Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Πάνω από το 10% της Μέσης Τάσης έχει περάσει στους εναλλακτικούς παρόχους

Αποτέλεσμα εικόνας για παροχη ρευματοσΤη στιγμή που οι ιδιωτικές εταιρείες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, κυρίως οι καθετοποιημένες, ξεκινούν δυναμικά, μέσα από διαφημιστικές καμπάνιες, την προσπάθεια προσέλκυσης πελατών στο οικιακό ρεύμα, φαίνεται ότι έχει ήδη υπάρξει μια σοβαρή μετακίνηση στους καταναλωτές Μέσης Τάσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, πάνω από το 10% των πελατών Μέσης Τάσης έχει ήδη μετακινηθεί από τη ΔΕΗ και ηλεκτροδοτείται πλέον από τους ιδιώτες εναλλακτικούς
προμηθευτές. Συγκεκριμένα από τους περίπου 9.000 μετρητές Μέσης Τάσης (εμπορικές εταιρείες, αλυσίδες καταστημάτων, τράπεζες, εμπορικά κέντρα, φούρνοι κ.λπ.) πάνω από 1000 εκπροσωπούνται από τους ιδιώτες, με συνολικό όγκο που ξεπερνάει το 10% και φτάνει τις 1500 Γιγαβατώρες.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία πελατών ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός, καθώς οι μεν εταιρείες προμήθειας «χτυπάνε» με πολύ ανταγωνιστικά τιμολόγια, οι δε επιχειρήσεις που ηλεκτροδοτούνται από τη Μέση Τάση, έχοντας μεγάλους όγκους κατανάλωσης αναζητούν την καλύτερη προσφορά. Το αποτέλεσμα είναι να οξύνεται ο ανταγωνισμός και να φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις, όπως πληροφορείται το energypress, ακόμα και σε παροχές στο όριο του κόστους. Ως εκ τούτου αυξάνουν οι επισφάλειες, ειδικά όταν δεν καταβάλλονται ικανές εγγυήσεις από τους καταναλωτές.
Χαρακτηριστικό είναι πάντως το γεγονός ότι η ΔΕΗ έχει πλέον κινητοποιηθεί και ασκώντας πελατοκεντρική πολιτική επισκέπτεται πελάτες και δίνει και αυτή ανταγωνιστικές προσφορές επιχειρώντας να συγκρατήσει τις διαρροές.
Το επόμενο βήμα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, είναι η μάχη για τις οικιακές παροχές. Εδώ τα περιθώρια είναι μικρότερα και το κόστος εξυπηρέτησης μεγαλύτερο, αλλά η είσοδος στην αγορά αυτή προσθέτει αναγνωρισιμότητα και πελατειακό «βάθος» στις εταιρείες. «Από τη στιγμή που οι εναλλακτικοί πάροχοι αποφάσισαν, όπως φαίνεται, να ξεπεράσουν τους δισταγμούς και να διεκδικήσουν μερίδια, το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω» σχολιάζει, μιλώντας στο energypress, παράγοντας του κλάδου.
Καθοριστικός παράγοντας που κινητοποίησε τον ανταγωνισμό είναι προφανώς η ρητή πρόβλεψη της συμφωνίας με τους δανειστές για μετακίνηση του 50% των πελατών της ΔΕΗ μέχρι το 2050. «Ακόμα και αν το σχέδιο NOME για δημοπρασίες φθηνής ενέργειας αποδειχθεί μη αποτελεσματικό, θα πρέπει να βρεθεί άλλη μέθοδος για να διευκολυνθεί η απελευθέρωση της λιανικής. Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει» παρατηρεί ο ίδιος παράγοντας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου