Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

Σήμερα (31/12) η προκήρυξη από τον ΑΔΜΗΕ της ηλεκτρικής διασύνδεσης Σαντορίνης-Νάξου

Σήμερα (31/12) η προκήρυξη από τον ΑΔΜΗΕ της ηλεκτρικής διασύνδεσης Σαντορίνης-Νάξου 

«Στη γραμμή εκκίνησης» η Δ΄ φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων (Σαντορίνης, Μήλου, Φολεγάνδρου και Σερίφου) 

Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την άρση της «ηλεκτρικής απομόνωσης» της Σαντορίνης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες

εντός της ημέρας πρόκειται να προκηρυχθεί η ηλεκτρική διασύνδεση του νησιού με τη Νάξο.
Έτσι, μπαίνει στη «γραμμή εκκίνησης» η Δ΄ φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων, μέσω της οποίας εκτός από τη Θήρα, θα συνδεθούν με το ΕΣΜΗΕ η Μήλος, η Φολέγανδρος και η Σέριφος.

Όπως αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ στο τελευταίο εγκεκριμένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης, δίνεται προτεραιότητα στη διασύνδεση της Θήρας, ώστε με αυτό τον τρόπο να τροφοδοτηθεί (ακτινικά σε πρώτη φάση) το σημαντικότερο μέρος (60%) του φορτίου των προς διασύνδεση νησιών. Επίσης, με την ταχύτατη υλοποίηση της διασύνδεσης της Σαντορίνης, και κατά συνέπεια την εξυπηρέτηση του αντίστοιχου ηλεκτρικού φορτίου από μονάδες του ΕΣΜΗΕ, θα αντληθούν άμεσα οικονομικά οφέλη από τη μείωση των ΥΚΩ Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.

Τμηματική δημοπράτηση

Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί η τμηματική δημοπράτηση του έργου, με στόχο τη συμμετοχή περισσότερων ενδιαφερομένων (αύξηση ανταγωνισμού) και κατ’ επέκταση την επίτευξη χαμηλότερου τιμήματος για το κόστος του, λαμβάνοντας υπόψη και την εμπειρία από τον διαγωνισμό των τριών πρώτων φάσεων διασύνδεσης των Κυκλάδων, οι οποίες προηγήθηκαν.

Για τη διασύνδεση της Σαντορίνης, προβλέπεται η πόντιση ενός υποβρύχιου τριπολικού καλωδίου 150kV, μήκους 100 χιλιομέτρων, το οποίο θα εξασφαλίζει την ηλεκτρική «επικοινωνία» του νησιού με τη Νάξο. Επίσης, στη Σαντορίνη (όπως και στα υπόλοιπα τρία νησιά της Δ΄ φάσης), θα κατασκευασθεί ένας νέος υποσταθμός 150/20kV κλειστού τύπου (GIS).

Προϋπολογισμός 386 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις στελεχών του ΑΔΜΗΕ, στόχος είναι όλα τα έργα της Δ΄ φάσης να προκηρυχθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021. Το πρότζεκτ έχει προϋπολογισμό 386 εκατ. ευρώ, ενώ εντάχθηκε για πρώτη φορά στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του Συστήματος Μεταφοράς της περιόδου 2019-2028. Ο βασικός του σχεδιασμός περιλαμβάνει πέντε υποβρύχιες καλωδιακές διασυνδέσεις (Νάξος -Θήρα, Θήρα -Φολέγανδρος, Φολέγανδρος - Μήλος, Μήλος -Σέριφος, Σέριφος -Λαύριο).

Με την ολοκλήρωσή του, θα αυξηθεί κατακόρυφα η αξιοπιστία τροφοδότησης των νησιών με ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αυτή τη στιγμή παράγεται από τοπικές μονάδες της ΔΕΗ που καταναλώνουν πετρέλαιο. Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα μειωθεί το κόστος κάλυψης των ενεργειακών τους αναγκών, μειώνοντας επομένως και τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), αλλά και θα βελτιωθεί δραστικά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Παράλληλα, θα δημιουργηθεί περισσότερος ηλεκτρικός «χώρος» για την αξιοποίηση του πλούσιου δυναμικού τους σε ΑΠΕ, συμβάλλοντας επομένως στην περαιτέρω διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών στο εγχώριο ενεργειακό μίγμα.

 

Κώστας Δεληγιάννης

deligkos[at]gmail.com


www.worldenergynews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου