Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Γιατί η ΔΕΗ δε χάνει μερίδια και οι ιδιώτες δεν κερδίζουν

 

Εντονος είναι ο προβληματισμός στο υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας και τη ΡΑΕ για  τον αργό ρυθμό μεταβολής του μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική αγορά ηλεκτρικής  ενέργειας, που δείχνει ότι είναι μάλλον αδύνατον να επιτευχθεί  ο στόχος για τη μείωσή του στο επίπεδο  που θέτει η συμφωνία με τους δανειστές, εκτός και αν ληφθούν
δραστικά μέτρα. 
Τον Ιούνιο το ποσοστό της ΔΕΗ έμεινε στάσιμο  στο 85,5% της αγοράς, έναντι του 81% που ήταν ο ενδιάμεσος μνημονιακός στόχος, ενώ και ο Ιούλιος δεν προοιωνίζεται σημαντική μεταβολή.  
Με βάση το μνημόνιο η ΔΕΗ θα πρέπει να χάσει 8-10 μονάδες ως το τέλος του 2017 που είναι το πρώτο μεγάλο ορόσημο, ως την επίτευξη του τελικού στόχου, να πέσει το μερίδιό της κάτω από το 50% στο τέλος του 2019. 
Οι δημοπρασίες ηλεκτρισμού (ΝΟΜΕ) δεν έχουν αποδώσει, μέχρι στιγμής, τα αναμενόμενα όσον αφορά στη μείωση του μεριδίου της δημόσιας εταιρίας. Στο πλαίσιο αυτό, τέθηκε από τους δανειστές η υποχρέωση της αύξησης της ποσότητας ηλεκτρισμού που διατίθεται μέσω των ΝΟΜΕ και όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος οι αυξημένες ποσότητες, οι επιπλέον 250 MWh/h θα τεθούν στη δημοπρασία του Δεκεμβρίου.  
Μάλιστα εντός των ημερών η ΡΑΕ προχωρά στις απιατούμενες ενέργειες  για την αύξηση των ποσοτήτων της δημοπρασίας του Δεκεμβρίου κατά 4,5%.. Ας σημειωθεί ότι η Ρυθμιστική Αρχή  ανά εξάμηνο πρέπει να ελέγχει αν επιτυγχάνονται οι στόχοι μείωσης του μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική αγορά και σε περίπτωση απόκλισης μεγαλύτερης ή μικρότερης του 2% να προχωράει στις απαιτούμενες αυξομειώσεις των ποσοτήτων. 
Για φέτος ωστόσο το πρόβλημα παραμένει, καθώς είναι φανερό ότι το πρόγραμμα κινείται εκτός στόχων. 
Η ΔΕΗ έχει ζητήσει να μην συνυπολογίζονται οι πελάτες της Υψηλής Τάσης, δηλαδή οι μεγάλοι βιομηχανικοί καταναλωτές, στο μερίδιο της στη λιανική, υποστηρίζοντας ότι οι πελάτες αυτοί παραμένουν στην εταιρία επειδή δεν μπορούν να βρουν φθηνότερο ρεύμα από άλλο προμηθευτή. Η ΕΕ δεν έχει αποφανθεί, αλλά πολύ δύσκολα θα υιοθετούσε το αίτημα της εταιρίας. 
Το φθινόπωρο εξάλλου έχει κατ’ αρχήν προγραμματιστεί το μάρκετ τεστ για την πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, το οποίο πέρα από το σπάσιμο του μονοπωλίου στους λιγντίτες αποσκοπεί και στο περαιτέρω άνοιγμα της αγοράς. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου