Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Π. Σκουρλέτης: Η ρύθμιση των οφειλών στη ΔΕΗ θα φέρει νέες μειώσεις τιμολογίων

 
Η επιτυχία του προγράμματος ρύθμισης οφειλών που ξεκίνησε η ΔΕΗ θα κρίνει την επόμενη μείωση στα τιμολόγια, επεσήμανε ο υπουργός Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης μιλώντας σήμερα στο "Κόκκινο 105,5 fm".

Πλέον, με το νέο κανονισμό όλοι θα μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση για τις 36 δόσεις, όπως είπε, "όχι ως 36 δόσεις", που είχε φέρει στο παρελθόν έναν μέσο όρο 19 μηνιαίων
δόσεων ανά ρύθμιση. "Νομίζω ότι θα δόσει ανάσα στον κόσμο, αλλά θα διευκολύνει και την ΔΕΗ να εισπράξει μέρος των ληξιπρόθεσμων χρεών", εκτίμησε.

Ο υπουργός Ενέργειας συνέδεσε την επιτυχία του προγράμματος αυτού, με μία νέα μείωση στα τιμολόγια στο εγγύς μέλλον. Όπως είπε, το κόστος της ενέργειας δεν αφορά μόνο την ηλεκτροπαραγωγή και αλλά και άλλες επιβαρύνσεις στο λογαριασμό, όπως για φωτοβολταϊκά, παροχές κοινής ωφέλειας κτλ.

Στο υπουργείο έχει συγκροτηθεί επιτροπή που παρακολουθεί τις εξελίξεις των μεγεθών της ΔΕΗ σε σχέση με τις οφειλές και εάν υπάρξει βελτίωση, τότε θα ανοίξει ο δρόμος για νέες μειώσεις, σημείωσε ο ίδιος.

Όσον αφορά την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου και σε περιφερειακές πόλεις της Ελλάδας αλλά και βιομηχανικές περιοχές, είπε ότι θα γίνει είτε από τον βασικό αγωγό της ΔΕΣΦΑ είτε από τοπικούς σταθμούς φυσικού αερίου σε απομακρυσμένες περιοχές, από όπου το δίκτυο θα διακλαδώνεται σε πόλεις και βιομηχανίας.

Υπογράμμισε παράλληλα ότι και στο φυσικό αέριο το ενεργειακό κόστος έχει υποχωρήσει σημαντικά, καθώς φέτος είναι 39% φτηνότερο σε σχέση με πέρυσι.

Αναφερόμενος στο θέμα του λαθρεμπορίου καυσίμων, τόνισε ότι έχουν γίνει πολλές συζητήσεις και έχουν επεξεργαστεί τα δεδομένα, από τα οποία προκύπτει ότι πολλές φορές οι διαστάσεις του φαινομένου είναι διαφορετικές από ό,τι γράφεται και ακούγεται.

Αν δει κανείς τι εισάγει η χώρα, τι εξάγει και τι καταναλώνει, ο όγκος της λαθρεμπορίας δεν είναι αυτός που καμία φορά αναπαράγεται στο δημόσιο λόγο. Δεν είναι αμελητέος, αλλά δεν είναι τόσο διογκωμένος όσο νομίζαμε, δήλωσε.

Το κυριότερο πρόβλημα είναι ο ελεγκτικός μηχανισμός, που είναι αποψιλωμένος, αδυνατισμένος και χρειάζεται κεφάλαια. "Εδώ είναι οι μεγάλες δυσκολίες γίνονται προσπάθειες να αξιοποιήσουμε τα μέτρα που έχουμε στη διάθεσή μας", συμπλήρωσε.

Τέλος, ο Π. Σκουρλέτης υπογράμμισε ότι σημαντικό θέμα αποτελεί και ο ποιοτικός έλεγχος των καυσίμων, ειδικά μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα όπου δεν υπάρχει επαρκής μηχανισμός.
Από  http://www.avantipopolo.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου