Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017

Φέσι στη ΔΕΗ έχουν ρίξει οι Κρητικοί, χρωστούν 150 εκατ.

deh 
Τους 30 χιλιάδες υπερβαίνουν οι Κρητικοί που έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση οφειλών προς τη ΔΕΗ, είτε των 12, είτε των 36 δόσεων, όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν.Κ.», ενώ μόνο το νησί μας χρωστάει στην Επιχείρηση περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ, όταν οι συνολικές οφειλές σε ολόκληρη τη χώρα ανέρχονται στα περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στο μεταξύ, παράταση της προθεσμίας για τους
διακανονισμούς ληξιπρόθεσμων οφειλών στη ΔΕΗ δόθηκε έως την ερχόμενη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου, ενώ την ημέρα εκείνη θα συνεδριάσει η διοίκηση της Επιχείρησης, προκειμένου να ανακοινώσει νέα μέτρα ρυθμίσεων αλλά και κινήτρων προς τους καταναλωτές, για τη νέα χρονιά.
Οι πληροφορίες της εφημερίδας μας αναφέρουν, επίσης, ότι ένα νέο πρόγραμμα που ετοιμάζεται η διοίκηση της ΔΕΗ να δώσει στη δημοσιότητα είναι να μπορεί ένας καταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας να υπογράφει στην αρχή του χρόνου συμφωνία προπληρωμής του ρεύματος που υπολογίζεται ότι θα καταναλώσει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Έτσι σταματάει η έκδοση λογαριασμών προς το δικό του νοικοκυριό, ενώ στο τέλος της χρονιάς θα γίνεται η εκκαθάριση για τυχόν παραπάνω κιλοβατώρες που μπορεί να έχει καταναλώσει, ή και λιγότερες.
Μάλιστα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ΔΕΗ για να δελεάσει τους καταναλωτές και να τους πείσει ότι είναι καλό γι’ αυτούς να ενταχθούν σε αυτό το πρόγραμμα, θα τους ανακοινώσει διάφορα ποσοστά εκπτώσεων.
«Το σίγουρο είναι ότι το πρόγραμμα αυτό συμφέρει οικονομικά τη ΔΕΗ. Αλλά προφανώς η διοίκηση θα δει και κίνητρα που μπορεί να προωθήσει προς τους καταναλωτές, έτσι ώστε και εκείνοι να έχουν κάποιο όφελος από μια τέτοια διαδικασία, ώστε να πειστούν να προχωρήσουν στη σύναψη μιας τέτοιας συμφωνίας», έλεγε στη «Ν.Κ.» χθες υπηρεσιακός παράγοντας της Επιχείρησης από την Κρήτη.
Μεγαλοξενοδόχοι «ανεβάζουν» τα νούμερα
Χθες η «Νέα Κρήτη» κατέγραψε, εξάλλου, πληροφορίες για μεγαλοξενοδόχους και άλλους μεγαλοεπιχειρηματίες που ανεβάζουν το ποσό των χρεών της Κρήτης προς τη ΔΕΗ, μπαίνοντας και εκείνοι στη ρύθμιση των 12 και των 36 δόσεων, διαπιστώνοντας πως με αυτό τον τρόπο θα έχουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους και όχι, φυσικά, επειδή αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους.
Εξάλλου, για τα νοικοκυριά εκείνα στο νησί μας που αντιμετωπίζουν πραγματικά προβλήματα πληρωμής του ρεύματος, οι αρμόδιοι της ΔΕΗ μας είπαν πως σε ένα ποσοστό 90 έως και 95% οι εν λόγω καταναλωτές έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Τιμολόγιο, για το οποίο η Επιχείρηση δείχνει ευαισθησία, βάσει και της ισχύουσας νομοθεσίας για τους αδύναμους πελάτες της.
«Όποιοι δεν έχουν ενταχθεί», λένε οι αρμόδιοι, «είτε έχουν άγνοια, είτε μπορεί να έχουν κάποιον ειδικό λόγο για τον οποίο δεν έχουν βάλει το ακίνητο στο δικό τους όνομα»…
Μάλιστα, δεν είναι ούτε δύσκολο, ούτε γραφειοκρατικό, να μπορέσει ένας καταναλωτής της ΔΕΗ να ενταχθεί στο Κοινωνικό Τιμολόγιο, αρκεί βέβαια να έχει πραγματική ανάγκη για μια τέτοια αντιμετώπιση.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράψαμε χθες, μέχρι και τη χθεσινή μέρα στο σύστημα των διακανονισμών είχαν ενταχθεί πάνω από 30.000 Κρητικοί. Μάλιστα, την τελευταία εβδομάδα των Χριστουγέννων γινόταν πανικός στη ΔΕΗ, όπου απευθύνονταν πάνω από 400 με 500 καταναλωτές σε ημερήσια βάση, οι οποίοι και ζητούσαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των 12 και των 36 δόσεων.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών αφορά σε πελάτες της ΔΕΗ που είχαν ανέκαθεν δυσκολίες πληρωμής των λογαριασμών του ρεύματος, ακόμα και πριν μπει η Ελλάδα στο ΔΝΤ και τα μνημόνια, οπότε και άρχισαν οι συνεχείς περικοπές των μισθών και των συντάξεων.
Εντύπωση προκαλεί, πάντως, το γεγονός (με βάση πάντα πληροφορίες της «Ν.Κ.») ότι η Κρήτη, ενώ συμμετέχει στη συνολική κατανάλωση της ενέργειας της χώρας με ένα ποσοστό όχι πάνω του 3,5%, έχει χρέη που υπερβαίνουν τα 150 εκατομμύρια ευρώ, κυρίως λόγω των τουριστικών επιχειρήσεων και ακόμα περισσότερο των ξενοδόχων που έχουν αφήσει απλήρωτους λογαριασμούς και μπαίνουν σε ρυθμίσεις.
Συγκεκριμένα, οι ξενοδοχειακές μονάδες λόγω της εποχικής τους εργασίας πληρώνουν στην αρχή κάθε χρονιάς τους λογαριασμούς του ρεύματος στη ΔΕΗ και ό,τι καταναλώνουν από Ιούλιο και μετά το πληρώνουν την επόμενη χρονιά.
Από τη στιγμή που έγινε η ρύθμιση των 36 δόσεων, κάποιοι μεγαλοξενοδόχοι αποφάσισαν ότι θα μπορούσαν αυτά τα χρέη που δημιουργούνται από την κατανάλωση του ρεύματος να τα «τραβήξουν» δύο χρόνια μετά. Γενικότερα στο χώρο του τουρισμού, όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα, υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν «φουσκωμένες» και ανεξόφλητες οφειλές προς τη ΔΕΗ.
Πότε «κόβουν» το ρεύμα: Εντολή διακοπής στον τρίτο απλήρωτο λογαριασμό
Η «Νέα Κρήτη» ζήτησε από υπηρεσιακούς παράγοντες της ΔΕΗ, σε επίπεδο Κρήτης, να απαντήσουν (χωρίς να χρειάζεται να αναφέρουμε το όνομά τους για λόγους καθαρά υπηρεσιακούς) τι πρέπει να γνωρίζουν τα νοικοκυριά για το πότε και πώς δίνεται η εντολή να πάνε τα συνεργεία της ΔΕΔΔΗΕ (της εταιρείας του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) και να τους κατεβάσουν το διακόπτη.
Όλες, λοιπόν, οι απαντήσεις που πήραμε ξεκαθαρίζουν κάποια πράγματα που, αν δεν εφαρμοστούν στην πράξη, η εφημερίδα μας είναι εδώ για να δημοσιεύσει τις καταστάσεις που μπορεί να υπάρξουν σε αντίθεση με το θεωρητικό της υπόθεσης που συνοψίζεται ως εξής:
Δεν «κόβεται» ένας πελάτης ο οποίος χρωστάει μέχρι δύο λογαριασμούς. Αντίθετα, θα του κόψουν το ρεύμα αν αφήσει και τρίτο λογαριασμό απλήρωτο. Δηλαδή, θα του κόψουν το ρεύμα αν χρωστάει πάνω από δύο δίμηνα στο ρεύμα του σπιτιού ή της επιχείρησής του. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, για παράδειγμα, ένας επιχειρηματίας μπορεί να χρωστάει 100.000 ευρώ στη ΔΕΗ, αλλά αυτά να είναι δύο λογαριασμοί των 50 εκατομμυρίων. Τότε η ΔΕΗ δεν του κόβει το ρεύμα, σε αντίθεση με κάποια μικροποσά που μπορεί να χρωστάει ένα νοικοκυριό, αλλά να πρόκειται για πάνω από δύο ανεξόφλητους λογαριασμούς!
Οι διακοπές «βγαίνουν» αυτόματα από τις κεντρικές υπηρεσίες της ΔΕΗ στην Αθήνα. Και η εντολή «βγαίνει» μέσα από το μηχανογραφικό σύστημα.
Η εντολή της διακοπής πηγαίνει προς το ΔΕΔΔΗΕ, ο οποίος και αναλαμβάνει την εκτέλεση της εντολής σε διάστημα το πολύ δέκα ημερών.
Προστατεύονται με ευαισθησία οι καταναλωτές που έχουν υπαχθεί στα Κοινωνικά Τιμολόγια.
Μια οικογένεια με σοβαρά προβλήματα επιβίωσης, και κυρίως με ανθρώπους που αντιμετωπίζουν πρόβλημα υγείας και χρειάζονται το ρεύμα για να μην πεθάνουν, θα πρέπει να ενημερώνει τη ΔΕΗ πάση θυσία, γιατί διαφορετικά μπορεί να συμβεί το ανεπανόρθωτο…
Ένας καταναλωτής για να μπορέσει να ενταχθεί σε Κοινωνικό Τιμολόγιο πρέπει να είναι στο δικό του όνομα το ρολόι της ΔΕΗ. Παρατηρούνται φαινόμενα άρνησης τέτοιων καταναλωτών να μεταφέρουν στο όνομά τους το ρολόι της ΔΕΗ, κυρίως στα χωριά, για λόγους ίσως οικογενειακούς, που δεν έχουν όμως σχέση με την πραγματικότητα. Το να μεταφερθεί το ρολόι στο όνομα ενός καταναλωτή, δε σημαίνει ότι μεταφέρεται στο όνομά του και το σπίτι…
Αμέσως η οικογένεια που θα αρχίσει να αδυνατεί να αντεπεξέλθει στο κόστος του ρεύματος θα πρέπει να επικοινωνήσει με το τηλέφωνο 11770 και να ζητήσει να ενταχθεί στο Κοινωνικό Τιμολόγιο. Ή μέσω διαδικτύου, στη σελίδα του ΔΕΔΔΗΕ. Αμέσως αποστέλλεται το αίτημά της στο υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο εξετάζει τη φορολογική της δήλωση και ενεργοποιεί αμέσως ή απορρίπτει το αίτημα για ένταξη στο Κοινωνικό Τιμολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου