Η εταιρία θα αναζητήσει παράλληλα ρευστότητα και από τους οφειλέτες της, με τη «βοήθεια» εισπρακτικών εταιριών
Η
διατήρηση των διακανονισμών των οφειλών και η εισπραξιμότητα των
τρεχόντων λογαριασμών είναι τα δυο μεγάλα στοιχήματα που πρέπει να
κερδίσει η ΔΕΗ, προκειμένου να ελέγξει το τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας
που αντιμετωπίζει.
Ένα πρόβλημα που παρά τις διαβεβαιώσεις του προέδρου
και διευθύνοντος συμβούλου της επιχείρησης Μανώλη Παναγιωτάκη, ότι η ΔΕΗ δεν κινδυνεύει με κατάρρευση το 2017, είναι πολύ μεγάλο και απειλεί την ομαλή λειτουργία της ΔΕΗ.
Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που ο κ. Παναγιωτάκης είναι αποφασισμένος να προσφύγει σε εξειδικευμένες εισπρακτικές εταιρίες, ώστε να αντλήσει ρευστότητα από τους οφειλέτες της ΔΕΗ, ενώ παράλληλα ζητεί από το κράτος να αποπληρώσει τις δικές του οφειλές, έστω με τη μέθοδο της προκαταβολής έναντι χρεών.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη έχουν διασφαλιστεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος ρευστότητας.
Ωστόσο τα μέτρα στα οποία αναφέρεται ο επικεφαλής της ΔΕΗ, κρύβουν επισφάλειες καθώς εξαρτώνται τόσο από την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, όσο και από τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της ΔΕΗ στην πρόσφατη συνέντευξη του στο ΑΠΕ, σημείωσε ότι τα δυο μεγάλα στοιχήματα της ΔΕΗ είναι ο βαθμός διατήρησης των επιτευχθέντων διακανονισμών οφειλών και η εισπραξιμότητα των τρεχόντων λογαριασμών.
Στο ίδιο θέμα είχε αναφερθεί και κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του εννεάμηνου του 2016, βάζοντας μάλιστα και μια ακόμη παράμετρο αυτή των παράνομων συνδέσεων και των ρευματοκλοπών που βρίσκονται σε έξαρση.
Με στόχο τη διατήρηση των διακανονισμών, η ΔΕΗ ενέταξε στους συνεπείς πελάτες, (στους οποίους παρέχει έκπτωση 15%) και εκείνους που έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, και η ΔΕΗ προσδοκά ικανοποιητικά έσοδα τα επόμενα 2-3 χρόνια.
Όσο δε για το πρόβλημα, της εισπραξιμότητας των τρεχόντων λογαριασμών οι οποίοι «κοκκινίζουν», όλο και πιο συχνά ο κ. Παναγιωτάκης το αποδίδει στην κρίση και στην οικονομική κατάσταση των καταναλωτών ενώ εκφράζει την ελπίδα ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί μαζί με τη βελτίωσης της γενικότερης κατάστασης στη χώρα μας.
Διπλή έκπτωση 15% + 6%
Δεδομένου όμως ότι η ελπίδα πως τα πράγματα στη χώρα θα πάνε καλύτερα δεν φθάνει, η ΔΕΗ προχώρησε στο σχεδιασμό ειδικών προϊόντων, μέσω των οποίων ελπίζει ότι θα έχει σημαντική βελτίωση της εισπραξιμότητας. Συγκεκριμένα το διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης στις 9 Ιανουαρίου αναμένεται να εγκρίνει ένα νέο πρόγραμμα διακανονισμών στο οποίο θα προβλέπονται πολύ λιγότερες δόσεις από τις 36.
Ο αριθμός των δόσεων θα συνδέεται με το ύψος της οφειλής και το προφίλ των πελατών της ΔΕΗ ενώ παράλληλα θα προβλέπεται:
• Παροχή επιπλέον έκπτωσης 6% (πέραν του 15% που ήδη ισχύει) στους συνεπείς καταναλωτές που θα επιλέξουν να προπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος ενός έτους.
• Πάγωμα των οφειλών για τους καταναλωτές που χρωστούν στη ΔΕΗ έως 1000 ευρώ εφόσον αποπληρώνουν κανονικά τις οφειλές που ξεπερνούν το ποσό αυτό. Στους συγκεκριμένου καταναλωτές θα προσφέρετε έκπτωση 8-10% εφόσον είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των οφειλών τους άνω των 1.000 ευρώ.
Στα 100 εκατ. ευρώ οι οφειλές του Δημοσίου
Όμως το πρόβλημα των τελικών καταναλωτών δεν είναι το μόνο πρόβλημα της ΔΕΗ, αφού παρά στη δέσμευση της κυβέρνησης μέσω του Μνημονίου και τη σχετική απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ για εξόφληση των οφειλών των φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης προς τη ΔΕΗ που ανέρχονται σε 100 εκατ ευρώ, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει.
Ο κ. Παναγιωτάκης αποδίδει το γεγονός κυρίως σε λόγους γραφειοκρατίας και εμμέσως πλην σαφώς ζητεί από το Δημόσιο προκαταβολή έναντι των χρεών, προκειμένου να υπάρξει έστω μια μικρή ένεση ρευστότητας στη ΔΕΗ
Σε ότι αφορά το πρόγραμμα των διακανονισμών μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί σ' αυτό 600.000 πελάτες της ΔΕΗ έχοντας διακανονίσει οφειλές ύψους 1,2 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 70% των οφειλών που μπορούν να ρυθμιστούν.
Έτσι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, πέραν των ανωτέρω, και των «τελικών πελατών», δηλαδή πελατών που έχουν φύγει από τη ΔΕΗ είτε γιατί έχουν κλείσει τις Επιχειρήσεις τους ή διέκοψαν την ηλεκτροδότηση των σπιτιών τους (εξοχικά ή σπίτια στο χωριό) είναι 1,21 δισ.
Σ' αυτά περιλαμβάνονται 360 εκατ. μεγάλων βιομηχανικών πελατών (η ΛΑΡΚΟ κατά κύριο λόγο), 320 του δημοσίου σε όλες του τις μορφές (κεντρική κυβέρνηση, ΟΤΑ, ΔΕΥΑ κ.λπ.) και 533 εκ. μη διακανονισθείσες οφειλές πελατών διαφόρων κατηγοριών.
ΑΠΟ www.worldenergynews.gr
Ένα πρόβλημα που παρά τις διαβεβαιώσεις του προέδρου
και διευθύνοντος συμβούλου της επιχείρησης Μανώλη Παναγιωτάκη, ότι η ΔΕΗ δεν κινδυνεύει με κατάρρευση το 2017, είναι πολύ μεγάλο και απειλεί την ομαλή λειτουργία της ΔΕΗ.
Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που ο κ. Παναγιωτάκης είναι αποφασισμένος να προσφύγει σε εξειδικευμένες εισπρακτικές εταιρίες, ώστε να αντλήσει ρευστότητα από τους οφειλέτες της ΔΕΗ, ενώ παράλληλα ζητεί από το κράτος να αποπληρώσει τις δικές του οφειλές, έστω με τη μέθοδο της προκαταβολής έναντι χρεών.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη έχουν διασφαλιστεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος ρευστότητας.
Ωστόσο τα μέτρα στα οποία αναφέρεται ο επικεφαλής της ΔΕΗ, κρύβουν επισφάλειες καθώς εξαρτώνται τόσο από την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, όσο και από τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της ΔΕΗ στην πρόσφατη συνέντευξη του στο ΑΠΕ, σημείωσε ότι τα δυο μεγάλα στοιχήματα της ΔΕΗ είναι ο βαθμός διατήρησης των επιτευχθέντων διακανονισμών οφειλών και η εισπραξιμότητα των τρεχόντων λογαριασμών.
Στο ίδιο θέμα είχε αναφερθεί και κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του εννεάμηνου του 2016, βάζοντας μάλιστα και μια ακόμη παράμετρο αυτή των παράνομων συνδέσεων και των ρευματοκλοπών που βρίσκονται σε έξαρση.
Με στόχο τη διατήρηση των διακανονισμών, η ΔΕΗ ενέταξε στους συνεπείς πελάτες, (στους οποίους παρέχει έκπτωση 15%) και εκείνους που έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους.
Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, και η ΔΕΗ προσδοκά ικανοποιητικά έσοδα τα επόμενα 2-3 χρόνια.
Όσο δε για το πρόβλημα, της εισπραξιμότητας των τρεχόντων λογαριασμών οι οποίοι «κοκκινίζουν», όλο και πιο συχνά ο κ. Παναγιωτάκης το αποδίδει στην κρίση και στην οικονομική κατάσταση των καταναλωτών ενώ εκφράζει την ελπίδα ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί μαζί με τη βελτίωσης της γενικότερης κατάστασης στη χώρα μας.
Διπλή έκπτωση 15% + 6%
Δεδομένου όμως ότι η ελπίδα πως τα πράγματα στη χώρα θα πάνε καλύτερα δεν φθάνει, η ΔΕΗ προχώρησε στο σχεδιασμό ειδικών προϊόντων, μέσω των οποίων ελπίζει ότι θα έχει σημαντική βελτίωση της εισπραξιμότητας. Συγκεκριμένα το διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης στις 9 Ιανουαρίου αναμένεται να εγκρίνει ένα νέο πρόγραμμα διακανονισμών στο οποίο θα προβλέπονται πολύ λιγότερες δόσεις από τις 36.
Ο αριθμός των δόσεων θα συνδέεται με το ύψος της οφειλής και το προφίλ των πελατών της ΔΕΗ ενώ παράλληλα θα προβλέπεται:
• Παροχή επιπλέον έκπτωσης 6% (πέραν του 15% που ήδη ισχύει) στους συνεπείς καταναλωτές που θα επιλέξουν να προπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος ενός έτους.
• Πάγωμα των οφειλών για τους καταναλωτές που χρωστούν στη ΔΕΗ έως 1000 ευρώ εφόσον αποπληρώνουν κανονικά τις οφειλές που ξεπερνούν το ποσό αυτό. Στους συγκεκριμένου καταναλωτές θα προσφέρετε έκπτωση 8-10% εφόσον είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των οφειλών τους άνω των 1.000 ευρώ.
Στα 100 εκατ. ευρώ οι οφειλές του Δημοσίου
Όμως το πρόβλημα των τελικών καταναλωτών δεν είναι το μόνο πρόβλημα της ΔΕΗ, αφού παρά στη δέσμευση της κυβέρνησης μέσω του Μνημονίου και τη σχετική απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ για εξόφληση των οφειλών των φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης προς τη ΔΕΗ που ανέρχονται σε 100 εκατ ευρώ, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει.
Ο κ. Παναγιωτάκης αποδίδει το γεγονός κυρίως σε λόγους γραφειοκρατίας και εμμέσως πλην σαφώς ζητεί από το Δημόσιο προκαταβολή έναντι των χρεών, προκειμένου να υπάρξει έστω μια μικρή ένεση ρευστότητας στη ΔΕΗ
Σε ότι αφορά το πρόγραμμα των διακανονισμών μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί σ' αυτό 600.000 πελάτες της ΔΕΗ έχοντας διακανονίσει οφειλές ύψους 1,2 δισ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 70% των οφειλών που μπορούν να ρυθμιστούν.
Έτσι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, πέραν των ανωτέρω, και των «τελικών πελατών», δηλαδή πελατών που έχουν φύγει από τη ΔΕΗ είτε γιατί έχουν κλείσει τις Επιχειρήσεις τους ή διέκοψαν την ηλεκτροδότηση των σπιτιών τους (εξοχικά ή σπίτια στο χωριό) είναι 1,21 δισ.
Σ' αυτά περιλαμβάνονται 360 εκατ. μεγάλων βιομηχανικών πελατών (η ΛΑΡΚΟ κατά κύριο λόγο), 320 του δημοσίου σε όλες του τις μορφές (κεντρική κυβέρνηση, ΟΤΑ, ΔΕΥΑ κ.λπ.) και 533 εκ. μη διακανονισθείσες οφειλές πελατών διαφόρων κατηγοριών.
ΑΠΟ www.worldenergynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου