Η ολοκλήρωση του έργου έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά και είναι χαρακτηριστικό ότι αναβάλλεται από χρόνο σε χρόνο , σε κάθε επικαιροποίηση του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ.
Η ολοκλήρωση του έργου έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά και είναι χαρακτηριστικό ότι αναβάλλεται από χρόνο σε χρόνο , σε κάθε επικαιροποίηση του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ.
της Μανταλένας Πίου
Μετά από πολλές καθυστερήσεις αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2017 η πρώτη φάση της
ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα, σύμφωνα με το σχέδιο του δεκαετούς αναπτυξιακού προγράμματος του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2017-2027, που ανακοινώθηκε πρόσφατα.
Η ολοκλήρωση του έργου έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά και είναι χαρακτηριστικό ότι αναβάλλεται από χρόνο σε χρόνο, σε κάθε επικαιροποίηση του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ.
Η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο με υποβρύχιο καλώδιο, τη σύνδεση της Σύρου με το βόρειο άκρο της Τήνου, την ακτινική τροφοδότηση της Πάρου από τη Σύρο και την κατασκευή των αναγκαίων υποσταθμών.
Με βάση το σχεδιασμό μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης οι μονάδες των Αυτόνομων Σταθμών Παραγωγής, δηλαδή οι πετρελαικές μονάδες που ηλεκτροδοτούν σήμερα τα νησιά αυτά, θα τεθούν σε ψυχρή εφεδρεία και τα φορτία των νησιών θα καλύπτονται από το ηπειρωτικό σύστημα.
Ας σημειωθεί ότι τα φορτία της Άνδρου - Τήνου τροφοδοτούνται ήδη από το διασυνδεδεμένο σύστημα μέσω της γραμμής μεταφοράς που συνδέει τη νότια Εύβοια με την Άνδρο.
Με την υλοποίηση της πρώτης φάσης διασφαλίζεται η διακίνηση ισχύος από το εθνικό σύστημα προς τη Σύρο μέχρι 170 MW σε κανονικές συνθήκες και μέχρι 120 MW σε περίπτωση απώλειας του καλωδίου Λαύριο-Σύρος.
Η δεύτερη φάση του έργου, που από τον ΑΔΜΗΕ εκτιμάται ότι μπορεί να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το αργότερο το 2019, περιλαμβάνει τη σύνδεση της Πάρου με την Νάξο με ένα υποβρύχιο καλώδιο μήκους 7,6 χλμ και ονομαστικής ικανότητας 140 MVA και τη σύνδεση Πάρου- Μυκόνου με ένα υποβρύχιο καλώδιο 150 kV, μήκους 40 χλμ και ονομαστικής ικανότητας 140 MVA.
Eπίσης προωθείται η αναβάθμιση της υφιστάμενης καλωδιακής σύνδεσης της 'Ανδρου με το Λιβάδι (Εύβοια), μήκους 14,5 χλμ και Άνδρου – Τηνου, μήκους 4 χλμ, με την εγκατάσταση νέων υποβρύχιων καλωδίων, ονομαστικής ικανότητας 200 MVA.
H υλοποίηση του έργου εξασφαλίζει διπλή τροφοδότηση για τα νησιά Πάρο, Νάξο και Μύκονο.
Το έργο ολοκληρώνεται με την τρίτη φάση, η οποία προβλέπει την πόντιση δεύτερου καλωδίου στη γραμμή Λαυρίου - Σύρου. Στόχος είναι η σύνδεση αυτή να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2022.
Το μεγαλύτερο μέρος της καθυστέρησης στην υλοποίηση της πρώτης φάσης, από τότε που ξεκίνησε το έργο, οφείλεται σε τοπικές αντιδράσεις.
Η ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα αναμένεται να συμβάλει αποφασιστικά στην επάρκεια ηλεκτρισμού των νησιών με χαμηλότερο κόστος.
ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα, σύμφωνα με το σχέδιο του δεκαετούς αναπτυξιακού προγράμματος του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2017-2027, που ανακοινώθηκε πρόσφατα.
Η ολοκλήρωση του έργου έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά και είναι χαρακτηριστικό ότι αναβάλλεται από χρόνο σε χρόνο, σε κάθε επικαιροποίηση του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του ΑΔΜΗΕ.
Η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο με υποβρύχιο καλώδιο, τη σύνδεση της Σύρου με το βόρειο άκρο της Τήνου, την ακτινική τροφοδότηση της Πάρου από τη Σύρο και την κατασκευή των αναγκαίων υποσταθμών.
Με βάση το σχεδιασμό μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης οι μονάδες των Αυτόνομων Σταθμών Παραγωγής, δηλαδή οι πετρελαικές μονάδες που ηλεκτροδοτούν σήμερα τα νησιά αυτά, θα τεθούν σε ψυχρή εφεδρεία και τα φορτία των νησιών θα καλύπτονται από το ηπειρωτικό σύστημα.
Ας σημειωθεί ότι τα φορτία της Άνδρου - Τήνου τροφοδοτούνται ήδη από το διασυνδεδεμένο σύστημα μέσω της γραμμής μεταφοράς που συνδέει τη νότια Εύβοια με την Άνδρο.
Με την υλοποίηση της πρώτης φάσης διασφαλίζεται η διακίνηση ισχύος από το εθνικό σύστημα προς τη Σύρο μέχρι 170 MW σε κανονικές συνθήκες και μέχρι 120 MW σε περίπτωση απώλειας του καλωδίου Λαύριο-Σύρος.
Η δεύτερη φάση του έργου, που από τον ΑΔΜΗΕ εκτιμάται ότι μπορεί να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το αργότερο το 2019, περιλαμβάνει τη σύνδεση της Πάρου με την Νάξο με ένα υποβρύχιο καλώδιο μήκους 7,6 χλμ και ονομαστικής ικανότητας 140 MVA και τη σύνδεση Πάρου- Μυκόνου με ένα υποβρύχιο καλώδιο 150 kV, μήκους 40 χλμ και ονομαστικής ικανότητας 140 MVA.
Eπίσης προωθείται η αναβάθμιση της υφιστάμενης καλωδιακής σύνδεσης της 'Ανδρου με το Λιβάδι (Εύβοια), μήκους 14,5 χλμ και Άνδρου – Τηνου, μήκους 4 χλμ, με την εγκατάσταση νέων υποβρύχιων καλωδίων, ονομαστικής ικανότητας 200 MVA.
H υλοποίηση του έργου εξασφαλίζει διπλή τροφοδότηση για τα νησιά Πάρο, Νάξο και Μύκονο.
Το έργο ολοκληρώνεται με την τρίτη φάση, η οποία προβλέπει την πόντιση δεύτερου καλωδίου στη γραμμή Λαυρίου - Σύρου. Στόχος είναι η σύνδεση αυτή να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2022.
Το μεγαλύτερο μέρος της καθυστέρησης στην υλοποίηση της πρώτης φάσης, από τότε που ξεκίνησε το έργο, οφείλεται σε τοπικές αντιδράσεις.
Η ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα αναμένεται να συμβάλει αποφασιστικά στην επάρκεια ηλεκτρισμού των νησιών με χαμηλότερο κόστος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου