Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Η ΡΑΕ ζητεί αναλυτικά στοιχεία από τον ΑΔΜΗΕ για να καθορίσει το WACC της Αριάδνης - Διευκρινίσεις για κόστη, δαπάνες αλλά και για την επιδότηση 25% .

 
Πρόσθετα διευκρινιστικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των παραμέτρων κόστους και τον καθορισμό της ρυθμιζόμενης απόδοσης της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική, ζητεί με επιστολή της η ΡΑΕ προς τον ΑΔΜΗΕ. Την ίδια στιγμή προετοιμάζεται η αλλαγή του χαρακτήρα του έργου από μέρος του PCI σε εθνικό, ενώ
παράλληλα η Euroasia φαίνεται να προχωρά σε επικοινωνιακή "αντεπίθεση" υποστηρίζοντας ότι η απένταξη της διασύνδεσης από το PCI θα "στοιχίσει ακριβά" στους έλληνες καταναλωτές.
Η επιστολή της ΡΑΕ προς τον ΑΔΜΗΕ έρχεται ως συνέχεια των απαντήσεων που απέστειλε ο ΑΔΜΗΕ και ζητεί να παρασχεθούν επιπλέον πληροφορίες για συγκεκριμένες πτυχές του έργου όπως ο χρόνος υλοποίησης, η κεφαλαιακή διάρθρωση, τα κόστη και οι λειτουργικές δαπάνες προκειμένου ο ρυθμιστής να καθορίσει το ύψος της εύλογης απόδοσης κεφαλαίων που θα προκύψει από την επένδυση. 
Στην επιστολή, ο Ρυθμιστής ζητεί να πληροφορηθεί από τον ΑΔΜΗΕ το ύψος της ελάφρυνσης των ΥΚΩ που θα προκύψουν, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου βάσει της μελέτης της Grant Thornton και συγκεκριμένα το μήνα ολοκλήρωσης του έργου μέσα στο 2022 καθώς και την ακριβή εκτίμηση του χρόνου ηλέκτρισης, το συνολικό ύψος του κόστους της επένδυσης καθώς στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ αναφέρεται το ποσό των 996.354.611 ευρώ ως το συνολικό κατασκευαστικό κόστος χωρίς τα λοιπά κόστη υποστήριξης και οι απρόβλεπτες δαπάνες ενώ στη μελέτη της Grant Thornton αναφέρεται κόστος 1,1 δις ευρώ. Επίσης ζητείται η ολοκληρωμένη και σαφής εικόνα της διάρθρωσης του κόστους, και των απασχολούμενων κεφαλαίων, η ανάλυση του ποσού που θα χρηματοδοτείται από δανεισμό και ίδια κεφάλαια αλλά και το εκτιμώμενο κόστος δανεισμού.
Η ΡΑΕ υπενθυμίζει ότι ο εγεκριμένος προϋπολογισμός του έργου στο οικείο CBCA ανέρχεται στα 700 εκατ. ευρώ με απόκλιση συν, πλην 10%.
Επίσης ο Ρυθμιστής ζητεί διευκρινίσεις για την εκτίμηση των λειτουργικών δαπανών, αλλά και την επεξήγηση για την αποτύπωση του κόστους μισθοδοσίας με δεδομένη την προκήρυξη για θέσεις εργασίας που έχει δημοσιευτεί από τον ΑΔΜΗΕ. Επίσης ζητείται να διευκρινιστεί εάν η εταιρεία δαπανά 60 χιλιάδες ευρώ για την εκμίσθωση των γραφείων της, αλλά και σε τι ακριβώς αφορά η δαπάνη 200 χιλιάδων ευρώ για τα έξοδα σύστασης της εταιρείας. 
Διευκρινίσεις επίσης ζητούνται για συνολικές δαπάνες 48,8 χιλ. ευρώ για αμοιβές λογιστηρίου, HR και ΙΤ.
Παράλληλα η ΡΑΕ ζητεί να πληροφορηθεί εάν έχει οριστεί εταιρεία Ορκωτών για τον ετήσιο έλεγχο της εταιρείας, αλλά και τους λόγους για την προσαύξηση κατά 100 χιλ ευρώ των αμοιβών τρίτων λόγω κατάρτισης του Business Plan. 
Τέλος ο Ρυθμιστής κάνει αναφορά στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για επιδότηση ύψους 25% και ζητεί να μάθει εάν υπάρχει κάποια πιο πρόσφατη πληροφορία αναφορικά με τις ενέργειες του ΑΔΜΗΕ για τη λήψη της χρηματοδότησης και το μέγεθος αυτής. 
Παράλληλα, όπως έγραψε πρόσφατα το energypress, και ενώ από την πλευρά του Euroasia φαίνεται ότι προετοιμάζεται επικοινωνιακή "αντεπίθεση", η ελληνική πλευρά εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει το έργο ως εθνικό και όχι ως μέρος του PCI.
Ο ΑΔΜΗΕ έχει ολοκληρώσει το σχέδιο για την προκήρυξη του διαγωνισμού μέσω του οποίου θα αναζητήσει στρατηγικούς επενδυτές που θα συμμετάσχουν στο SPV «Αριάδνη» και στην κατασκευή του καλωδίου διασύνδεσης Αττικής - Κρήτης. Το σχέδιο θα κατατεθεί εντός των ημερών στη ΡΑΕ η οποία θα δώσει και το «πράσινο φως», ωστόσο εκτιμάται ότι θα υπάρξει καθυστέρηση σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις. Και τούτο διότι εν τω μεταξύ το έργο θα αλλάξει χαρακτήρα και θα γίνει ένα εθνικό έργο απεντασσόμενο από το συνολικό έργο Κοινού Ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (PCI) Αττική – Κρήτη – Κύπρος – Ισραήλ.
Η προθεσμία που έχει δώσει ο κ. Σταθάκης με την επιστολή που έστειλε στον κ. Κανιέτε, για να προσέλθει η Euroasia και να δεχτεί την «Αριάδνη» ως μοναδικό φορέα υλοποίησης, λήγει στις 28 Φεβρουαρίου. Αμέσως μετά την εκπνοή της προθεσμίας (και δεδομένου ότι η Euroasia δεν πρόκειται να προσέλθει) αναμένεται η ΡΑΕ να λάβει μια νέα απόφαση με την οποία θα αναθέτει στην «Αριάδνη» την κατασκευή της διασύνδεσης ως εθνικό έργο, ενταγμένο στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ.
 energypress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου