Το εργαλείο των νομικών γραφείων στα οποία σκέφτεται να αναθέσει ακόμη και 100.000 υποθέσεις απαιτήσεων "μη εντοπίσμων πελατών", ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει ξανά η ΔΕΗ.
Το όπλο των εξωτερικών νομικών γραφείων ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά στην μάχη των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων το 2014, αρχικά στην Αττική όπου και ανατέθηκαν 10.000 υποθέσεις, για να επεκταθεί εν συνεχεία και στην περιφέρεια, δίχως μέχρι σήμερα αξιόλογα
αποτελέσματα.
Το έργο των γραφείων ήταν ούτως ή άλλως από το αντικείμενο του εξαιρετικά δύσκολο, αφού καλούνταν να λειτουργήσουν εν είδει "ντετέκτιβ". Δηλαδή να αναλάβουν την είσπραξη οφειλών από επιχειρήσεις που έκλεισαν, φυσικά πρόσωπα που μετακόμισαν σε άγνωστη διεύθυνση ή ακόμη χειρότερα από "ανύπαρκτους" καταναλωτές.
Πρόκειται για εκείνους τους πελάτες που δεν εμφανίζονται στα μητρώα της ΔΕΗ, καθώς το ρολόι παραμένει στο όνομά του αρχικού ιδιοκτήτη του ακινήτου, παρ’ ότι αυτό έχει στο μεταξύ μεταβιβαστεί σε κάποιον άλλο. Η ΔΕΗ ωστόσο δεν το γνωρίζει, καθώς συνεχίζει να βλέπει στο σύστημα τον αρχικό ιδιοκτήτη, και όχι τον σημερινό χρήστη.
Στην γλώσσα της ΔΕΗ, οι απαιτήσεις από τους μη εντοπίσμους αυτούς πελάτες, αποκαλούνται "ληγμένοι λογαριασμοί". Αφορούν μάλιστα ποσοστό άνω του 50% από το σύνολο των απαιτήσεων που αφορούν αγνώστου διαμονής οφειλέτες.
Εως σήμερα από το σύνολο των παραπάνω ποσών δεν έχουν εισπραχθεί παρά ελάχιστα ποσά. Ειδικά στην Αττική, εισπράχθηκε μόλις το 2% των απαιτήσεων, όπως επισημάνθηκε σε ενημέρωση που έγινε την Δευτέρα στα μέλη του Δ.Σ. της ΔΕΗ.
Σε ανύπαρκτα πρόσωπα το 25% των παροχών
Το πρόβλημα ωστόσο είναι τεράστιο, και εκτιμάται ότι αφορά πολλές δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες της ΔΕΗ. Ενδεικτικό είναι ότι παλαιότερα, και συγκεκριμένα την εποχή όπου οι λογαριασμοί της ΔΕΗ ήταν ακόμη φορτωμένοι με το ΕΕΤΗΔΕ, είχε βρεθεί ότι στο Νομό Κιλκίς το 25% των παροχών αφορούσε… ανύπαρκτα πρόσωπα.
Το πρόβλημα έχει και άλλη διάσταση. Συνήθως οι οφειλέτες αγνώστου διαμονής χρωστούν παντού, τόσο στην Εφορία, και σε τράπεζες, όσο και σε Ασφαλιστικά Ταμεία, και φυσικά στη ΔΕΗ. Τούτο όμως σημαίνει ότι εφόσον ο "οφειλέτης-φάντασμα" εντοπιστεί, ο πρώτος που θα εισπράξει χρήματα θα είναι η ΔΟΥ, η τράπεζα ή το Ταμείο. Εχει διαπιστωθεί ότι για την ΔΕΗ, δεν απομένει παρά ένα ελάχιστο ποσό, και στις περισσότερες φορές απολύτως τίποτα.
Παρ’ όλα αυτά η διοίκηση της επιχείρησης σκέφτεται σοβαρά να αναθέσει πολλαπλάσιο αριθμό των σημερινών υποθέσεων σε δικηγορικά γραφεία. Κυκλοφορεί ότι ο στόχος θα είναι οι 100.000 παρόμοιες υποθέσεις απαιτήσεων.
Σήμερα, το κηνύγι των δύσκολων αυτών οφειλετών διεξάγεται σε τρεις κύκλους : Στην Αθήνα τόσο από εξωτερικά νομικά γραφεία (10.000 υποθέσεις), όσο και εσωτερικά από την ίδια την νομική υπηρεσία της ΔΕΗ. Και στην περιφέρεια, επίσης από εξωτερικά γραφεία, όπου και εκτιμάται ότι τους έχουν ανατεθεί γύρω στις 3.000 με 4.000 υποθέσεις.
Το μέχρι σήμερα πλαίσιο προβλέπει ότι οι δικηγόροι εντοπίζουν τον οφειλέτη, επικοινωνούν μαζί του με στόχο την εξωδικαστική διευθέτηση (pre-legal), δηλαδή την υπαγωγή του σε διακανονισμό της οφειλής, και στο τέλος την είσπραξή της. Σε δεύτερο όμως στάδιο, δίνει τη δυνατότητα στα γραφεία για δικαστική διεκδίκηση (legal), δηλαδή να ψάξουν αν οι οφειλέτες έχουν περιουσιακά στοιχεία ιδίως σε υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία.
Το δικηγορικό ωστόσο γραφείο δεν προχωρεί στη δικαστική διεκδίκηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών αγνώστου διαμονής. Επίσης σε περίπτωση που εντοπιστούν πελάτες χωρίς περιουσιακά στοιχεία τότε το γραφείο επικοινωνεί με τη Διεύθυνση Νομικών Υπηρεσιών (ΔΝΥ) της ΔΕΗ προς λήψη περαιτέρω οδηγιών. Πριν από τυχόν αναλήψη πρωτοβουλιών αναγκαστικής εκτέλεσης, το γραφείο οφείλει να ζητήσει εντολή της ΔΝΥ/ΔΕΗ.
Το όπλο των εξωτερικών νομικών γραφείων ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά στην μάχη των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων το 2014, αρχικά στην Αττική όπου και ανατέθηκαν 10.000 υποθέσεις, για να επεκταθεί εν συνεχεία και στην περιφέρεια, δίχως μέχρι σήμερα αξιόλογα
αποτελέσματα.
Το έργο των γραφείων ήταν ούτως ή άλλως από το αντικείμενο του εξαιρετικά δύσκολο, αφού καλούνταν να λειτουργήσουν εν είδει "ντετέκτιβ". Δηλαδή να αναλάβουν την είσπραξη οφειλών από επιχειρήσεις που έκλεισαν, φυσικά πρόσωπα που μετακόμισαν σε άγνωστη διεύθυνση ή ακόμη χειρότερα από "ανύπαρκτους" καταναλωτές.
Πρόκειται για εκείνους τους πελάτες που δεν εμφανίζονται στα μητρώα της ΔΕΗ, καθώς το ρολόι παραμένει στο όνομά του αρχικού ιδιοκτήτη του ακινήτου, παρ’ ότι αυτό έχει στο μεταξύ μεταβιβαστεί σε κάποιον άλλο. Η ΔΕΗ ωστόσο δεν το γνωρίζει, καθώς συνεχίζει να βλέπει στο σύστημα τον αρχικό ιδιοκτήτη, και όχι τον σημερινό χρήστη.
Στην γλώσσα της ΔΕΗ, οι απαιτήσεις από τους μη εντοπίσμους αυτούς πελάτες, αποκαλούνται "ληγμένοι λογαριασμοί". Αφορούν μάλιστα ποσοστό άνω του 50% από το σύνολο των απαιτήσεων που αφορούν αγνώστου διαμονής οφειλέτες.
Εως σήμερα από το σύνολο των παραπάνω ποσών δεν έχουν εισπραχθεί παρά ελάχιστα ποσά. Ειδικά στην Αττική, εισπράχθηκε μόλις το 2% των απαιτήσεων, όπως επισημάνθηκε σε ενημέρωση που έγινε την Δευτέρα στα μέλη του Δ.Σ. της ΔΕΗ.
Σε ανύπαρκτα πρόσωπα το 25% των παροχών
Το πρόβλημα ωστόσο είναι τεράστιο, και εκτιμάται ότι αφορά πολλές δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες της ΔΕΗ. Ενδεικτικό είναι ότι παλαιότερα, και συγκεκριμένα την εποχή όπου οι λογαριασμοί της ΔΕΗ ήταν ακόμη φορτωμένοι με το ΕΕΤΗΔΕ, είχε βρεθεί ότι στο Νομό Κιλκίς το 25% των παροχών αφορούσε… ανύπαρκτα πρόσωπα.
Το πρόβλημα έχει και άλλη διάσταση. Συνήθως οι οφειλέτες αγνώστου διαμονής χρωστούν παντού, τόσο στην Εφορία, και σε τράπεζες, όσο και σε Ασφαλιστικά Ταμεία, και φυσικά στη ΔΕΗ. Τούτο όμως σημαίνει ότι εφόσον ο "οφειλέτης-φάντασμα" εντοπιστεί, ο πρώτος που θα εισπράξει χρήματα θα είναι η ΔΟΥ, η τράπεζα ή το Ταμείο. Εχει διαπιστωθεί ότι για την ΔΕΗ, δεν απομένει παρά ένα ελάχιστο ποσό, και στις περισσότερες φορές απολύτως τίποτα.
Παρ’ όλα αυτά η διοίκηση της επιχείρησης σκέφτεται σοβαρά να αναθέσει πολλαπλάσιο αριθμό των σημερινών υποθέσεων σε δικηγορικά γραφεία. Κυκλοφορεί ότι ο στόχος θα είναι οι 100.000 παρόμοιες υποθέσεις απαιτήσεων.
Σήμερα, το κηνύγι των δύσκολων αυτών οφειλετών διεξάγεται σε τρεις κύκλους : Στην Αθήνα τόσο από εξωτερικά νομικά γραφεία (10.000 υποθέσεις), όσο και εσωτερικά από την ίδια την νομική υπηρεσία της ΔΕΗ. Και στην περιφέρεια, επίσης από εξωτερικά γραφεία, όπου και εκτιμάται ότι τους έχουν ανατεθεί γύρω στις 3.000 με 4.000 υποθέσεις.
Το μέχρι σήμερα πλαίσιο προβλέπει ότι οι δικηγόροι εντοπίζουν τον οφειλέτη, επικοινωνούν μαζί του με στόχο την εξωδικαστική διευθέτηση (pre-legal), δηλαδή την υπαγωγή του σε διακανονισμό της οφειλής, και στο τέλος την είσπραξή της. Σε δεύτερο όμως στάδιο, δίνει τη δυνατότητα στα γραφεία για δικαστική διεκδίκηση (legal), δηλαδή να ψάξουν αν οι οφειλέτες έχουν περιουσιακά στοιχεία ιδίως σε υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία.
Το δικηγορικό ωστόσο γραφείο δεν προχωρεί στη δικαστική διεκδίκηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών αγνώστου διαμονής. Επίσης σε περίπτωση που εντοπιστούν πελάτες χωρίς περιουσιακά στοιχεία τότε το γραφείο επικοινωνεί με τη Διεύθυνση Νομικών Υπηρεσιών (ΔΝΥ) της ΔΕΗ προς λήψη περαιτέρω οδηγιών. Πριν από τυχόν αναλήψη πρωτοβουλιών αναγκαστικής εκτέλεσης, το γραφείο οφείλει να ζητήσει εντολή της ΔΝΥ/ΔΕΗ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου