν ότι το συμβόλαιο ήταν διετές και πρέπει να γίνει έλεγχος και το όποιο λάθος που έγινε θα διορθωθεί.
Η κα Ζ.Σ λέει ότι το αίτημα δεν καταγράφηκε στο σύστημα όπως ενημερώθηκε ενάμιση μήνα μετά που επικοινώνησε.
Και διερωτάται γιατί αργεί τόσο η απάντηση.
Επισημαίνει ότι έκανε νέο αίτημα για να εντοπιστεί το λάθος και ακόμη άκρη δεν έχει βρει.
Έχει επικοινωνήσει με τη ΔΕΗ τηλεφωνικά και με mails messenger.
Η ίδια έκανε αναφορά στο συνήγορο του Πολίτη στη ΡΑΕ για να διορθωθεί ο λογαριασμός και ότι δεν δέχεται τις χρεώσεις με τη ρήτρα αναπροσαρμογής.
Και καταλήγει ότι για δύο μήνες δεν έχει βγάλει άκρη.
Η κατάργηση των σταθερών προγραμμάτων είναι νόμιμη (!)
Δεν υπάρχουν συνέπειες για τη ΔΕΗ όπως και για τους ιδιώτες προμηθευτές ενέργειας με την κατάργηση των σταθερών τιμολογίων διότι το επιτρέπει ο Κανονισμός Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας που με το άρθρο 18 προβλέπει μονομερώς την κατάργηση του.
Ο κανονισμός είναι νόμος του κράτους και ισχύει από το 2013.
Αρμόδιος για την αλλαγή του κανονισμού είναι ο υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.
Οι καταναλωτές δεν πρόκειται να δικαιωθούν διότι είναι όμηροι του Κανονισμού Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου