Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

Οι προοπτικές από την είσοδο της ΔΕΗ στο φυσικό αέριο Αναπλήρωση τζίρου - Διακράτηση πελατολογίου

 
Το φυσικό αέριο έχει γίνει εδώ και λίγες ημέρες το δεύτερο ενεργειακό προϊόν που προσφέρει η ΔΕΗ,  μετά το ρεύμα, με την έναρξη δραστηριοποίησης της επιχείρησης στην προμήθεια του συγκεκριμένου καυσίμου σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Με την κίνηση αυτή η ΔΕΗ υιοθετεί τη σύγχρονη τάση για συγχώνευση
των δύο ενεργειακών αγαθών σε ένα ενιαίο προϊόν, προσφέροντας κι αυτή συμβόλαια double play. Παράλληλα, «μπαίνει» σε μια νέα αγορά, από την οποία δυνητικά θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να αναπληρώσει ένα μέρος του κύκλου εργασιών που έχει απολέσει, με τη μείωση τα τελευταία χρόνια του μεριδίου της στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. 
Για τη σύναψη συμβάσεων φυσικού αερίου οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στα κατά τόπους καταστήματα της επιχείρησης στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, καθώς και τις υπόλοιπες πόλεις της χώρας όπου υπάρχει πρόσβαση στο καύσιμο. Παράλληλα, το επόμενο χρονικό διάστημα θα παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες της να συνάπτουν τα νέα συμβόλαια φυσικού αερίου και τηλεφωνικά.

Η «είσοδος» της ΔΕΗ στο φυσικό αέριο έγινε με την προσφορά οκτώ οικιακών και επαγγελματικών προγραμμάτων, σε ορισμένα από τα οποία προβλέπονται εκπτώσεις μέχρι και 23% σε σχέση με τη βασική χρέωση. Επίσης, κάποια προγράμματα δεν επιβαρύνονται με πάγια χρέωση. Ενδεικτικά, ανάμεσα στα οκτώ συμβόλαια υπάρχουν προγράμματα για οικιακούς πελάτες φυσικού αερίου με αυτόνομη θέρμανση και για αυτόνομες οικιακές παροχές χρήσης ζεστού νερού και κουζίνας, με ελάχιστη διάρκεια συμβολαίου 12 ή 24 μήνες, καθώς και οικιακά προγράμματα με σταθερή τιμή χρέωσης ενέργειας για έναν χρόνο.

Επίσης, η ΔΕΗ προσφέρει συμβόλαια για κεντρικές θερμάνσεις, ελάχιστης διάρκειας και πάλι 12 ή 24 μήνες.  Η ΔΕΗ έχει σχεδιάσει την είσοδό της στην αγορά του φυσικού αερίου ήδη από τον Απρίλιο του 2018, όταν είχε υποβάλει αίτηση και είχε λάβει από τη ΡΑΕ την απαιτούμενη άδεια προμήθειας. Η δυνατότητα προσφοράς ανταγωνιστικών τιμών διευκολύνθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα από τη διεύρυνση των πηγών από τις οποίες προμηθεύεται η εταιρεία καύσιμο, με την εισαγωγή φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για την κάλυψη και των αναγκών των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής που διαθέτει. Πέρα πάντως από τα ανταγωνιστικά τιμολόγια, η εταιρεία εκτιμά ότι στη διείσδυσή της στη λιανική του φυσικού αερίου σημαντικό ρόλο θα παίξει επίσης η εμπιστοσύνη που εμπνέει το brand name της στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό. 

Σε πρώτη φάση, πάντως, η «είσοδος» στο φυσικό αέριο εκτιμάται πως μπορεί να λειτουργήσει περισσότερο σαν ανάχωμα στη μετακίνηση υφιστάμενων πελατών της επιχείρησης στους ιδιώτες παρόχους, προσφέροντάς τους ελκυστικά «πακέτα» ρεύματος και φυσικού αερίου, τα οποία αντισταθμίζουν τουλάχιστον σε κάποιο ποσοστό τις πρόσφατες αυξήσεις των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας. Αντίθετα, οι προοπτικές για τον τζίρο από τη λιανική αγορά φυσικού αερίου είναι τουλάχιστον προσώρας περιορισμένες, με δεδομένο ότι η διείσδυση του καυσίμου στη χώρα μας κινείται σε χαμηλά σχετικά επίπεδα. 

Περιθώρια ανάπτυξης
Είναι ενδεικτικό ότι οι παροχές φυσικού αερίου κινούνται πανελλαδικά στις 455.000, κάτι που σημαίνει ότι η «δεξαμενή» πελατολογίου από το φυσικό αέριο είναι πολύ μικρότερη από την αντίστοιχη του ρεύματος, όπου οι παροχές αγγίζουν τα 7,5 εκατομμύρια. Επίσης, με δεδομένο ότι η λιανική φυσικού αερίου μετρά ακόμη λιγότερα χρόνια απελευθέρωσης, η κινητικότητα των καταναλωτών είναι ακόμη μικρότερη, όπως δείχνει το γεγονός ότι το μερίδιο της ZeniΘ αγγίζει το 95% στη Θεσσαλονίκη και το 93% στη Θεσσαλία, ενώ της Αέριο Αττικής το 92% στο Λεκανοπέδιο.

Πάντως, τα δεδομένα αναμένεται να αλλάξουν άρδην τα επόμενα χρόνια, με την επέκταση των δικτύων διανομής καυσίμου σε αρκετές ακόμη πόλεις, καθώς μέχρι το 2023 αναμένεται να αποκτήσει πρόσβαση το 100% των αστικών ιστών 18 πόλεων στις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Κεντρικής Μακεδονίας, και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.  

Διακανονισμοί για οφειλές
Από την 1η έως τις 19 Οκτωβρίου έγιναν 28.000 διακανονισμοί για χρέη προς τη ΔΕΗ, εκ των οποίων οι 8.600 τηλεφωνικά, ενώ ρυθμίστηκαν οφειλές συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει πως γίνονται σχεδόν 1.500 διακανονισμοί την ημέρα από τις αρχες του τρέχοντος μήνα, όταν και τέθηκε σε εφαρμογή το νέο πρόγραμμα ρυθμίσεων, με περισσότερες δόσεις, χαμηλότερη προκαταβολή και δυνατότητα υποβολής των αιτήσεων και τηλεφωνικά, μέσω του 11770.    


Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Δεληγιάννη 
naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου